Moderskapsintyg?
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Moderskapsintyg?

    Nu när vi ändå pratar FK-regler och sånt.
    Hur är det, får man ett moderskapsintyg av BM? Eller var det bara med första barnet man fick det?
    Minns inte med andra, och nu har jag inte alls fått nåt.
    Har iofs bytt VC och BM mitt under sommaren, så jag ska höra vid nästa besök.

    För om man får ett börjar det bli dags så man hinner skicka in det till FK och det.
    Mia med Iza,Klara& Alex


  2. 1
    Moderskapsintyg? Nu när vi ändå pratar FK-regler och sånt.
    Hur är det, får man ett moderskapsintyg av BM? Eller var det bara med första barnet man fick det?
    Minns inte med andra, och nu har jag inte alls fått nåt.
    Har iofs bytt VC och BM mitt under sommaren, så jag ska höra vid nästa besök.

    För om man får ett börjar det bli dags så man hinner skicka in det till FK och det.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag har fått ett av min bm, har skickat det till fk.
  4. 2
    Jag har fått ett av min bm, har skickat det till fk.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Andra barnet och jag har fått av min BM, för ett ganska bra tag sen, så be om det så du hinner skicka in det till FK, utan det kan dom ju inte starta "ett ärende" ang det kommande barnet.
  6. 3
    Andra barnet och jag har fått av min BM, för ett ganska bra tag sen, så be om det så du hinner skicka in det till FK, utan det kan dom ju inte starta "ett ärende" ang det kommande barnet.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Ja det är det jag hade för mig.
    Min nya BM tror säkert jag fick det av gamla BM på gamla MVC.
    Har tid den 7/9, så då ska jag nog hinna skicka in.
    Har ju BF 18/10, och måste nog plocka ut F-dagar fr.o.m 17/10
  8. 4
    Ja det är det jag hade för mig.
    Min nya BM tror säkert jag fick det av gamla BM på gamla MVC.
    Har tid den 7/9, så då ska jag nog hinna skicka in.
    Har ju BF 18/10, och måste nog plocka ut F-dagar fr.o.m 17/10
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5

    Det ska man få vid varje barn

    Jag har alltid fått det på första besöket efter rutinultraljudet, omkring vecka 20-21. Fast denna gången blev jag osäker på om jag hade fått det, hittar det inte här hemma heller så när jag var hos barnmorskan häromdagen tog jag upp det men hon hade skrivit ut det till mig i början av juni, men jag kan som sagt inte hitta det så jag fick ett nytt. Hoppas bara det inte är för sent att skicka in det nu, jag menar så att man hinner få sina pengar i tid utan strul.
  10. 5
    Det ska man få vid varje barn Jag har alltid fått det på första besöket efter rutinultraljudet, omkring vecka 20-21. Fast denna gången blev jag osäker på om jag hade fått det, hittar det inte här hemma heller så när jag var hos barnmorskan häromdagen tog jag upp det men hon hade skrivit ut det till mig i början av juni, men jag kan som sagt inte hitta det så jag fick ett nytt. Hoppas bara det inte är för sent att skicka in det nu, jag menar så att man hinner få sina pengar i tid utan strul.
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Jag fick mitt ifrån barnmorskan för flera veckor sen, så de kan ju vara bra att du ber om ett så du får skicka in de.
  12. 6
    Jag fick mitt ifrån barnmorskan för flera veckor sen, så de kan ju vara bra att du ber om ett så du får skicka in de.
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Jag har fått mitt moderskapsintyg men inte skickat in det än.
    Måste göra det. Tack för påminnelsen
  14. 7
    Jag har fått mitt moderskapsintyg men inte skickat in det än.
    Måste göra det. Tack för påminnelsen
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    Ja, ett sånt skulle du nog fått runt v 20 någon gång. Jag fick dock be om mitt, jag kom ihåg det som tur var.
    Ska du få dina pengar i tid, så är det nog hög tid att skicka in det nu..
  16. 8
    Ja, ett sånt skulle du nog fått runt v 20 någon gång. Jag fick dock be om mitt, jag kom ihåg det som tur var.
    Ska du få dina pengar i tid, så är det nog hög tid att skicka in det nu..

Liknande trådar

  1. Moderskapsintyg
    By Nerthra in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 09:07
  2. Moderskapsintyg
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 11:54
  3. moderskapsintyg
    By brenna in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 15:27
  4. Moderskapsintyg?
    By -Salvia- in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 15:59
  5. moderskapsintyg
    By mizen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar