RUL gick jättebra!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    RUL gick jättebra!

    herregud vad nervös jag var, men allt såg jättebra ut! moderkakan ligger i framvägg så det förklarar ju varför jag inte känner så mycket.

    bebisen låg i alla fall och sprattlade en massa med benen och drack fostervatten, såg ganska soft ut där inne

    jag blev flyttad en dag bara, från 24e till 25e januari.

    tack alla ni underbara för att ni höll tummarna med mig! kram på er
  2. 1
    RUL gick jättebra! herregud vad nervös jag var, men allt såg jättebra ut! moderkakan ligger i framvägg så det förklarar ju varför jag inte känner så mycket.

    bebisen låg i alla fall och sprattlade en massa med benen och drack fostervatten, såg ganska soft ut där inne

    jag blev flyttad en dag bara, från 24e till 25e januari.

    tack alla ni underbara för att ni höll tummarna med mig! kram på er
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Åååh va härligt att allt såg bra ut
    Min moderkaka ligger också i framvägg så känner inte direkt några distinkta sparkar som många andra gör utan mer som något som tumlar runt där inne
  4. 2
    Åååh va härligt att allt såg bra ut
    Min moderkaka ligger också i framvägg så känner inte direkt några distinkta sparkar som många andra gör utan mer som något som tumlar runt där inne
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Härligt att allt gick bra! Då har du samma som jag, att moderkakan ligger i framvägg. Kan säga att nu när jag är i v 20+6 känner jag av bebis jättemycket, och mer lär det bli
  6. 3
    Härligt att allt gick bra! Då har du samma som jag, att moderkakan ligger i framvägg. Kan säga att nu när jag är i v 20+6 känner jag av bebis jättemycket, och mer lär det bli
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Yeeeeah, vad härligt att det gick så bra. Men visst kan man vara nojig, det hör väl till?
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Yeeeeah, vad härligt att det gick så bra. Men visst kan man vara nojig, det hör väl till?
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    :-)
  10. 5
    :-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Härligt !! Jag sa ju att allt skulle gå bra idag! Du fick en bra förklaring varför du inte känner så mycket heller så nu behöver du inte oroa dig . Kramar
  12. 6
    Härligt !! Jag sa ju att allt skulle gå bra idag! Du fick en bra förklaring varför du inte känner så mycket heller så nu behöver du inte oroa dig . Kramar
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Va skönt att det gick bra!
    Då hade du precis som jag en förklaring till varför sparkarna inte känts så mycket hittills

    Jag hoppas dock de kommer igång snart! Vill verkligen känna en riktig spark!
  14. 7
    Va skönt att det gick bra!
    Då hade du precis som jag en förklaring till varför sparkarna inte känts så mycket hittills

    Jag hoppas dock de kommer igång snart! Vill verkligen känna en riktig spark!
  15. Medlem sedan
    Jun 2011
    #8
    Apropå en riktig spark. Jag gick in o läste i en tidigare grupp, tror det var oktober (alltså så långt gångna som vi är om två månader). Där var det inte lika roligt med sparkar... Men visst vill man känna av små buffar nu, tror dock man funderar på varför man längtade så när bebisen trycker undan alla ens organ åt höger o vänster om bara några veckor.
  16. 8
    Apropå en riktig spark. Jag gick in o läste i en tidigare grupp, tror det var oktober (alltså så långt gångna som vi är om två månader). Där var det inte lika roligt med sparkar... Men visst vill man känna av små buffar nu, tror dock man funderar på varför man längtade så när bebisen trycker undan alla ens organ åt höger o vänster om bara några veckor.
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    novembergruppen var det kanske förresten.
  18. 9
    novembergruppen var det kanske förresten.
  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #10
    Så skönt! Man är alltid nojjig innan och då är det så skönt sen när det är över och allt bara var bra.

    Jag ska på ultraljud på torsdag så jag börjar bli lite nervös nu!
  20. 10
    Så skönt! Man är alltid nojjig innan och då är det så skönt sen när det är över och allt bara var bra.

    Jag ska på ultraljud på torsdag så jag börjar bli lite nervös nu!
  21. Medlem sedan
    Feb 2009
    #11
    Så härligt att allt såg bra ut! Mysigt med lilla bebisen som sprattlade och rörde sig!

    Om jag inte tänker helt fel så ligger du en vecka före mig i så fall? Får man fråga hur lång den lill* var nu? De brukar väl mäta ett hjässa-till-rumpa-mått?

    Förstår att du var nervös, med tanke på att du inte kände så mycket rörelser innan. Jag är själv ohyggligt nervös inför mitt/mina RUL och det känns som ohyggligt lång tid kvar dit...
  22. 11
    Så härligt att allt såg bra ut! Mysigt med lilla bebisen som sprattlade och rörde sig!

    Om jag inte tänker helt fel så ligger du en vecka före mig i så fall? Får man fråga hur lång den lill* var nu? De brukar väl mäta ett hjässa-till-rumpa-mått?

    Förstår att du var nervös, med tanke på att du inte kände så mycket rörelser innan. Jag är själv ohyggligt nervös inför mitt/mina RUL och det känns som ohyggligt lång tid kvar dit...
  23. Medlem sedan
    Aug 2008
    #12
    sådärja kul kul!
  24. 12
    sådärja kul kul!
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Härligt att det gick bra!! Ska bli spännade & se om jag oxå bli flyttade något...Hade ju 25:e från början, men på kub blev det 24...så kanske blir jag flyttade till den 25 igen & vi får följas åt...
  26. 13
    Härligt att det gick bra!! Ska bli spännade & se om jag oxå bli flyttade något...Hade ju 25:e från början, men på kub blev det 24...så kanske blir jag flyttade till den 25 igen & vi får följas åt...
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    ja, jag ligger precis en vecka före dig nu. jag vet faktiskt inte hur lång bebisen är nu, hon sa inte det. däremot sa hon att huvudet är 4 cm brett mellan öronen kram gumman!
  28. 14
    ja, jag ligger precis en vecka före dig nu. jag vet faktiskt inte hur lång bebisen är nu, hon sa inte det. däremot sa hon att huvudet är 4 cm brett mellan öronen kram gumman!
  29. Medlem sedan
    Aug 2010
    #15
    Jihhooo vad härligt å kul! =) Jag längtar tills mitt RUL är över och att allt ser bra ut =) Stor kram till dig!!! =)
    /Längtan

    www.vartanglabarn.blogg.se
  30. 15
    Jihhooo vad härligt å kul! =) Jag längtar tills mitt RUL är över och att allt ser bra ut =) Stor kram till dig!!! =)
    /Längtan

    www.vartanglabarn.blogg.se
  31. Medlem sedan
    Aug 2010
    #16
    tack detsamma fina, fina Längtan! jag håller tummarna stenhårt för er och tänker på dig! stor kram
  32. 16
    tack detsamma fina, fina Längtan! jag håller tummarna stenhårt för er och tänker på dig! stor kram
  33. Medlem sedan
    Feb 2009
    #17
    Jag tittade i mina gamla anteckningar från förra graviditeten och där hade inte jag heller något hjässa-till-rumpa-mått från RULet, så jag vet egentligen inte riktigt vad jag tänkte på...? Minns dock att det mättes vid första UL-undersökningen som jag var på vid denna graviditet, men bebisarna är kanske för stora för att kunna mäta så nu...?

    4 cm mellan öronen! Så otroligt fantastiskt! Och samtidigt är h*n fortfarande en yttepyttemänniska som ska växa massor under resten av graviditeten! Snart är vi halvvägs! Bara ett par veckor kvar!
  34. 17
    Jag tittade i mina gamla anteckningar från förra graviditeten och där hade inte jag heller något hjässa-till-rumpa-mått från RULet, så jag vet egentligen inte riktigt vad jag tänkte på...? Minns dock att det mättes vid första UL-undersökningen som jag var på vid denna graviditet, men bebisarna är kanske för stora för att kunna mäta så nu...?

    4 cm mellan öronen! Så otroligt fantastiskt! Och samtidigt är h*n fortfarande en yttepyttemänniska som ska växa massor under resten av graviditeten! Snart är vi halvvägs! Bara ett par veckor kvar!
  35. Medlem sedan
    Aug 2010
    #18
    minns nu att när jag gjorde VUL i vecka 8+0 denna graviditet så mätte de från hjässan till rumpan, då var bebisen 1,51 cm lång
  36. 18
    minns nu att när jag gjorde VUL i vecka 8+0 denna graviditet så mätte de från hjässan till rumpan, då var bebisen 1,51 cm lång
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Härligt!
  38. 19
    Härligt!

Liknande trådar

  1. Gick jättebra på tul!
    By EmmiLu in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:10
  2. Det gick jättebra!
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 10:16
  3. Det gick jättebra!
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 21:01
  4. Det gick jättebra
    By Arwen_77 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:09
  5. Ja, men det här gick ju jättebra
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar