Ni som ätit Lergigan Comp
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Ni som ätit Lergigan Comp

    - har ni kunnat ta tablett på kvällen? Eller blir det svårt att sova då? Och hur många tabletter har ni tagit per dygn?
    Skulle vara toppen att få höra era olika erfarenheter av Lergigan och Lergigan Comp.

    Kram
    fd Hemliga Busan är nu rätt och slätt Busan!

    www.busansbravader.blogspot.com
    www.alskadeunderbaraliv.blogspot.com

  2. 1
    Ni som ätit Lergigan Comp - har ni kunnat ta tablett på kvällen? Eller blir det svårt att sova då? Och hur många tabletter har ni tagit per dygn?
    Skulle vara toppen att få höra era olika erfarenheter av Lergigan och Lergigan Comp.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag läste igenom senaste MVC journalen. Jag åt 1 tabl 3-4 ggr/dag. Hade inge problem att sova, det kunde jag göra dygnet runt :S Mestadelen av tiden 3 tabletter/dag

    Läste också att jag var illamående tom v 38. Hoppas jag blir av med det tidigare denna gång. Vet att jag fick gå hem i från arbetet några ggr pga att jag var så illamånde att jag var likblek, blev hemskickad av mina arbetskamrater...
  4. 2
    Jag läste igenom senaste MVC journalen. Jag åt 1 tabl 3-4 ggr/dag. Hade inge problem att sova, det kunde jag göra dygnet runt :S Mestadelen av tiden 3 tabletter/dag

    Läste också att jag var illamående tom v 38. Hoppas jag blir av med det tidigare denna gång. Vet att jag fick gå hem i från arbetet några ggr pga att jag var så illamånde att jag var likblek, blev hemskickad av mina arbetskamrater...
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Jag tog tre tabletter Lergigan comp per dygn, från ca v.6-7 till v.22-23 eller nåt, den senaste graviditeten. Hade inte heller några som helst problem att sova...:-)
  6. 3
    Jag tog tre tabletter Lergigan comp per dygn, från ca v.6-7 till v.22-23 eller nåt, den senaste graviditeten. Hade inte heller några som helst problem att sova...:-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Åh, så tufft med illamående till vecka 38! Hoppas innerligt att du slipper det den här gången.

    Tack för info - jag tog första tabletten i morse. Fortfarande trött som en örn, så det blir nog inga problem att sova...
  8. 4
    Åh, så tufft med illamående till vecka 38! Hoppas innerligt att du slipper det den här gången.

    Tack för info - jag tog första tabletten i morse. Fortfarande trött som en örn, så det blir nog inga problem att sova...
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Tack för tipset - jag tror inte heller det blir några problem nu när jag provat med första tabletten och är lika slut som tidigare...
  10. 5
    Tack för tipset - jag tror inte heller det blir några problem nu när jag provat med första tabletten och är lika slut som tidigare...
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Är det bra om man mår illa? Jag får skriva ut det åt mig själv isf
  12. 6
    Är det bra om man mår illa? Jag får skriva ut det åt mig själv isf
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Jag har bara provat Lergigan Comp, Postafen samt åksjukeband. Det som hjälpte något (så jag iaf kunde äta) var Lergigan Comp.
  14. 7
    Jag har bara provat Lergigan Comp, Postafen samt åksjukeband. Det som hjälpte något (så jag iaf kunde äta) var Lergigan Comp.
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Hej Busan Det är jag som tittar till dig lite

    När jag åt Lergigan Comp så var jag uppe i dubbel dos ett tag.... Och hade absolut inga problem att sova....

    Fy sjutton...nu minns jag hur det var:S...men vad gör man inte för sin lilla goding
    Dessutom var det någon som sa att ju mer illa man mår desto mer "säker" är graviditeten. Vet inte om det stämmer, men det är ju något att tänka på när man ligger med huvudet i toan.....
  16. 8
    Hej Busan Det är jag som tittar till dig lite

    När jag åt Lergigan Comp så var jag uppe i dubbel dos ett tag.... Och hade absolut inga problem att sova....

    Fy sjutton...nu minns jag hur det var:S...men vad gör man inte för sin lilla goding
    Dessutom var det någon som sa att ju mer illa man mår desto mer "säker" är graviditeten. Vet inte om det stämmer, men det är ju något att tänka på när man ligger med huvudet i toan.....
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Vilken styrka på tabl? Ska nog fixa såna att ha vid behov...
  18. 9
    Vilken styrka på tabl? Ska nog fixa såna att ha vid behov...
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Tack gumman!

    Hmm, jag kan förstå det där med dubbel dos. En halvtimme efter jag tog senaste tabletten så kom illamåendet över mig som en våg. Usch, jag vill verkligen inte klaga, för vi har längtat så länge efter det här lilla pyret - med det är inte kul att må så här!

    Min gyn sa också att det var bra med illamående - "då har du tillräckligt med hormoner för att hålla kvar graviditeten" - men själv tror jag inte det stämmer, tror mer det är en myt. Många kvinnor mår ju strålande och föder ändå barn efter 9 månader, så det är nog bara olika.

    Kram på dig!
  20. 10
    Tack gumman!

    Hmm, jag kan förstå det där med dubbel dos. En halvtimme efter jag tog senaste tabletten så kom illamåendet över mig som en våg. Usch, jag vill verkligen inte klaga, för vi har längtat så länge efter det här lilla pyret - med det är inte kul att må så här!

    Min gyn sa också att det var bra med illamående - "då har du tillräckligt med hormoner för att hålla kvar graviditeten" - men själv tror jag inte det stämmer, tror mer det är en myt. Många kvinnor mår ju strålande och föder ändå barn efter 9 månader, så det är nog bara olika.

    Kram på dig!
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Vad jag kan se i fass.se finns det bara i en styrka.
  22. 11
    Vad jag kan se i fass.se finns det bara i en styrka.

Liknande trådar

  1. Ang Lergigan comp
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 17:27
  2. Lergigan eller Lergigan Comp?
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:13
  3. Lergigan comp
    By Jenny & Linnéa in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 20:24
  4. Lergigan comp
    By Venus in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 23:27
  5. Lergigan® comp?
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar