Pink or Blue test - En kul läsning
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Pink or Blue test - En kul läsning

    Hej!
    Jag läste lite om att ta reda på könet under UL och stötte på detta:

    http://www.tellmepinkorblue.com/Gend...Video-Demo.php
    http://www.tellmepinkorblue.com/Gend...g-Boy-Girl.php

    Ett test i USA där man kan skicka in blodprov och få reda på könet tidigt. Jag tror att det fortfarande är dyrt, men hittade inte priset på hela processen för i år, bara för paketet. Hittade en gammal artikel från 2008 där det stod att det kostade 4000 kr.

    Skulle ni gjort detta om det gick i Sverige?
    Kommer ni ta reda på könet vid UL?



    Lite kul läsning!

    LILLEFÖTTER
  2. 1
    Pink or Blue test - En kul läsning Hej!
    Jag läste lite om att ta reda på könet under UL och stötte på detta:

    http://www.tellmepinkorblue.com/Gend...Video-Demo.php
    http://www.tellmepinkorblue.com/Gend...g-Boy-Girl.php

    Ett test i USA där man kan skicka in blodprov och få reda på könet tidigt. Jag tror att det fortfarande är dyrt, men hittade inte priset på hela processen för i år, bara för paketet. Hittade en gammal artikel från 2008 där det stod att det kostade 4000 kr.

    Skulle ni gjort detta om det gick i Sverige?
    Kommer ni ta reda på könet vid UL?



    Lite kul läsning!

  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    En kul läsning var en konstig rubrik, men är lite förvirrad av illamåendet!
  4. 2
    En kul läsning var en konstig rubrik, men är lite förvirrad av illamåendet!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Även fast svaret på UL inte är 100% men stämmer i princip alltid, så vill jag och min pojkvän veta könet.
    Då vet man lite vilka färger man kan börja köpa osv. ( jag är inte den som är den, men vill helst inte ha en rosa Body på min son om det blir så haha )
  6. 3
    Även fast svaret på UL inte är 100% men stämmer i princip alltid, så vill jag och min pojkvän veta könet.
    Då vet man lite vilka färger man kan börja köpa osv. ( jag är inte den som är den, men vill helst inte ha en rosa Body på min son om det blir så haha )
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Jag skulle nog inte betala så mycket pengar för att få veta, även om jag är nyfiken.

    Denna gång vill jag veta! Med sonen velade jag så vi fick inte veta det. Jag hade inte riktigt bestämt mig då. Sedan var jag så nyfiken och ångrade mig.

    Nu önskar sig blivande storebror en lillasyster, så därför vill jag ta reda på vad det är för kön för att starta en process hos sonen och veta om jag ska köpa några nya kläder eller om det fungerar med sonens alla urväxta kläder.
  8. 4
    Jag skulle nog inte betala så mycket pengar för att få veta, även om jag är nyfiken.

    Denna gång vill jag veta! Med sonen velade jag så vi fick inte veta det. Jag hade inte riktigt bestämt mig då. Sedan var jag så nyfiken och ångrade mig.

    Nu önskar sig blivande storebror en lillasyster, så därför vill jag ta reda på vad det är för kön för att starta en process hos sonen och veta om jag ska köpa några nya kläder eller om det fungerar med sonens alla urväxta kläder.
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Kommer du ta reda på könet vid UL? Hihi ja det var intressant instruktionsvideo.
  10. 5
    Kommer du ta reda på könet vid UL? Hihi ja det var intressant instruktionsvideo.
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Betala flera tusen hade jag inte gjort men däremot så kommer jag att ta reda på könet vid RUL! Måste ju veta vilken färg på vagnen vi ska ha
  12. 6
    Betala flera tusen hade jag inte gjort men däremot så kommer jag att ta reda på könet vid RUL! Måste ju veta vilken färg på vagnen vi ska ha
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    hihi ja men precis
  14. 7
    hihi ja men precis
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Jag kommer ta reda på det. Förra gången gjorde vi det och det blev som två förlossningar!
  16. 8
    Jag kommer ta reda på det. Förra gången gjorde vi det och det blev som två förlossningar!
  17. Medlem sedan
    Oct 2009
    #9
    Det är vårt andra barn så jag vill gärna veta. Men min man vill inte men jag ska nog kunna övertala honom
  18. 9
    Det är vårt andra barn så jag vill gärna veta. Men min man vill inte men jag ska nog kunna övertala honom
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Jaså, menar du att det inte stämde, eller att det ändå var lika överraskande när plutten kom ut??
  20. 10
    Jaså, menar du att det inte stämde, eller att det ändå var lika överraskande när plutten kom ut??
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Du kanske kan be att få veta om din man går ut fast frågan är om du kan låta bli att visa eller säga honom vad det ska bli

    Min man ville veta sist, men eftersom jag velade när hon frågade om vi ville veta, så fick vi inte veta. Sedan ångrade jag mig nyfiken som jag är....
  22. 11
    Du kanske kan be att få veta om din man går ut fast frågan är om du kan låta bli att visa eller säga honom vad det ska bli

    Min man ville veta sist, men eftersom jag velade när hon frågade om vi ville veta, så fick vi inte veta. Sedan ångrade jag mig nyfiken som jag är....
  23. Medlem sedan
    Oct 2009
    #12
    jag har kommit med det förslaget men då tyckte han att om jag börjar köpa rosa kläder så kommer han att få veta
  24. 12
    jag har kommit med det förslaget men då tyckte han att om jag börjar köpa rosa kläder så kommer han att få veta

Liknande trådar

  1. Pink or Blue test fortsättning..
    By Älskarminabarn in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 06:26
  2. Pink or Blue test, någon som
    By Älskarminabarn in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 09:11
  3. Blue Star Viva Blue, ris eller ros?
    By Jess_M_T in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:23
  4. Blue star viva blue/Alcudia??
    By blue_eyes in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 07:40
  5. pink and blue
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar