Sammandragningar
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Sammandragningar

    Någon innan pratade om tidiga sammandragningar. Hur länge höll de på? Jag fick täta sammandragningar inatt som höll på i minst en halvtimme! Jag trodde det var dags att föda och det var extremt obehaglligt.

    Vad är egentligen normalt? - hur länge kan man ha sammandragningar nu "i början" för lite måste ju magen träna innan!
    LILLEFÖTTER
  2. 1
    Sammandragningar Någon innan pratade om tidiga sammandragningar. Hur länge höll de på? Jag fick täta sammandragningar inatt som höll på i minst en halvtimme! Jag trodde det var dags att föda och det var extremt obehaglligt.

    Vad är egentligen normalt? - hur länge kan man ha sammandragningar nu "i början" för lite måste ju magen träna innan!
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Jag känner av sammandragningar lite då och då (tror jag i alla fall!). Det känns spänt i livmodern en liten stund, sedan släpper det. Om dina är väldigt starka och/eller gör ont kanske du ska fråga din barnmorska om det. Jag vet att det är normalt att ha sammandragningar redan nu, men de ska nog inte vara alltför intensiva...
  4. 2
    Jag känner av sammandragningar lite då och då (tror jag i alla fall!). Det känns spänt i livmodern en liten stund, sedan släpper det. Om dina är väldigt starka och/eller gör ont kanske du ska fråga din barnmorska om det. Jag vet att det är normalt att ha sammandragningar redan nu, men de ska nog inte vara alltför intensiva...
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Jag hade sammandragningar för ca två vekor sen och blev väldigt orolig. Dem kom 2 kvällar i rad, höll på mellan en halv och hel timme med några minuters mellanrum. Sen fortsatte det på förmiddagen efter innan de till slut klingade av.
    Jag ringde min bm som lugnade mig, så länge det inte gör ont eller kommer för ofta så var det ingen fara. För mig märkte jag att det lugnade ner sig när jag fick vila några dagar. Förstod på henne att det är vanligare än man tror med tidiga sammandragningar.
    Jag googlade tidiga sammandragningar och fick massa nyttig information..
  6. 3
    Jag hade sammandragningar för ca två vekor sen och blev väldigt orolig. Dem kom 2 kvällar i rad, höll på mellan en halv och hel timme med några minuters mellanrum. Sen fortsatte det på förmiddagen efter innan de till slut klingade av.
    Jag ringde min bm som lugnade mig, så länge det inte gör ont eller kommer för ofta så var det ingen fara. För mig märkte jag att det lugnade ner sig när jag fick vila några dagar. Förstod på henne att det är vanligare än man tror med tidiga sammandragningar.
    Jag googlade tidiga sammandragningar och fick massa nyttig information..
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Tack för era fina svar! Känns bättre nu!
  8. 4
    Tack för era fina svar! Känns bättre nu!

Liknande trådar

  1. Sammandragningar?
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 15:35
  2. Sammandragningar
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 10:17
  3. Uj, med sammandragningar...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 21:35
  4. Sammandragningar
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:37
  5. sammandragningar
    By cicca in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar