PLUS!
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    PLUS!

    Tänkte bara säga hej till alla i gruppen. Gjorde positivt graviditetstest idag och är beräknad april/maj. Ska egentligen inte ha mens förrän om några dagar men mannen tyckte jag skulle göra ett test för att jag ätit kakor stup i kvarten de senaste dagarna
    Har en ettåring här hemma och jag inser att jag glömt allt vad man ska tänka på som gravid... trots att det inte var så länge sedan sist. Folsyra minns jag iaf, det ska inhandlas.
    Vad mer? Hur förändrar ni era liv såhär tidigt i graviditeten?
    Grattis till alla som fått positivt!
  2. 1
    PLUS! Tänkte bara säga hej till alla i gruppen. Gjorde positivt graviditetstest idag och är beräknad april/maj. Ska egentligen inte ha mens förrän om några dagar men mannen tyckte jag skulle göra ett test för att jag ätit kakor stup i kvarten de senaste dagarna
    Har en ettåring här hemma och jag inser att jag glömt allt vad man ska tänka på som gravid... trots att det inte var så länge sedan sist. Folsyra minns jag iaf, det ska inhandlas.
    Vad mer? Hur förändrar ni era liv såhär tidigt i graviditeten?
    Grattis till alla som fått positivt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Tänkte bara säga hej till alla i gruppen. Gjorde positivt graviditetstest idag och är beräknad april/maj. Ska egentligen inte ha mens förrän om några dagar men mannen tyckte jag skulle göra ett test för att jag ätit kakor stup i kvarten de senaste dagarna
    Har en ettåring här hemma och jag inser att jag glömt allt vad man ska tänka på som gravid... trots att det inte var så länge sedan sist. Folsyra minns jag iaf, det ska inhandlas.
    Vad mer? Hur förändrar ni era liv såhär tidigt i graviditeten?
    Grattis till alla som fått positivt!
    Grattis! Då får vi kanske ungefär samtidigt! Jag kommer nog få i slutet av april/början på maj. Apparna i telefonen säger allt mellan 24-28 april, men antar att det kanske blir i maj snarare...

    Folsyra behövs ja. Och inte ta NSAID- preparat (Ipren, Treo, Voltaren osv). Annars är det väl inte så mycket mer än det självklara (alkohol, ost, kallskuret, insjöfisk..) Om du använder nåt läkemedel regelbundet kanske det är klokt att kolla upp det hos din läkare.
  4. 2
    Tänkte bara säga hej till alla i gruppen. Gjorde positivt graviditetstest idag och är beräknad april/maj. Ska egentligen inte ha mens förrän om några dagar men mannen tyckte jag skulle göra ett test för att jag ätit kakor stup i kvarten de senaste dagarna
    Har en ettåring här hemma och jag inser att jag glömt allt vad man ska tänka på som gravid... trots att det inte var så länge sedan sist. Folsyra minns jag iaf, det ska inhandlas.
    Vad mer? Hur förändrar ni era liv såhär tidigt i graviditeten?
    Grattis till alla som fått positivt!
    Grattis! Då får vi kanske ungefär samtidigt! Jag kommer nog få i slutet av april/början på maj. Apparna i telefonen säger allt mellan 24-28 april, men antar att det kanske blir i maj snarare...

    Folsyra behövs ja. Och inte ta NSAID- preparat (Ipren, Treo, Voltaren osv). Annars är det väl inte så mycket mer än det självklara (alkohol, ost, kallskuret, insjöfisk..) Om du använder nåt läkemedel regelbundet kanske det är klokt att kolla upp det hos din läkare.
  5. Medlem sedan
    Oct 2010
    #3
    Tack för svaret. Och grattis till dig med.
    (Treon hade jag ingen aning om, bra du nämnde det, den är ganska poppis här hemma annars. Fram till nu då )
  6. 3
    Tack för svaret. Och grattis till dig med.
    (Treon hade jag ingen aning om, bra du nämnde det, den är ganska poppis här hemma annars. Fram till nu då )
  7. Anonym
    #4
    Hejsan! Har oxå precis fått positivt resultat av gravtestet Läste att du hade några appar för beräkning på telefonen, får jag fråga vad dom heter?
  8. 4
    Hejsan! Har oxå precis fått positivt resultat av gravtestet Läste att du hade några appar för beräkning på telefonen, får jag fråga vad dom heter?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Gratulerar! Härligt! jag har babycenter, libero och babydax!
    Roligt att pyssla med, de har graviditetskalendrar som följer ens
    aktuella vecka. Min plutt är nu stor som ett blåbär står det, och
    livmodern stor som en clementin. Fast magen är
    mer svullen än så kan jag lova, här snackar vi inte "ett blåbär"...
  10. 5
    Gratulerar! Härligt! jag har babycenter, libero och babydax!
    Roligt att pyssla med, de har graviditetskalendrar som följer ens
    aktuella vecka. Min plutt är nu stor som ett blåbär står det, och
    livmodern stor som en clementin. Fast magen är
    mer svullen än så kan jag lova, här snackar vi inte "ett blåbär"...
  11. Anonym
    #6
    Tack Apparna var ganska rolig syselsättning
  12. 6
    Tack Apparna var ganska rolig syselsättning
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar