Bada bubbelbad i v 14?
_1203 Marsbarn
  1. Anonym
    #1

    Bada bubbelbad i v 14?

    Hej!

    Mannen och jag tänkte åka på minisemester på ett typ spa nästa helg.
    Har googlat på om det är ok att bada bubbelpool och fått helt motsatta svar...
    Vad tror ni? (Jag är då i v. 14).
    Jag hade tänkt "bubbla" två ggr i högst 10 minuter per gång...
    (Har aldrig haft besvär med svamp eller uvi förut, om man nu tänker på infektionsrisken i en allmän pool).
  2. 1
    Bada bubbelbad i v 14? Hej!

    Mannen och jag tänkte åka på minisemester på ett typ spa nästa helg.
    Har googlat på om det är ok att bada bubbelpool och fått helt motsatta svar...
    Vad tror ni? (Jag är då i v. 14).
    Jag hade tänkt "bubbla" två ggr i högst 10 minuter per gång...
    (Har aldrig haft besvär med svamp eller uvi förut, om man nu tänker på infektionsrisken i en allmän pool).
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Spontant skulle jag inte tro att det är något problem. Jag har inte tänkt att jag inte skulle kunna bada bubbelpool. Låter ju underbart med minisemester på spa, det skulle jag inte tacka nej till.
  4. 2
    Spontant skulle jag inte tro att det är något problem. Jag har inte tänkt att jag inte skulle kunna bada bubbelpool. Låter ju underbart med minisemester på spa, det skulle jag inte tacka nej till.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Det jag har hört är att själva bubbelbadet är ingen fara men man ska undvika allmänna bubbelbad för att det är för mycket bakterier. Du kan ju alltid kolla med din BM.
    Väntar första barnet med BF 8 feb 2010.
  6. 3
    Det jag har hört är att själva bubbelbadet är ingen fara men man ska undvika allmänna bubbelbad för att det är för mycket bakterier. Du kan ju alltid kolla med din BM.
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Hörde nånstans att det rekomenderas om man har en "riskgraviditet" att inte bada offentligt pga av infektionsrisk, men absolut ingen fara om man är frisk. Googlade massor i somras när dottern ville bada i utomhuspool. Men jag hade nog gjort som Akleja säger, kontakta bm.
  8. 4
    Hörde nånstans att det rekomenderas om man har en "riskgraviditet" att inte bada offentligt pga av infektionsrisk, men absolut ingen fara om man är frisk. Googlade massor i somras när dottern ville bada i utomhuspool. Men jag hade nog gjort som Akleja säger, kontakta bm.
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Kissa efter badet oavsett om det är sjö hav eller bassäng så minskar risken för urinvägsinfektion. Och ja tror det är bra att duscha av sig och kanske skölja av bikinitrosorna/baddräkten så minskar risken mera. Hoppas att ni får det mysigt!
  10. 5
    Kissa efter badet oavsett om det är sjö hav eller bassäng så minskar risken för urinvägsinfektion. Och ja tror det är bra att duscha av sig och kanske skölja av bikinitrosorna/baddräkten så minskar risken mera. Hoppas att ni får det mysigt!

Liknande trådar

  1. Bada bubbelbad
    By Nilsson_84 in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 22:25
  2. Bubbelbad?
    By Villa in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 16:40
  3. Bada bubbelbad som gravid?
    By Östersundare in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 20:53
  4. Bubbelbad!
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 22:22
  5. Bubbelbad?
    By Graboid in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar