KUB i förrgår
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    KUB i förrgår

    Åkte 60 mil tur och retur bara för att få göra KUB och förhoppningen var att det skulle stilla min oro. Gjordet det oxå. Fick en risk på 1/1045 och det var ju helt ok.

    Eftersom undersökningen bara tog 15 min så hade vi tid att köra runt en sväng i våra gamla studentkvarter. Värsta nostalgitrippen!
  2. 1
    KUB i förrgår Åkte 60 mil tur och retur bara för att få göra KUB och förhoppningen var att det skulle stilla min oro. Gjordet det oxå. Fick en risk på 1/1045 och det var ju helt ok.

    Eftersom undersökningen bara tog 15 min så hade vi tid att köra runt en sväng i våra gamla studentkvarter. Värsta nostalgitrippen!
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Oj vad långt ni fick åka, skönt att få sin oro stillad. Kul med nostalgitripp.
  4. 2
    Oj vad långt ni fick åka, skönt att få sin oro stillad. Kul med nostalgitripp.
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Grattis! Vad skönt att kunna pusta ut...

    Själv gjorde jag testet igår och fick testets sämsta möjliga resultat för Downs syndrom dvs 1/2 samt 1/7 för de andra, allvarligare kromosomfelen. Otroligt tungt!

    Nu måste vi vänta till vecka 16 för att få göra fostervattenprov. Moderkakan låg inte så till att de kunde ta prov på den tyvärr (det hade vi annars kunnat gjort med en gång).
  6. 3
    Grattis! Vad skönt att kunna pusta ut...

    Själv gjorde jag testet igår och fick testets sämsta möjliga resultat för Downs syndrom dvs 1/2 samt 1/7 för de andra, allvarligare kromosomfelen. Otroligt tungt!

    Nu måste vi vänta till vecka 16 för att få göra fostervattenprov. Moderkakan låg inte så till att de kunde ta prov på den tyvärr (det hade vi annars kunnat gjort med en gång).
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Oh vad tungt! Jobbigt att behöva vänta med att ta nästa prov. Å alla tankar som det för med sig! Hoppas allt går bra! Ska på ul om en vecka, sista delen av KUB.
  8. 4
    Oh vad tungt! Jobbigt att behöva vänta med att ta nästa prov. Å alla tankar som det för med sig! Hoppas allt går bra! Ska på ul om en vecka, sista delen av KUB.
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Då håller jag tummarna för att du får ett bättre svar!
  10. 5
    Då håller jag tummarna för att du får ett bättre svar!
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Tack! Hoppas det blir bra för er också, men jobbigt att behöva vänta så länge. Jag frågade min BM om just det, och jag har för mig att hon svarade att vi inte skulle få vänta mer än några dagar om det visade på hög risk för kromosomavvikelse. KRAM
  12. 6
    Tack! Hoppas det blir bra för er också, men jobbigt att behöva vänta så länge. Jag frågade min BM om just det, och jag har för mig att hon svarade att vi inte skulle få vänta mer än några dagar om det visade på hög risk för kromosomavvikelse. KRAM
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Om moderkakan ligger så till att de kan göra ett moderkakstest så kan en läkare göra ett sådant med en gång och man kan få snabbsvar inom några dagar.
  14. 7
    Om moderkakan ligger så till att de kan göra ett moderkakstest så kan en läkare göra ett sådant med en gång och man kan få snabbsvar inom några dagar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Åh, vad tungt. Hoppas att fvp visar att KUB var fel. Vilken vecka är du i?
  16. 8
    Åh, vad tungt. Hoppas att fvp visar att KUB var fel. Vilken vecka är du i?
  17. Medlem sedan
    Jul 2011
    #9
    Jag är i vecka 12+4 men är väldigt rädd för missfallsrisken vid fvp också.
  18. 9
    Jag är i vecka 12+4 men är väldigt rädd för missfallsrisken vid fvp också.
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Okej, så kanske det var. jag kanske blandade ihop det. KRAM
  20. 10
    Okej, så kanske det var. jag kanske blandade ihop det. KRAM

Liknande trådar

  1. puh! i förrgår....
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 12:38
  2. bf i förrgår
    By Mama Chaka in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 12:32
  3. I förrgår..
    By monika in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 07:17
  4. I förrgår...
    By AnkieE in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 15:51
  5. I förrgår var vi
    By Kristina S in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 18:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar