Sammandragningar?
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Sammandragningar?

    Då och då får jag liksom en spänd känsla i livmodern. Det påminner om sammandragningarna jag hade under min förra graviditet, men väldigt svagt. Kan det vara det redan? De gör inte ont alls, bara liksom spänner lite. Hade jag inte varit gravid förut vet jag inte ens om jag hade lagt märke till det, men nu vet jag precis var livmodern sitter och hur den känns och då är det snarare svårt att missa.

    Någon annan som upplever något liknande?
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Sammandragningar? Då och då får jag liksom en spänd känsla i livmodern. Det påminner om sammandragningarna jag hade under min förra graviditet, men väldigt svagt. Kan det vara det redan? De gör inte ont alls, bara liksom spänner lite. Hade jag inte varit gravid förut vet jag inte ens om jag hade lagt märke till det, men nu vet jag precis var livmodern sitter och hur den känns och då är det snarare svårt att missa.

    Någon annan som upplever något liknande?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Jag tror det kan börja tidigt då livmodern tränar. Jag känner det men väldigt sällan
  4. 2
    Jag tror det kan börja tidigt då livmodern tränar. Jag känner det men väldigt sällan
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Jag fick en hel del sammandragningar för ca 2 veckor sen, rätt kraftiga i några dagar. Tyckte det var rätt obehagligt men de slutade som tur var när jag stannade hemma och vilade några dagar.
    Känns ju väldigt tidigt, men jag googlade tidiga sammandragningar och fick reda på att det inte var speciellt ovanligt.. inget att oroa sig för med andra ord
  6. 3
    Jag fick en hel del sammandragningar för ca 2 veckor sen, rätt kraftiga i några dagar. Tyckte det var rätt obehagligt men de slutade som tur var när jag stannade hemma och vilade några dagar.
    Känns ju väldigt tidigt, men jag googlade tidiga sammandragningar och fick reda på att det inte var speciellt ovanligt.. inget att oroa sig för med andra ord

Liknande trådar

  1. Sammandragningar?
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 15:35
  2. Sammandragningar
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 10:17
  3. Uj, med sammandragningar...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 21:35
  4. Sammandragningar
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:37
  5. sammandragningar
    By cicca in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar