Drömmer om Thailand
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Drömmer om Thailand

    Finns det någon (van thailandsresenär kanske?) som kan tipsa mig lite om resmål i Thailand. Våra barn är 9 och 14. OM vi ska åka dit så vill vi ha direktflyg. Vi vill inte ha för lång transfer, så önskvärt är ungefär en timmes resväg från flygplats till hotell. Sen är vi efter Egypten frälsta på snorkling, så gärna ett bra sånt ställe. Vill inte ha någon all inclusive. Mer kommer jag inte på just nu, det ska vara vackert förstås och härlig strand, gärna möjlighet till någon utflykt, tex till andra öar men det är inget krav.

    Tacksam för tips!
  2. 1
    Drömmer om Thailand Finns det någon (van thailandsresenär kanske?) som kan tipsa mig lite om resmål i Thailand. Våra barn är 9 och 14. OM vi ska åka dit så vill vi ha direktflyg. Vi vill inte ha för lång transfer, så önskvärt är ungefär en timmes resväg från flygplats till hotell. Sen är vi efter Egypten frälsta på snorkling, så gärna ett bra sånt ställe. Vill inte ha någon all inclusive. Mer kommer jag inte på just nu, det ska vara vackert förstås och härlig strand, gärna möjlighet till någon utflykt, tex till andra öar men det är inget krav.

    Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    phuket elr krabi e väl standard
  4. 2
    phuket elr krabi e väl standard
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    Om ni vill flyga direkt (utan att ens mellanlanda i Bkk) så är det väl charter som gäller. Alternativt flygstolar på charterplan, men då är det hemskt svårt att boka långt i förväg.

    Khao Lak har fina snorklingsställen har jag hört, och dit går det säkert charter... Inte lång transfer från Phukets flygplats heller. Sedan går det ju charter till Phuket såklart, men det hade jag personligen skytt som pesten...

    Men jag hade öht inte åkt charter till Thailand. Thailand är så himla lätt att resa till och i själv, och boka hotell, transfer och utflykter går hur smidigt som helst. OCH blir billigare! Men då blir det ju mellanlandningar - vilket vi inte har några problem med alls.

    Vi flög med Turkish Airlines från Göteborg till Bkk via Istanbul. I Bangkok flög vi vidare till Phuket med AirAsia. Tog en natt i Phuket Town och åkte sedan vidare med båt ut till Koh Lanta. 10 dagar i Koh Lanta, sedan till AoNang 3 nätter. Van-transfer upp till Phukets flygplats och tillbaka till Bangkok i två nätter (3 dagar för vi flög hem 23.45) och sedan hem via Istanbul.

    Fungerade hur bra som helst och allt var jättesmidigt.
  6. 3
    Om ni vill flyga direkt (utan att ens mellanlanda i Bkk) så är det väl charter som gäller. Alternativt flygstolar på charterplan, men då är det hemskt svårt att boka långt i förväg.

    Khao Lak har fina snorklingsställen har jag hört, och dit går det säkert charter... Inte lång transfer från Phukets flygplats heller. Sedan går det ju charter till Phuket såklart, men det hade jag personligen skytt som pesten...

    Men jag hade öht inte åkt charter till Thailand. Thailand är så himla lätt att resa till och i själv, och boka hotell, transfer och utflykter går hur smidigt som helst. OCH blir billigare! Men då blir det ju mellanlandningar - vilket vi inte har några problem med alls.

    Vi flög med Turkish Airlines från Göteborg till Bkk via Istanbul. I Bangkok flög vi vidare till Phuket med AirAsia. Tog en natt i Phuket Town och åkte sedan vidare med båt ut till Koh Lanta. 10 dagar i Koh Lanta, sedan till AoNang 3 nätter. Van-transfer upp till Phukets flygplats och tillbaka till Bangkok i två nätter (3 dagar för vi flög hem 23.45) och sedan hem via Istanbul.

    Fungerade hur bra som helst och allt var jättesmidigt.

Liknande trådar

  1. Flyttar upp tråd om thailand, thailand,.
    By anjaaa in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 18:46
  2. Vad drömmer ni om?
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:54
  3. Drömmer
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 22:40
  4. Jag drömmer
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 21:23
  5. Drömmer..........
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 23:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar