låga sparkar
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    låga sparkar

    Vet att jag tagit upp det här många gånger förut men nu börjar det verkligen gå mig på nerverna och faktiskt så börjar jag tom nojja över det. Okej att liten sparkar mot blåsan och längre ner i början av en graviditet, när den inte har så mycket plats. Men nu har den ju hela magen..Om jag ligger på rygg och känner på magen så är övre delen av livmodern oftast helt tom. Istället hittar jag pyret långt ner i bäckenet. Alltså långt nedanför midjan. Nästan alla sparkar riktas mot mitt blygdben, nedre delen av blåsan och "utgången". Jag har börjat bli riktigt nojig nu för att sparkarna är så låga att det känns som att pyret redan ligger i födelsekanalen. Dessutom gör det överjävligt ont när h*n sparkar rakt mot mitt fruktansvärt ömma blygdben. Känns typ som en blixt som slår ner och ut rakt genom "utgången".

    Nån annan som känner igen sig? Säg bara att jag inte ska oroa mig och att det är fullt normalt Förstår inte varför man ska noja så över så himla många olika saker när man är gravid. Är ju inte nojig av mig annars.
  2. 1
    låga sparkar Vet att jag tagit upp det här många gånger förut men nu börjar det verkligen gå mig på nerverna och faktiskt så börjar jag tom nojja över det. Okej att liten sparkar mot blåsan och längre ner i början av en graviditet, när den inte har så mycket plats. Men nu har den ju hela magen..Om jag ligger på rygg och känner på magen så är övre delen av livmodern oftast helt tom. Istället hittar jag pyret långt ner i bäckenet. Alltså långt nedanför midjan. Nästan alla sparkar riktas mot mitt blygdben, nedre delen av blåsan och "utgången". Jag har börjat bli riktigt nojig nu för att sparkarna är så låga att det känns som att pyret redan ligger i födelsekanalen. Dessutom gör det överjävligt ont när h*n sparkar rakt mot mitt fruktansvärt ömma blygdben. Känns typ som en blixt som slår ner och ut rakt genom "utgången".

    Nån annan som känner igen sig? Säg bara att jag inte ska oroa mig och att det är fullt normalt Förstår inte varför man ska noja så över så himla många olika saker när man är gravid. Är ju inte nojig av mig annars.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    När var du hos bm senast? Hur låg bebisen då, låg den me huvudet ner?

    På nåt sätt så tycker jag inte att du borde känna sparkar så långt ner hela tiden om den ligger rätt och då "kan" den inte vara nere i kanalen än. Men jag vet inte hurvida de stämmer.

    Jag känner en massa "ilningar", som vassa knivar som går rakt ner. Obehagligt! Har hört att de e när den "borrar sig neråt" men vet inte alls om de stämmer.
    Jag ska till bm imorgon och då får jag vet hur den ligger, jag tycker nog att den ligger me huvudet ner men skulle inte tro att den är mer än rörlig.
  4. 2
    När var du hos bm senast? Hur låg bebisen då, låg den me huvudet ner?

    På nåt sätt så tycker jag inte att du borde känna sparkar så långt ner hela tiden om den ligger rätt och då "kan" den inte vara nere i kanalen än. Men jag vet inte hurvida de stämmer.

    Jag känner en massa "ilningar", som vassa knivar som går rakt ner. Obehagligt! Har hört att de e när den "borrar sig neråt" men vet inte alls om de stämmer.
    Jag ska till bm imorgon och då får jag vet hur den ligger, jag tycker nog att den ligger me huvudet ner men skulle inte tro att den är mer än rörlig.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Hon kände inte efter när jag var där sist. Vet inte när det är dags att känna efter men jag är bara i v.28.

    Jag ska på tillväxt-ul om en vecka så jag tänte att jag skulle hålla ut till det så får jag se själv hur h*n ligger. Ja, men de där vassa knivarna känner jag igen. Lite det jag menade med en blixt som strålar ut.
  6. 3
    Hon kände inte efter när jag var där sist. Vet inte när det är dags att känna efter men jag är bara i v.28.

    Jag ska på tillväxt-ul om en vecka så jag tänte att jag skulle hålla ut till det så får jag se själv hur h*n ligger. Ja, men de där vassa knivarna känner jag igen. Lite det jag menade med en blixt som strålar ut.
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    När jag väntade min dotter så la hon sig med huvudet under blygdbenet i mitten av graviditeten och sen stannade hon mer eller mindre i det läget. Det kändes också rejält när hon vred på sig. Och det kändes alltid neråt mot blåsan och mot "utgången" så att säga...

    Jag bär även det här barnet långt ner, till och med så att folk kommenterar på att magen skulle ha sjunkit, vilket inte stämmer. Jag är i slutet av vecka 28 nu. Tror helt enkelt att det är en väldigt bekväm plats i min kropp. Det finns mycket utrymme där nere i bäckenet. Har så att säga barnbärande höfter. (Breda)
  8. 4
    När jag väntade min dotter så la hon sig med huvudet under blygdbenet i mitten av graviditeten och sen stannade hon mer eller mindre i det läget. Det kändes också rejält när hon vred på sig. Och det kändes alltid neråt mot blåsan och mot "utgången" så att säga...

    Jag bär även det här barnet långt ner, till och med så att folk kommenterar på att magen skulle ha sjunkit, vilket inte stämmer. Jag är i slutet av vecka 28 nu. Tror helt enkelt att det är en väldigt bekväm plats i min kropp. Det finns mycket utrymme där nere i bäckenet. Har så att säga barnbärande höfter. (Breda)
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Ja, då va de nog lite tidigt att känna efter hur den låg.
    Första gången de kollat mig har nog varit i v.27-29.

    Ohh, spännande me TUL, jag hoppas också att jag kan få ett sånt lite längre fram så jag vet hur mycket jag ska ställa in mig på att bebisen kommer att väga.

    Visst e de en underbar känsla när de hugger till? :S
  10. 5
    Ja, då va de nog lite tidigt att känna efter hur den låg.
    Första gången de kollat mig har nog varit i v.27-29.

    Ohh, spännande me TUL, jag hoppas också att jag kan få ett sånt lite längre fram så jag vet hur mycket jag ska ställa in mig på att bebisen kommer att väga.

    Visst e de en underbar känsla när de hugger till? :S
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Ja precis

    Haha, underbar känsla! Speciellt när man är ute och går och var 10e meter så viker sig ena benet av smärta. Folk bara glor
  12. 6
    Ja precis

    Haha, underbar känsla! Speciellt när man är ute och går och var 10e meter så viker sig ena benet av smärta. Folk bara glor
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Känner också låga sparkar. Men de är inga sparkar utan boxningar. Min bebis har legat rätt i snart en månad, är ruckbar just nu. Så sparkarna får jag i revbenen och boxningarna ner mot sidorna
    Båda lika jobbiga, framför allt nu när bebisen är riktigt stark ...
  14. 7
    Känner också låga sparkar. Men de är inga sparkar utan boxningar. Min bebis har legat rätt i snart en månad, är ruckbar just nu. Så sparkarna får jag i revbenen och boxningarna ner mot sidorna
    Båda lika jobbiga, framför allt nu när bebisen är riktigt stark ...
  15. Medlem sedan
    Mar 2011
    #8
    Jag har svårt att känna skillnaden på spark och box. Kan ju egentligen vara vad som helst som "sparkar" mig där nere. Ibland känns det som om jag har en alien där inne som har typ 10 ben eller nåt
  16. 8
    Jag har svårt att känna skillnaden på spark och box. Kan ju egentligen vara vad som helst som "sparkar" mig där nere. Ibland känns det som om jag har en alien där inne som har typ 10 ben eller nåt
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Hahaha ja, det håller jag verkligen med om
    Lättare för mig som vet hur barnet ligger ...
  18. 9
    Hahaha ja, det håller jag verkligen med om
    Lättare för mig som vet hur barnet ligger ...
  19. Medlem sedan
    Feb 2009
    #10
    Hej!

    Jag har precis som du, väntar mitt andra barn nu och det var precis lika med mitt första. Min första låg i säte och jag kunde känna hennes huvud uppe på ena sidan, sen var det ganska tomt i resten av den övre delen, precis som du beskriver. Jag påpekade nästan på varje kontroll att det kändes som om bebisen sparkade nedåt, och det känns ju verkligen som om de är på väg ut när de sparkar på det sättet! ) Men tyvärr så trodde bm inte riktigt på att hon låg med rumpan först, och det blev sen akut snitt för mig, men det gick jättebra.

    Så om du står på dig och förklarar precis hur du känner nästa gång du träffar barnmorskan, så kan du kanske få ett extra ultraljud om några veckor? Jag ska få ett extra någon gång under v 35-36 för att se hur bebisen ligger den här gången.

    Lycka till!
  20. 10
    Hej!

    Jag har precis som du, väntar mitt andra barn nu och det var precis lika med mitt första. Min första låg i säte och jag kunde känna hennes huvud uppe på ena sidan, sen var det ganska tomt i resten av den övre delen, precis som du beskriver. Jag påpekade nästan på varje kontroll att det kändes som om bebisen sparkade nedåt, och det känns ju verkligen som om de är på väg ut när de sparkar på det sättet! ) Men tyvärr så trodde bm inte riktigt på att hon låg med rumpan först, och det blev sen akut snitt för mig, men det gick jättebra.

    Så om du står på dig och förklarar precis hur du känner nästa gång du träffar barnmorskan, så kan du kanske få ett extra ultraljud om några veckor? Jag ska få ett extra någon gång under v 35-36 för att se hur bebisen ligger den här gången.

    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Mar 2011
    #11
    Jag ska på tillväxtkontroll på tisdag så jag hoppas att de kan ge lite svar. Tror jag ska på ytterligare någon sen mot slutet.

    Denna gång har jag planerat snitt så är inte jätteorolig för själva sätes-grejen. Är mest att det är så himla obehagligt
  22. 11
    Jag ska på tillväxtkontroll på tisdag så jag hoppas att de kan ge lite svar. Tror jag ska på ytterligare någon sen mot slutet.

    Denna gång har jag planerat snitt så är inte jätteorolig för själva sätes-grejen. Är mest att det är så himla obehagligt

Liknande trådar

  1. Vad gör om ni är låga?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 22:41
  2. Vad gör ni om ni är låga?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 21:05
  3. Låga värden!
    By Estrella in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 19:04
  4. Låga priser...
    By emelis mamma in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:47
  5. Det här med låga löner?
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar