Kan verkligen inte förstå..
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Kan verkligen inte förstå..

    Har ni sett programmet "I didn´t even know I was pregnant" (eller nåt sånt) som går på TLC kl 21? Det handlar alltså om kvinnor som huxflux föder barn, utan att ha märkt att de är gravida. Kan ni förstå det? Hur kan man inte märka att man har en 3 kg klump i magen som sparkar och rör sig?! För mig är det helt ofattbart, speciellt de kvinnor som föder barn utan att veta om det men som har barn sen tidigare.

    Idag är min bäbis utbrytarkung tror jag, det känns ibland som att den tänker ta någon annan slags väg ut, för den sparkar och grejar som sjutton åt alla möjliga håll. Och hur kan man inte känna en sådan sak? Jätte konstigt.

    Lite funderingar från mig så här på fredagseftermiddagen

    Om inte ni hade plussat på ett grav.test, är det någon av er som inte skulle ha märkt nu att ni är gravida?

    Kram!
  2. 1
    Kan verkligen inte förstå.. Har ni sett programmet "I didn´t even know I was pregnant" (eller nåt sånt) som går på TLC kl 21? Det handlar alltså om kvinnor som huxflux föder barn, utan att ha märkt att de är gravida. Kan ni förstå det? Hur kan man inte märka att man har en 3 kg klump i magen som sparkar och rör sig?! För mig är det helt ofattbart, speciellt de kvinnor som föder barn utan att veta om det men som har barn sen tidigare.

    Idag är min bäbis utbrytarkung tror jag, det känns ibland som att den tänker ta någon annan slags väg ut, för den sparkar och grejar som sjutton åt alla möjliga håll. Och hur kan man inte känna en sådan sak? Jätte konstigt.

    Lite funderingar från mig så här på fredagseftermiddagen

    Om inte ni hade plussat på ett grav.test, är det någon av er som inte skulle ha märkt nu att ni är gravida?

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Jag håller med, kan inte alls förstå hur man kan missa
  4. 2
    Jag håller med, kan inte alls förstå hur man kan missa
  5. Elyseen
    #3
    haha nä det hade varit svårt att missa att allt inte var "som vanligt" i magen.
  6. 3
    haha nä det hade varit svårt att missa att allt inte var "som vanligt" i magen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Kan inte fatta det heller, inte ens om man är ganska kraftig, man måste väl känna något ändå? Redan tidigt tycker jag man mår jättelustigt och hade jag inte vetat att jag varit gravid hade jag ju blivit ganska orolig över vad som varit fel En del kan väl bära barnen närmare ryggen så magen inte märks lika mycket, men även om man har det, och kanske moderkakan i framvägg eller vad det heter OCH är kraftig, så måste man väl ändå märka att något inte är som det ska?
  8. 4
    Kan inte fatta det heller, inte ens om man är ganska kraftig, man måste väl känna något ändå? Redan tidigt tycker jag man mår jättelustigt och hade jag inte vetat att jag varit gravid hade jag ju blivit ganska orolig över vad som varit fel En del kan väl bära barnen närmare ryggen så magen inte märks lika mycket, men även om man har det, och kanske moderkakan i framvägg eller vad det heter OCH är kraftig, så måste man väl ändå märka att något inte är som det ska?
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    vet en som gick 6 månader utan att veta, hon trodde bara hon gick upp i vikt så hon började träna, inte förrän hennes mamma sa åt henne att ta ett test så förstod dom hur det va!
  10. 5
    vet en som gick 6 månader utan att veta, hon trodde bara hon gick upp i vikt så hon började träna, inte förrän hennes mamma sa åt henne att ta ett test så förstod dom hur det va!
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Men första tiden KAN jag väl ändå förstå, vissa mår ju jättebra, även om jag själv tycker att jag känner stora förändringar i kroppen tidigt. Men dom som kan gå tiden ut utan att märka att det är en bebis i magen, det är ju mer lustigt..
  12. 6
    Men första tiden KAN jag väl ändå förstå, vissa mår ju jättebra, även om jag själv tycker att jag känner stora förändringar i kroppen tidigt. Men dom som kan gå tiden ut utan att märka att det är en bebis i magen, det är ju mer lustigt..
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    Jag skulle nog kunna gå rätt långt innan jag skulle märka faktiskt eftersom jag inte kan ta efter huruvida jag har mens eller inte då jag inte har mens. Däremot mådde jag illa mycket i början, brösten spände och gjorde jätteont samt hungern var väldigt konstig. och det klassiska med dofterna, jag klarade inte av stekt mat-lukt, rökning osv osv. Hade inte min favvoparfym ens.

    Men efter v. 11 nåt försvann symtomen och jag var som vanligt och magen var väldigt platt till vecka 18, liiiten bula då men skulle kunna skyllas på svullen mage och ja sen kände jag fiskfene-sprattel i v. 20. Men ja, de första symtomen hade jag nog märkt det på, tanken hade ändå slagit mig!
  14. 7
    Jag skulle nog kunna gå rätt långt innan jag skulle märka faktiskt eftersom jag inte kan ta efter huruvida jag har mens eller inte då jag inte har mens. Däremot mådde jag illa mycket i början, brösten spände och gjorde jätteont samt hungern var väldigt konstig. och det klassiska med dofterna, jag klarade inte av stekt mat-lukt, rökning osv osv. Hade inte min favvoparfym ens.

    Men efter v. 11 nåt försvann symtomen och jag var som vanligt och magen var väldigt platt till vecka 18, liiiten bula då men skulle kunna skyllas på svullen mage och ja sen kände jag fiskfene-sprattel i v. 20. Men ja, de första symtomen hade jag nog märkt det på, tanken hade ändå slagit mig!
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Det tycker jag oxå är konstigt.
    Hade aldrig kunnat missa någon av mina graviditeter
  16. 8
    Det tycker jag oxå är konstigt.
    Hade aldrig kunnat missa någon av mina graviditeter
  17. Medlem sedan
    Nov 2010
    #9
    Ja visst är det konstigt men samtidigt om man inte jobbar på att bli gravid letar man ju inte heller efter de där tecknen på att man är det och är de svaga då kan de kanske gå obemärkt förbi.

    En gammal klasskamrat till mig upptäckte sin graviditet när hon var i 6-7 månaden. Hon är ca 168 cm ca 60 kg, så ingen stor tjej direkt. Visst hade hon gått upp i vikt lite men inte så att hon tänkte nämnvärt på det mensen kom som vanligt hela tiden och hon tränade, jobbade och pluggade på. Men vid den tidpunkten började hon må lite dåligt, kände sig konstig i kroppen så det blev läkarbesök och där upptäcktes graviditeten. Lite av en chock kan jag tänka mig men det gick hur bra som helst en underbar lite pojke kom till världen

    Även om jag har mått bra hela graviditeten så hade jag itnte kunnat undgå det med tanke på den aktivitet som har pågått länge i magen
  18. 9
    Ja visst är det konstigt men samtidigt om man inte jobbar på att bli gravid letar man ju inte heller efter de där tecknen på att man är det och är de svaga då kan de kanske gå obemärkt förbi.

    En gammal klasskamrat till mig upptäckte sin graviditet när hon var i 6-7 månaden. Hon är ca 168 cm ca 60 kg, så ingen stor tjej direkt. Visst hade hon gått upp i vikt lite men inte så att hon tänkte nämnvärt på det mensen kom som vanligt hela tiden och hon tränade, jobbade och pluggade på. Men vid den tidpunkten började hon må lite dåligt, kände sig konstig i kroppen så det blev läkarbesök och där upptäcktes graviditeten. Lite av en chock kan jag tänka mig men det gick hur bra som helst en underbar lite pojke kom till världen

    Även om jag har mått bra hela graviditeten så hade jag itnte kunnat undgå det med tanke på den aktivitet som har pågått länge i magen

Liknande trådar

  1. Jag kan verkligen förstå argumentet
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 15:30
  2. Nej, jag kan verkligen inte förstå vad
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 12:06
  3. Kan inte förstå vad som
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 00:32
  4. Kan inte förstå...
    By HelenaIsac in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 16:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar