Att jag aldrig lär mig ;)
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Att jag aldrig lär mig ;)

    Imorse skulle jag lämna in min bil på service och det är ca 30-40 minuters promenadväg från verkstan till jobbet. Ingen fara, jag går bara upp extra tidigt och så kan jag ju behöva lite träning tänkte jag. Fick nämligen grym träningsvärk när jag i veckan gick på gravidyoga som inte alls var ansträngande, mer avslappningsövningar, stretchning och förberedelse för förlossning. Blev inte ens varm.. frös snarare efteråt.

    I alla fall hann jag bara gå i ca tio minuter i rask takt när jag helt plötsligt kände att jag var tvungen att kräkas. Som tur var fanns det inte en själ i närheten, ett dike jag kunde huka mig över och så hade jag en flaska vatten med mig
    Sen ringde jag till maken som lämnade dottern på dagis så fick han hämta och köra mig till jobbet.
    Förra gången jag kräktes var när jag försökte klippa gräset och innan dess var det när jag fick för mig att jag nog kunde klara lite ogräsrensning.

    Puhh.. känner mig helt slut nu.. är det inte dags att åka hem snart?
  2. 1
    Att jag aldrig lär mig ;) Imorse skulle jag lämna in min bil på service och det är ca 30-40 minuters promenadväg från verkstan till jobbet. Ingen fara, jag går bara upp extra tidigt och så kan jag ju behöva lite träning tänkte jag. Fick nämligen grym träningsvärk när jag i veckan gick på gravidyoga som inte alls var ansträngande, mer avslappningsövningar, stretchning och förberedelse för förlossning. Blev inte ens varm.. frös snarare efteråt.

    I alla fall hann jag bara gå i ca tio minuter i rask takt när jag helt plötsligt kände att jag var tvungen att kräkas. Som tur var fanns det inte en själ i närheten, ett dike jag kunde huka mig över och så hade jag en flaska vatten med mig
    Sen ringde jag till maken som lämnade dottern på dagis så fick han hämta och köra mig till jobbet.
    Förra gången jag kräktes var när jag försökte klippa gräset och innan dess var det när jag fick för mig att jag nog kunde klara lite ogräsrensning.

    Puhh.. känner mig helt slut nu.. är det inte dags att åka hem snart?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Men usch vad jobbigt! Visst är det svårt att vänja sig vid att kroppen är mer begränsad nu och att man måste ta det lugnt vare sig man vill eller inte! Jag har nog varit lite för upptagen den här veckan, och det straffar sig genom att illamåendet blir värre. Nu ska jag ta det lugnt idag och i helgen...

    Hoppas du mår bättre snart!
  4. 2
    Men usch vad jobbigt! Visst är det svårt att vänja sig vid att kroppen är mer begränsad nu och att man måste ta det lugnt vare sig man vill eller inte! Jag har nog varit lite för upptagen den här veckan, och det straffar sig genom att illamåendet blir värre. Nu ska jag ta det lugnt idag och i helgen...

    Hoppas du mår bättre snart!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Ja det är ju typiskt att man tror sig för mycket till det kommer som en bakläxa upp ur magen!
    Jag är ju mestadels sängliggande men jag försöker hela tiden göra saker så fort jag inte mår illa, och varje gång får jag ångra mig. Men då är det ju ändå gjort så lite bra ändå.
    Igår gick jag till tvättstugan och laddade in en maskin... Så snart jag stängt luckan och tryck på start blev jag alldeles matt och kallsvettig sedan var det bara att gå och spy! Sedan var jag helt slut resten en dagen. på kvällen kunde jag dock sitta upp lite i soffan och se en stund på robinson, sedan lägga mig igen.
    Idag har jag dock damsugit sovrummet på morgon! Och fastän jag blev helt slut och illamåående så klarade jag att hålla emot kräkattacken! Hoppas att det vänder nu.

    Fortsätt kämpa du med! små steg i taget och sedan en dag helt plötsligt så behöver man inte kräkas *hoppas*
  6. 3
    Ja det är ju typiskt att man tror sig för mycket till det kommer som en bakläxa upp ur magen!
    Jag är ju mestadels sängliggande men jag försöker hela tiden göra saker så fort jag inte mår illa, och varje gång får jag ångra mig. Men då är det ju ändå gjort så lite bra ändå.
    Igår gick jag till tvättstugan och laddade in en maskin... Så snart jag stängt luckan och tryck på start blev jag alldeles matt och kallsvettig sedan var det bara att gå och spy! Sedan var jag helt slut resten en dagen. på kvällen kunde jag dock sitta upp lite i soffan och se en stund på robinson, sedan lägga mig igen.
    Idag har jag dock damsugit sovrummet på morgon! Och fastän jag blev helt slut och illamåående så klarade jag att hålla emot kräkattacken! Hoppas att det vänder nu.

    Fortsätt kämpa du med! små steg i taget och sedan en dag helt plötsligt så behöver man inte kräkas *hoppas*
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Ja usch, känner så igen mig, precis så var det för nån dryg vecka sen. Nu är jag ju både piggare och mindre illamående, men då och då trillar jag dit igen
    Hoppas att det blir bättre snart för dig också!
    Kram
  8. 4
    Ja usch, känner så igen mig, precis så var det för nån dryg vecka sen. Nu är jag ju både piggare och mindre illamående, men då och då trillar jag dit igen
    Hoppas att det blir bättre snart för dig också!
    Kram

Liknande trådar

  1. Använd ALDRIG ALDRIG lökpulver
    By Li-- in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 07:42
  2. Man ska aldrig säga aldrig...
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 21:52
  3. Jag ska aldrig, aldrig mera
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 13:56
  4. Man ska aldrig säga aldrig...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 09:06
  5. Man ska aldrig säga aldrig
    By -Nena- in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar