Skor...
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Skor...

    hur gör ni med vinter/höstskor? Några tips på bra märken med bra kvalite och var man får tag på dem?

    Vi har jätteproblem med att Saga får skoskav av alla skor vi köper. Köpte ett par PAX sandaler till henne i somras men det resulterade i AJAJ på fötterna och jag har låtit henne gå mest barfota under sommaren. Nu börjar det dock bli kallt så måste ta itu med skojakten igen

    Hoppas ni har det bra i höstrusket annars? Vart tog denna sommaren vägen?

    Kram Kram
    Amandaexanimo - http://hesselgard,se - Saga 20100219, Tuvalie 20111003 och nummer 3 BF 20130813
  2. 1
    Skor... hur gör ni med vinter/höstskor? Några tips på bra märken med bra kvalite och var man får tag på dem?

    Vi har jätteproblem med att Saga får skoskav av alla skor vi köper. Köpte ett par PAX sandaler till henne i somras men det resulterade i AJAJ på fötterna och jag har låtit henne gå mest barfota under sommaren. Nu börjar det dock bli kallt så måste ta itu med skojakten igen

    Hoppas ni har det bra i höstrusket annars? Vart tog denna sommaren vägen?

    Kram Kram
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Ja var tog sommaren vägen, hösten kommer alltid som en "chock". Men jag gillar den friska luften

    Aj då, inte skoj med skoskav. vi har avverkat några par kavat-skor redan, helnöjda med dessa. Nu köpte jag ytterliggare ett par, passade på när det var 40% rabatt på Ellos. Dessa känns bra då de är vattentäta, även om det inte regnar är det ju dagg nu på mornarna:

    http://www.ellos.se/dv/1-Skor-Promen...41xe?Nr=320835

    Har även köpt ett par varmfodrade stövlar.

    Vinterskor funderar jag på fortfarande. Jämförde kavat med ett par ecco (tror ecco och viking fick bäst i test förra vintern) Eccos var lite smalare, Kavat var lite lite hårda klumpiga.

    Å hjälpans var dyrt det är med skor till de små, de är ute väldigt mycket på Lisas dagis, å då vill man ju att hon ska hålla sig varm å torr om fötterna...

    Hur mår du nu i slutskedet? Kram
  4. 2
    Ja var tog sommaren vägen, hösten kommer alltid som en "chock". Men jag gillar den friska luften

    Aj då, inte skoj med skoskav. vi har avverkat några par kavat-skor redan, helnöjda med dessa. Nu köpte jag ytterliggare ett par, passade på när det var 40% rabatt på Ellos. Dessa känns bra då de är vattentäta, även om det inte regnar är det ju dagg nu på mornarna:

    http://www.ellos.se/dv/1-Skor-Promen...41xe?Nr=320835

    Har även köpt ett par varmfodrade stövlar.

    Vinterskor funderar jag på fortfarande. Jämförde kavat med ett par ecco (tror ecco och viking fick bäst i test förra vintern) Eccos var lite smalare, Kavat var lite lite hårda klumpiga.

    Å hjälpans var dyrt det är med skor till de små, de är ute väldigt mycket på Lisas dagis, å då vill man ju att hon ska hålla sig varm å torr om fötterna...

    Hur mår du nu i slutskedet? Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Ja, det är ju en djungel! Vår stora har haft Ecco vinterstövlar varje år och de är verkligen att rekommendera. Köpt samma till Nils i år. Tyvärr är de löjligt dyra, men med tanke på hur mkt de blir använda tycker jag att det är värt det.
  6. 3
    Ja, det är ju en djungel! Vår stora har haft Ecco vinterstövlar varje år och de är verkligen att rekommendera. Köpt samma till Nils i år. Tyvärr är de löjligt dyra, men med tanke på hur mkt de blir använda tycker jag att det är värt det.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Gå in på tradera och köp nya/begagnade Ecco el Viking Goretex. De säljs ofta för under halva priset och är knappt använda. Där finns både kängor, stövlar samt skor. Jag köper, säljer och byter för jämnan. (Med fyra tjejer och inte en tillstymmelse till lika fötter
  8. 4
    Gå in på tradera och köp nya/begagnade Ecco el Viking Goretex. De säljs ofta för under halva priset och är knappt använda. Där finns både kängor, stövlar samt skor. Jag köper, säljer och byter för jämnan. (Med fyra tjejer och inte en tillstymmelse till lika fötter
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Tack för tipsen! Jag har ropat in ett par Ecco Gore-tex på tradera. Hoppas dessa kommer fungera på lillsnurpan! Hur stora fötter har era små nu? Tycker det är jättesvårt med storlekar då Saga har breda fötter, men inte så värst långa. 22-23?
  10. 5
    Tack för tipsen! Jag har ropat in ett par Ecco Gore-tex på tradera. Hoppas dessa kommer fungera på lillsnurpan! Hur stora fötter har era små nu? Tycker det är jättesvårt med storlekar då Saga har breda fötter, men inte så värst långa. 22-23?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hoppas de passar :-) Max har 22-23. Vi har köpt 23 i gympaskor till honom. Vinterskor får vi se. Har en hel del att välja på här hemma!
  12. 6
    Hoppas de passar :-) Max har 22-23. Vi har köpt 23 i gympaskor till honom. Vinterskor får vi se. Har en hel del att välja på här hemma!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Vad roligt. Jag gjorde äntligen en storrensning igår och hittade 28 par stövlar o kängor från Gore-Tex. Insåg att jag täcker strl 22-36 åt flickorna. Dessutom har jag några par utlånade Tror jag ska sälja lite nu...
  14. 7
    Vad roligt. Jag gjorde äntligen en storrensning igår och hittade 28 par stövlar o kängor från Gore-Tex. Insåg att jag täcker strl 22-36 åt flickorna. Dessutom har jag några par utlånade Tror jag ska sälja lite nu...

Liknande trådar

  1. Skor eller inte skor på fest?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 21:36
  2. vinterkläder, skor/sommarkläder, skor
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  3. Skor skor skor - skor överallt!
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 10:34
  4. Antal skor? Vad för skor?
    By K m.3 guld in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 05:18
  5. Skor, skor skor....Hjälp!
    By ulrikaf69 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar