operationen är avklarad!
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    operationen är avklarad!

    Nu har Maja äntligen blivit opererad för sin reflux. Igår infann vi oss på sjukhuset 06:45 och vi fick åka hem på eftermiddagen. allt gick fint. men jag är FORTFARANDE lite mör i hjärtat.
    det värsta var helt klart narkosen, hur ögonen rullade bakåt och hon blev så onaturligt slapp i kroppen.. och sen lämna henne... det var det ABSOLUT värsta jag varit med om. det var som en fysisk värk i kroppen ända tills vi fick komma in till henne på uppvaket igen.. urs.. svårt att beskriva.

    MEN hon kom ur narkosen och piggnade på sig hur snabbt som helst. vaknade typ och skulle upp på EN gång. Sen var hon hungrig och drog i sig välling och vanlig mat på ett bräde

    Nu väntar en ny blåsröntgen om nån månad för att se om operationen gjort sitt. tydligen är det 75% chans att det funkar på en gång.

    vi håller tummarna såklart!

    Hon är vår lilla superhjälte! ♥
  2. 1
    operationen är avklarad! Nu har Maja äntligen blivit opererad för sin reflux. Igår infann vi oss på sjukhuset 06:45 och vi fick åka hem på eftermiddagen. allt gick fint. men jag är FORTFARANDE lite mör i hjärtat.
    det värsta var helt klart narkosen, hur ögonen rullade bakåt och hon blev så onaturligt slapp i kroppen.. och sen lämna henne... det var det ABSOLUT värsta jag varit med om. det var som en fysisk värk i kroppen ända tills vi fick komma in till henne på uppvaket igen.. urs.. svårt att beskriva.

    MEN hon kom ur narkosen och piggnade på sig hur snabbt som helst. vaknade typ och skulle upp på EN gång. Sen var hon hungrig och drog i sig välling och vanlig mat på ett bräde

    Nu väntar en ny blåsröntgen om nån månad för att se om operationen gjort sitt. tydligen är det 75% chans att det funkar på en gång.

    vi håller tummarna såklart!

    Hon är vår lilla superhjälte! ♥
  3. Medlem sedan
    Dec 2010
    #2
    Åh, vad härligt att allt gick bra! Men vad jobbigt det måste varit för er! Och att lämna den lilla så där, usch jag ryser bara att tänka på det. Men man får ju lita på att läkarna kan sitt jobb. Och det verkar ju som att de gjorde det bra!

    Håller tummarna för att det går bra på röntgen så att allt är som det ska nu!

    Hon är en tuff liten tjej som du har!!!
  4. 2
    Åh, vad härligt att allt gick bra! Men vad jobbigt det måste varit för er! Och att lämna den lilla så där, usch jag ryser bara att tänka på det. Men man får ju lita på att läkarna kan sitt jobb. Och det verkar ju som att de gjorde det bra!

    Håller tummarna för att det går bra på röntgen så att allt är som det ska nu!

    Hon är en tuff liten tjej som du har!!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    MEN va skönt att allt gick bra! Hoppas det problemet är borta nu då. Verkar ju som hon klarade allt hur bra som helst - de tål mycket när de är små som tur är. Låter läskigt med narkosen. Vi har opererat mellankillen 2ggr, första när han var 18 månader, men vi fick aldrig se narkosen och det kanske var lika bra det. Han fick lugnande medel först när han var med oss, så han inte skulle bli ledsen när de rullade ut sängen från rummet till op. Håller tummarna för er oxå!!!
  6. 3
    MEN va skönt att allt gick bra! Hoppas det problemet är borta nu då. Verkar ju som hon klarade allt hur bra som helst - de tål mycket när de är små som tur är. Låter läskigt med narkosen. Vi har opererat mellankillen 2ggr, första när han var 18 månader, men vi fick aldrig se narkosen och det kanske var lika bra det. Han fick lugnande medel först när han var med oss, så han inte skulle bli ledsen när de rullade ut sängen från rummet till op. Håller tummarna för er oxå!!!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Men vilken liten supertjej ni har! Vad skönt att det gått så bra... Håller alla tummar vi kan för att d fortsätter så. !!!!!
  8. 4
    Men vilken liten supertjej ni har! Vad skönt att det gått så bra... Håller alla tummar vi kan för att d fortsätter så. !!!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Skönt att det var avklarat. Innan vi fick klart att Joel inte skulle behöva operation av sina tår så var jag mest orolig för att lämna honom ifrån mig för operationen.

    Jag håller tummarna stenhårt att det har lyckats.
  10. 5
    Skönt att det var avklarat. Innan vi fick klart att Joel inte skulle behöva operation av sina tår så var jag mest orolig för att lämna honom ifrån mig för operationen.

    Jag håller tummarna stenhårt att det har lyckats.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Skönt att höra att det gick så bra och att hon mådde bra när hon vaknade ur narkosen!
    Det är otäckt när ens barn sövs ner och att lämna över det i läkarnas/sjuksköterskornas händer. Även fast man vet att de gör allt för att ta hand om barnet är det tufft, det gör ont i hjärtat...

    Hoppas nu att operationen varit lyckad så ni slipper detta fler gånger! Jag håller tummarna med er!
  12. 6
    Skönt att höra att det gick så bra och att hon mådde bra när hon vaknade ur narkosen!
    Det är otäckt när ens barn sövs ner och att lämna över det i läkarnas/sjuksköterskornas händer. Även fast man vet att de gör allt för att ta hand om barnet är det tufft, det gör ont i hjärtat...

    Hoppas nu att operationen varit lyckad så ni slipper detta fler gånger! Jag håller tummarna med er!
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Tack för era söta ord

    Ja vi håller tummarna här också. och glädjs åt att vi märker en liten skillnad redan över att maja inte vaknar varje gång hon kissar på natten så de där 4-5 kissblöjorna vi bytt tidigare nattetid har iallafall minskat till 1-2
  14. 7
    Tack för era söta ord

    Ja vi håller tummarna här också. och glädjs åt att vi märker en liten skillnad redan över att maja inte vaknar varje gång hon kissar på natten så de där 4-5 kissblöjorna vi bytt tidigare nattetid har iallafall minskat till 1-2

Liknande trådar

  1. Operationen avklarad
    By Fiachra in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 10:28
  2. Operationen avklarad!
    By lundetass in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:41
  3. Operationen avklarad
    By space in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 06:30
  4. Operationen avklarad!
    By Karin-72 in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 21:44
  5. Operationen avklarad
    By Efemeris in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 08:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar