Ny studie
Ensamförälder
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Ny studie

    Sveriges Makalösa Föräldrar genomför just nu en nationell studie för att utöka kunskapen kring heltidsensamföräldrar, dvs. de som av olika anledningar har merparten av vårdnaden om sitt barn. Dina svar är viktiga, så svara på denna enkät: https://www.surveymonkey.com/s/heltid
  2. 1
    Ny studie Sveriges Makalösa Föräldrar genomför just nu en nationell studie för att utöka kunskapen kring heltidsensamföräldrar, dvs. de som av olika anledningar har merparten av vårdnaden om sitt barn. Dina svar är viktiga, så svara på denna enkät: https://www.surveymonkey.com/s/heltid
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    3. Finns det en eller flera biologiska fäder/mödrar till dina barn, om du har fler än ett?

    Ja
    Nej

    Jag förstår inte frågan.. jag har 3 barn med samma man..och alla barn har biologiska föräldrar..ska jag svara ja eller nej?..
  4. 2
    3. Finns det en eller flera biologiska fäder/mödrar till dina barn, om du har fler än ett?

    Ja
    Nej

    Jag förstår inte frågan.. jag har 3 barn med samma man..och alla barn har biologiska föräldrar..ska jag svara ja eller nej?..
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Finns det... i livet? Då JA... om han lever. Annars nej. Kan det vara så?
  6. 3
    Finns det... i livet? Då JA... om han lever. Annars nej. Kan det vara så?
  7. Anonym Signe
    #4
    Man kan ha flera barn med olika pappor. (Eller olika mammor).
  8. 4
    Man kan ha flera barn med olika pappor. (Eller olika mammor).
  9. Anonym
    #5
    8. Hur skulle du definiera vårdnaden om och umgänget med ditt barn, i relation till barnets andra förälder? Procentuellt, hur fördelas detta på er?

    Jag har fler barn, olika pappor och vårdnad och umgänge ser helt olika ut (100% och 50%). Hur ska jag svara?

    *7. Har du enskild eller gemensam vårdnad?

    Nu är det GV för alla barn, men skulle kunna vara olika när man har fler barn. Hur svarar man då?
  10. 5
    8. Hur skulle du definiera vårdnaden om och umgänget med ditt barn, i relation till barnets andra förälder? Procentuellt, hur fördelas detta på er?

    Jag har fler barn, olika pappor och vårdnad och umgänge ser helt olika ut (100% och 50%). Hur ska jag svara?

    *7. Har du enskild eller gemensam vårdnad?

    Nu är det GV för alla barn, men skulle kunna vara olika när man har fler barn. Hur svarar man då?
  11. Anonym
    #6
    Detta undrade jag också över, men jag svarade enbart för yngsta och skrev då 100% respektive enskild, men det skulle ju egentlige ha varit 100,50 och 50 % samt gemensam vårdnad för två barn och enskild vårdnad för ett barn
  12. 6
    Detta undrade jag också över, men jag svarade enbart för yngsta och skrev då 100% respektive enskild, men det skulle ju egentlige ha varit 100,50 och 50 % samt gemensam vårdnad för två barn och enskild vårdnad för ett barn
  13. Anonym
    #7
    Det var den mest slarvigt ihoptotade enkät jag fyllt i!
  14. 7
    Det var den mest slarvigt ihoptotade enkät jag fyllt i!
  15. Medlem sedan
    Nov 2010
    #8
    Ursäkta sent svar! Och ursäkta ev. komplikation. Vi var ute efter att få veta hur många som svarat som har flera barn med olika ex.partner, då det finns flera som hävdat att de p.g.a. olika krångel i systemen får det extra (onödigt) krångligt. Detta ville vi börja se, om det stämmer. Det var då svar nej, du skulle ge. ;o)
  16. 8
    Ursäkta sent svar! Och ursäkta ev. komplikation. Vi var ute efter att få veta hur många som svarat som har flera barn med olika ex.partner, då det finns flera som hävdat att de p.g.a. olika krångel i systemen får det extra (onödigt) krångligt. Detta ville vi börja se, om det stämmer. Det var då svar nej, du skulle ge. ;o)
  17. Medlem sedan
    Nov 2010
    #9
    PS: Jag svarade alltså trevliga Ellen där.
  18. 9
    PS: Jag svarade alltså trevliga Ellen där.
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10
    Och som svar till ***jag*** samt Anonym Signe (och PS tack till er alla som svarat!) så beklagar vi det onödigt krångliga.
  20. 10
    Och som svar till ***jag*** samt Anonym Signe (och PS tack till er alla som svarat!) så beklagar vi det onödigt krångliga.
  21. Medlem sedan
    Nov 2010
    #11
    Och anonym / inlägg 5 samt anonym / inlägg 6, tack för att ni svarat + Vi skulle behövt kunna utforma så att det fanns svarsalternativ för varje barn, dvs. det skulle finnas möjlighet att utforska detta i detalj. Vi som intresseorganisation har förstås inte de pengar som krävs, men gör så gott vi kan, delvis istället för staten / universitet som inte tycks vilja studera detta vidare. Förhoppningen är att de ska bli varse hur viktigt det är att titta vidare på detta, när vi fått svar.
  22. 11
    Och anonym / inlägg 5 samt anonym / inlägg 6, tack för att ni svarat + Vi skulle behövt kunna utforma så att det fanns svarsalternativ för varje barn, dvs. det skulle finnas möjlighet att utforska detta i detalj. Vi som intresseorganisation har förstås inte de pengar som krävs, men gör så gott vi kan, delvis istället för staten / universitet som inte tycks vilja studera detta vidare. Förhoppningen är att de ska bli varse hur viktigt det är att titta vidare på detta, när vi fått svar.
  23. Anonym
    #12
    Men det är ju flera frågor i samma fråga där, så vilken fråga svarar man på??

    3. Finns det en eller flera biologiska fäder/mödrar till dina barn, om du har fler än ett?

    Har jag flera än ett barn, eller om det finns flera biol föräldrar?

    Alltså de som bara har ett barn svarar nej. De som har 5 barn med samma förälder svarar oxå nej.

    Eller?!?
  24. 12
    Men det är ju flera frågor i samma fråga där, så vilken fråga svarar man på??

    3. Finns det en eller flera biologiska fäder/mödrar till dina barn, om du har fler än ett?

    Har jag flera än ett barn, eller om det finns flera biol föräldrar?

    Alltså de som bara har ett barn svarar nej. De som har 5 barn med samma förälder svarar oxå nej.

    Eller?!?

Liknande trådar

  1. studie huvudvärk mm
    By metatek in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 08:48
  2. En studie i Trappan:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 16:42
  3. Men oj vilken studie:-(
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 14:16
  4. studie om mkp ( CVS)
    By mamma dr in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 20:16
  5. Studie
    By Doktorand in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar