Hur lång tid tar det för era barn?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hur lång tid tar det för era barn?

    Igår var en gammal kompis här på middag och det tog väl ungefär 1 minut innan hon fick busa med Kian på "riktigt". Hur lång tid tar det för era småttingar innan de accepterat nya personer? Förstår att det kanske också skillnad på folk å folk Men rent generellt, är de blyga och försiktiga? Kian är definitivt inte blyg, men han är ju annars en ganska försiktig kille... eller ändå inte. Hmm... hur ska man förklara? Ja, han gick vid 17 månader så inte speciellt motoriskt utvecklad, dvs klättrar inte högt och lågt. Det han gör, är att klättra upp i soffan och röjer där ibland. Sådär, slänger sig mot ryggstödet och grejar.
  2. 1
    Hur lång tid tar det för era barn? Igår var en gammal kompis här på middag och det tog väl ungefär 1 minut innan hon fick busa med Kian på "riktigt". Hur lång tid tar det för era småttingar innan de accepterat nya personer? Förstår att det kanske också skillnad på folk å folk Men rent generellt, är de blyga och försiktiga? Kian är definitivt inte blyg, men han är ju annars en ganska försiktig kille... eller ändå inte. Hmm... hur ska man förklara? Ja, han gick vid 17 månader så inte speciellt motoriskt utvecklad, dvs klättrar inte högt och lågt. Det han gör, är att klättra upp i soffan och röjer där ibland. Sådär, slänger sig mot ryggstödet och grejar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Nu har han ju varit på dagis 9-10.30 tisdag och onsdag och två fröknar, oberoende av varandra har sagt till J att det verkar som att han mycket fantasi. Det är kul, tycker jag För fantasi är något som iallafall jag ser som positivt
  4. 2
    Nu har han ju varit på dagis 9-10.30 tisdag och onsdag och två fröknar, oberoende av varandra har sagt till J att det verkar som att han mycket fantasi. Det är kul, tycker jag För fantasi är något som iallafall jag ser som positivt
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Vilket roligt "omdöme" eller vad man ska säga! Verkligen kul när de ger positiv feedback och ser något utmärkande i barnet.

    Simon är väldigt mammig av sig så om jag är med kan det dröja en stund (10 min?) innan han vill gå till nån annan men sen är han kramig och pussig med i princip vem som helst. Han har redan försökt pussa o krama en tjej på dagis, min lille tjejtjusare.
  6. 3
    Vilket roligt "omdöme" eller vad man ska säga! Verkligen kul när de ger positiv feedback och ser något utmärkande i barnet.

    Simon är väldigt mammig av sig så om jag är med kan det dröja en stund (10 min?) innan han vill gå till nån annan men sen är han kramig och pussig med i princip vem som helst. Han har redan försökt pussa o krama en tjej på dagis, min lille tjejtjusare.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Ja, jättekul, tycker jag

    Kian är inte kramig direkt.. men i helgen var vi hemma hos min bästa mammakompis och då när vi sa "ska du inte krama Lucas" gjorde han det minsann gladeligen *jävla unge som vägrar krama mamma*

    He he! Sötnosen Simon
  8. 4
    Ja, jättekul, tycker jag

    Kian är inte kramig direkt.. men i helgen var vi hemma hos min bästa mammakompis och då när vi sa "ska du inte krama Lucas" gjorde han det minsann gladeligen *jävla unge som vägrar krama mamma*

    He he! Sötnosen Simon
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Precis som du säger så är det där så olika från person till person. Vissa går hon fram till och ropar gatt Hej! till, andra kan hon vara lite blyg för.

    Men oftast är hon ganska oblyg
  10. 5
    Precis som du säger så är det där så olika från person till person. Vissa går hon fram till och ropar gatt Hej! till, andra kan hon vara lite blyg för.

    Men oftast är hon ganska oblyg
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Det kan vara väldigt olika hur snabbt Sakarias accepterar att andra kommer nära. Han är ganska känslig och det spelar stor roll för honom hur de han möter är i sitt bemötande.
  12. 6
    Det kan vara väldigt olika hur snabbt Sakarias accepterar att andra kommer nära. Han är ganska känslig och det spelar stor roll för honom hur de han möter är i sitt bemötande.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Kul att höra! Fantasi är bra att ha i många lägen!
  14. 7
    Kul att höra! Fantasi är bra att ha i många lägen!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Ja, eller hur
  16. 8
    Ja, eller hur
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Ja, det är den bilden jag har fått, tror jag
  18. 9
    Ja, det är den bilden jag har fått, tror jag
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Det är ju bara bra!
  20. 10
    Det är ju bara bra!

Liknande trådar

  1. hur lång tid tog det för era barn?
    By Ebba-Lisa in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 08:04
  2. Sysselsätta barn under lång flygresa...
    By -Nike- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 13:52
  3. hur lång lunchrast har era barn?
    By trebarn65 in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 10:17
  4. Lång flygresa med barn
    By Malenkaja in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 08:35
  5. Aktivt barn!(lång&svamligt)
    By Anette m. vilde!? in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar