sjukhusbesök
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    sjukhusbesök

    Ja,som de flesta vet nu så hade Alice ett otäckt sätt att vakna på i måndags morse (läs nedan) så efter att ha pratat med BVC-sköterskan och deras läkare i tisdags vid vaccinationen beslöts att boka besök på barnmottagningen på sjukhuset så där var vi idag.
    Läkaren frågade om graviditeten, förlossningen och förloppet här om dagen. Han menade på att det INTE lät som ett EP-anfall utan mer som att hon samlat på sig mycket slem och blev rädd av situationen.
    Känns skönt att han var kunnig och berättade detaljerat om hur det fungerar i hals-/matstrupe hos småbarn vid kräk,slem etc och hur ett anfall skulle ha kunnat se ut etc..Eftersom han bara gjorde en samlad bedömning av fakta han fick så vet man ju inte säkert vad det egentligen var som hände men han som expert trodde inte att det var ett anfall iaf och det gör mig lugn efter ett par oroliga dagar (dessutom med gnällig febrig unge av vacc..)..
  2. 1
    sjukhusbesök Ja,som de flesta vet nu så hade Alice ett otäckt sätt att vakna på i måndags morse (läs nedan) så efter att ha pratat med BVC-sköterskan och deras läkare i tisdags vid vaccinationen beslöts att boka besök på barnmottagningen på sjukhuset så där var vi idag.
    Läkaren frågade om graviditeten, förlossningen och förloppet här om dagen. Han menade på att det INTE lät som ett EP-anfall utan mer som att hon samlat på sig mycket slem och blev rädd av situationen.
    Känns skönt att han var kunnig och berättade detaljerat om hur det fungerar i hals-/matstrupe hos småbarn vid kräk,slem etc och hur ett anfall skulle ha kunnat se ut etc..Eftersom han bara gjorde en samlad bedömning av fakta han fick så vet man ju inte säkert vad det egentligen var som hände men han som expert trodde inte att det var ett anfall iaf och det gör mig lugn efter ett par oroliga dagar (dessutom med gnällig febrig unge av vacc..)..
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Skönt att han kunde lugna dig och att det inte verkar vara något återkommande. Det lät ju väldigt otäckt det du skrev om häromdagen.
  4. 2
    Skönt att han kunde lugna dig och att det inte verkar vara något återkommande. Det lät ju väldigt otäckt det du skrev om häromdagen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Vad skönt att du känner dig lugn! EP - vad är det? Epilepsianfall?

    Min son som är 5,5 år har en tendens att få feberkramper så fort han är sjuk. Det är så j-la otäckt! Den första gången det hände visste jag väl någonstans långt in att det kunde vara feberkramp men jag fick panik ändå. Ringde 112 och sa att jag trodde han skulle dö. Jag var helt övertygad om att han höll på att dö, helt blå i ansiktet och andades inte, och bara skakade. Ögonen rullade och han var helt okontaktbar. Nu har vi varit med om kanske 10 likadana kramper, alla i kombination med feber, så de har kunnat utesluta epilepsi men fasen vad otäckt det är. Jag får samma panik nu som första gången. Fastän jag vet att feberkramp inte är farligt och att flera olika läkare förklarat väldigt noggrant för mig vad som händer i kroppen osv så är det bara läskigt att se sina barn i den situationen. Man känner sig ju så maktlös...

    Skönt att lilla tjejen mår bättre nu! och att du fick en läkare som tog sig tid att förklara för dig. Det är ju guld värt.
  6. 3
    Vad skönt att du känner dig lugn! EP - vad är det? Epilepsianfall?

    Min son som är 5,5 år har en tendens att få feberkramper så fort han är sjuk. Det är så j-la otäckt! Den första gången det hände visste jag väl någonstans långt in att det kunde vara feberkramp men jag fick panik ändå. Ringde 112 och sa att jag trodde han skulle dö. Jag var helt övertygad om att han höll på att dö, helt blå i ansiktet och andades inte, och bara skakade. Ögonen rullade och han var helt okontaktbar. Nu har vi varit med om kanske 10 likadana kramper, alla i kombination med feber, så de har kunnat utesluta epilepsi men fasen vad otäckt det är. Jag får samma panik nu som första gången. Fastän jag vet att feberkramp inte är farligt och att flera olika läkare förklarat väldigt noggrant för mig vad som händer i kroppen osv så är det bara läskigt att se sina barn i den situationen. Man känner sig ju så maktlös...

    Skönt att lilla tjejen mår bättre nu! och att du fick en läkare som tog sig tid att förklara för dig. Det är ju guld värt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Skönt för er, han har alldeles säkert rätt
  8. 4
    Skönt för er, han har alldeles säkert rätt
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Hoppas han har rätt och att det var en engångsförteelse!
  10. 5
    Hoppas han har rätt och att det var en engångsförteelse!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Hoppas som de andra att det bara var en engångsföreteelse. Förstår din oro.. själv har jag tittat en gång extra på Joel och lättat på täcket åt han när jag går och lägger mig efter att ha läst om ert äventyr..
  12. 6
    Hoppas som de andra att det bara var en engångsföreteelse. Förstår din oro.. själv har jag tittat en gång extra på Joel och lättat på täcket åt han när jag går och lägger mig efter att ha läst om ert äventyr..

Liknande trådar

  1. Sjukhusbesök
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 15:38
  2. Sjukhusbesök :(
    By Katla in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 16:24
  3. Sjukhusbesök för mig
    By Frida med 2 busar in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:14
  4. sjukhusbesök
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 15:21
  5. sjukhusbesök
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 13:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar