Barnförsäkring, angående nedan tråd
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Barnförsäkring, angående nedan tråd

    Läste nedan om barnförsäkringen & började tänka lite angående våran försäkring på sonen.
    Han är 4,5 år & fick sin diagnos Autistisk syndrom i oktober 2009 strax innan han skulle fylla 3 år. Vi sökte sedan vårdbidrag för honom & blev beviljade ett 1/2 från december 2009.

    Vi tänkte aldrig på att kolla med försäkringsbolaget hur det låg till då men när jag sedan läste här att vissa av er får pengar utbetalda blev jag lite nyfiken & var tvungen att ringa Trygg Hansa idag.

    Vi fick till svars att detta inte gäller vid tex autism
    Jag berättade att jag läst att det faktiskt finns dom som får det då deras barn har detta funktionshinder å då sa han bara att det kan hända att det vara så förut men inte nu...

    Blev lite besviken & tycker det står lite "luddigt" när man läser på deras sida angående detta.

    Vi har bara vanlig barnförsäkring i Trygg Hansa, ingen Trygga Barn +.

    Ni som har eller får utbetalt från eran barnförsäkring vilket försäkringsbolag har ni?

    // Frida
    // F m. stor prinsessa, mellan prins & liten sessa.

    "När man inte vet var man ska, varför skynda?
    man vet ju ändå inte när man kommer fram".../ Nalle Puh
  2. 1
    Barnförsäkring, angående nedan tråd Läste nedan om barnförsäkringen & började tänka lite angående våran försäkring på sonen.
    Han är 4,5 år & fick sin diagnos Autistisk syndrom i oktober 2009 strax innan han skulle fylla 3 år. Vi sökte sedan vårdbidrag för honom & blev beviljade ett 1/2 från december 2009.

    Vi tänkte aldrig på att kolla med försäkringsbolaget hur det låg till då men när jag sedan läste här att vissa av er får pengar utbetalda blev jag lite nyfiken & var tvungen att ringa Trygg Hansa idag.

    Vi fick till svars att detta inte gäller vid tex autism
    Jag berättade att jag läst att det faktiskt finns dom som får det då deras barn har detta funktionshinder å då sa han bara att det kan hända att det vara så förut men inte nu...

    Blev lite besviken & tycker det står lite "luddigt" när man läser på deras sida angående detta.

    Vi har bara vanlig barnförsäkring i Trygg Hansa, ingen Trygga Barn +.

    Ni som har eller får utbetalt från eran barnförsäkring vilket försäkringsbolag har ni?

    // Frida
  3. Anonym
    #2
    Vi har fått utbetalt från Trygg Hansa, men vi hade (som tur var) Trygga Barn Plus.
    Vi fick ett engångsbelopp.
  4. 2
    Vi har fått utbetalt från Trygg Hansa, men vi hade (som tur var) Trygga Barn Plus.
    Vi fick ett engångsbelopp.

Liknande trådar

  1. Angående barnförsäkring
    By silje in forum Autismspektrum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 21:02
  2. Angående barnförsäkring (även på autisms
    By silje in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 09:04
  3. ang min tråd *nedan*
    By Sissi82 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 15:24
  4. Angående tråd nedan om barns boende.
    By Uttern in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 10:10
  5. ang. tråd nedan
    By -Neo- in forum Singelmingel
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar