Lyckat KUB!
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Lyckat KUB!

    I morse var vi på ultraljudsdelen av KUB-testet. Det var så roligt att se bebisen, den skuttade omkring därinne, snodde runt och viftade med armarna. Vi fick se att alla kroppsdelar såg ut som de skulle, lyssnade på hjärtat och tittade på när den drack fostervatten. Resultatet på KUB-testet var också bra, risken låg långt under bakgrundsrisken för min ålder (31 år).

    Vad ultraljud är fantastiskt! Tänk att man kan sitta där och tjuvkika in och se så mycket, och bebisen har ingen aning Nu när illamåendet dessutom har börjat minska är det faktiskt roligt att vara gravid och jag orkar äntligen se framåt och längta efter att bebisen ska födas.

    Hoppas ni alla mår bra idag!
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Lyckat KUB! I morse var vi på ultraljudsdelen av KUB-testet. Det var så roligt att se bebisen, den skuttade omkring därinne, snodde runt och viftade med armarna. Vi fick se att alla kroppsdelar såg ut som de skulle, lyssnade på hjärtat och tittade på när den drack fostervatten. Resultatet på KUB-testet var också bra, risken låg långt under bakgrundsrisken för min ålder (31 år).

    Vad ultraljud är fantastiskt! Tänk att man kan sitta där och tjuvkika in och se så mycket, och bebisen har ingen aning Nu när illamåendet dessutom har börjat minska är det faktiskt roligt att vara gravid och jag orkar äntligen se framåt och längta efter att bebisen ska födas.

    Hoppas ni alla mår bra idag!
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Vad härligt det låter! Jag har börjat bli lite nervös för ultraljudsdelen av kub, eftersom det inte gått så bra för alla här. Men samtidigt längtar jag efter att tjuvkika på bebis och få veta om allt är bra! Skönt att du börjar må bättre. Själv mår jag dåligt, önskar bara att tiden går så jag får må bra och få tillbaka orken. Jag som längtat så efter att vara gravid känner nu att nej, två barn blir lagom för mig men man hinner väl glömma mellan varven, mådde så mycket bättre förra gången. (tror jag) hihi
  4. 2
    Vad härligt det låter! Jag har börjat bli lite nervös för ultraljudsdelen av kub, eftersom det inte gått så bra för alla här. Men samtidigt längtar jag efter att tjuvkika på bebis och få veta om allt är bra! Skönt att du börjar må bättre. Själv mår jag dåligt, önskar bara att tiden går så jag får må bra och få tillbaka orken. Jag som längtat så efter att vara gravid känner nu att nej, två barn blir lagom för mig men man hinner väl glömma mellan varven, mådde så mycket bättre förra gången. (tror jag) hihi
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Va skönt att det gick bra för dig! Mitt KUB- gick också rätt bra, hade hoppats på lite bättre resultat men jag kan ju inte ändra på min ålder
  6. 3
    Va skönt att det gick bra för dig! Mitt KUB- gick också rätt bra, hade hoppats på lite bättre resultat men jag kan ju inte ändra på min ålder
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Ja det var kul gjorde mitt UL i går och den skuttade runt och rörde på sig. Jag blev så förvånad att man kunde se så mycket redan, hon sa att vätskespalten såg normal ut tyvärr fick jag inte resultatet ännu då blodprovet togs samma dag men allt såg så normalt ut så jag känner mig inte orolig :-)
    Jag har hittills inte varit helt övertygad om att jag varit gravid men att få se den lilla var helt fantastiskt och övertygande.
  8. 4
    Ja det var kul gjorde mitt UL i går och den skuttade runt och rörde på sig. Jag blev så förvånad att man kunde se så mycket redan, hon sa att vätskespalten såg normal ut tyvärr fick jag inte resultatet ännu då blodprovet togs samma dag men allt såg så normalt ut så jag känner mig inte orolig :-)
    Jag har hittills inte varit helt övertygad om att jag varit gravid men att få se den lilla var helt fantastiskt och övertygande.
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Ja jag var också lite orolig efter att några här fått oroande resultat. Annars tror man ju inte att sånt kan hända.

    Man glömmer nog rätt mycket mellan gångerna Jag ångrade mig faktiskt lite när illamåendet började den här gången och tänkte att kunde vi inte ha nöjt oss med ett barn?? Men när det går över är man ju glad att man stod ut Idag har jag en dålig dag men jag hoppas att det vänder igen, för dig också!
  10. 5
    Ja jag var också lite orolig efter att några här fått oroande resultat. Annars tror man ju inte att sånt kan hända.

    Man glömmer nog rätt mycket mellan gångerna Jag ångrade mig faktiskt lite när illamåendet började den här gången och tänkte att kunde vi inte ha nöjt oss med ett barn?? Men när det går över är man ju glad att man stod ut Idag har jag en dålig dag men jag hoppas att det vänder igen, för dig också!
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Grattis! jag blev oskså förvånad över att man såg så mycket, att fostret låg och hoppade därinne.
  12. 6
    Grattis! jag blev oskså förvånad över att man såg så mycket, att fostret låg och hoppade därinne.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Fick resultat på KUBen 1/10675 så det var ett bra resultat behöver inte oroa sig för det längre i alla fall :-)
  14. 7
    Fick resultat på KUBen 1/10675 så det var ett bra resultat behöver inte oroa sig för det längre i alla fall :-)

Liknande trådar

  1. Lyckat UL!
    By sorkan77 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 03:32
  2. Lyckat RUL
    By -Louisa- in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 21:13
  3. Lyckat UL!
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 15:39
  4. Är det lyckat
    By Dagdrömmaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 13:44
  5. Lyckat!
    By fia_plutt in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar