järnbrist barn-erfarenheter?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    järnbrist barn-erfarenheter?

    Lilla S har alltid fått höra han är blek,i princip sedan han föddes, men tror de togs ett hb värde men visade UA..4 år sedan alltså,precis då han föddes. För kanske 1 år sedan märkte jag att hans naglar buktade innåt,stor grop mitt på naglarna. Häromdagen såg jag på tv att detta kunde vara ett symptom på vuxna om de led av järnbrist. Skednaglar hette de visst.
    Slog mej om sonen iaf kan ha det.För barn hämmar järnbristen visst tillväxten oxå och han är ju megaliten till växten..men de kan ju bero på hans funktionshinder oxå...man vet ju inte vad som e hönan o ägget. har ni erfarenheter?
    ><((((0> o o ><((((0> oo

    BLUBB BLUBB BLUBB
  2. 1
    järnbrist barn-erfarenheter? Lilla S har alltid fått höra han är blek,i princip sedan han föddes, men tror de togs ett hb värde men visade UA..4 år sedan alltså,precis då han föddes. För kanske 1 år sedan märkte jag att hans naglar buktade innåt,stor grop mitt på naglarna. Häromdagen såg jag på tv att detta kunde vara ett symptom på vuxna om de led av järnbrist. Skednaglar hette de visst.
    Slog mej om sonen iaf kan ha det.För barn hämmar järnbristen visst tillväxten oxå och han är ju megaliten till växten..men de kan ju bero på hans funktionshinder oxå...man vet ju inte vad som e hönan o ägget. har ni erfarenheter?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Min dotter hade järnbrist som liten men hon hade inte skednaglar... Hon åt inget... därav sin järnbrist.
  4. 2
    Min dotter hade järnbrist som liten men hon hade inte skednaglar... Hon åt inget... därav sin järnbrist.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Ahaa..okej..
  6. 3
    Ahaa..okej..

Liknande trådar

  1. Erfarenheter av hemorrojder hos barn?
    By fialott in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-11-29, 07:44
  2. järnbrist
    By pingeling79 in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 19:56
  3. Erfarenheter medicnering små barn?
    By pcalma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 21:41
  4. Järnbrist
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 23:06
  5. Järnbrist?
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 07:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar