Jetlag och bäbis?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Jetlag och bäbis?

    Vi åker till USA om tre veckor med vår dotter som då är åtta månader. Jag oroar mig för tidsomställningen. Vi ska till Atlanta som är sex timmar efter. Ska vara borta i tio dar.
    Finns det nån som har rest långt med sina barn som har några bra tips??? Hur ska man tänka?
    Vi vuxna kan ju tvinga oss att vara vakna ett par timmar extra - men det går ju inte så bra med henne...
    Tacksam för alla tips!
  2. 1
    Jetlag och bäbis? Vi åker till USA om tre veckor med vår dotter som då är åtta månader. Jag oroar mig för tidsomställningen. Vi ska till Atlanta som är sex timmar efter. Ska vara borta i tio dar.
    Finns det nån som har rest långt med sina barn som har några bra tips??? Hur ska man tänka?
    Vi vuxna kan ju tvinga oss att vara vakna ett par timmar extra - men det går ju inte så bra med henne...
    Tacksam för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Man får ta det som det kommer helt enkelt för det finns inte mycket man kan göra mot jet lag hos en baby.
  4. 2
    Man får ta det som det kommer helt enkelt för det finns inte mycket man kan göra mot jet lag hos en baby.
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Tack för svar! Ingen annan???
  6. 3
    Tack för svar! Ingen annan???
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Men det var väl ett utmärkt svar du fick.. Det finns liksom inget annat att göra. Fokusera du istället på att ha en lugn bebis som får sova när den vill, och inte skriker på planet. Jet lagen får ni ta hand om i andra hand, på planet är en harmonisk bebis bäst.
  8. 4
    Men det var väl ett utmärkt svar du fick.. Det finns liksom inget annat att göra. Fokusera du istället på att ha en lugn bebis som får sova när den vill, och inte skriker på planet. Jet lagen får ni ta hand om i andra hand, på planet är en harmonisk bebis bäst.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Låt barnet sova så mycket hon vill på planet sen när ni kommer dit så kan ni försöka skjuta dygnet rätt genom att hålla henne vaken lite extra(lek, busa, bada). Det har inte varit några prob för oss när vi rest med små barn till Asien.
  10. 5
    Låt barnet sova så mycket hon vill på planet sen när ni kommer dit så kan ni försöka skjuta dygnet rätt genom att hålla henne vaken lite extra(lek, busa, bada). Det har inte varit några prob för oss när vi rest med små barn till Asien.
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6
    Det kommer gå bra! Hon kommer ju bli trött på eftermiddagen, men då låter du henne sova en extra lur och sen hålla igång så länge hon orkar. Den stora fördelen med bebisar är ju att det är lätt att bara lägga in en extra sovstund. Det känns ju lite brutalt att väcka dem (och det kan vara svårt när de är mitt i nattsömnen!), men det är mitt bästa tips. Två dygn max har det tagit för mina barn att ställa om sig, åt vilket håll vi än har åkt.
  12. 6
    Det kommer gå bra! Hon kommer ju bli trött på eftermiddagen, men då låter du henne sova en extra lur och sen hålla igång så länge hon orkar. Den stora fördelen med bebisar är ju att det är lätt att bara lägga in en extra sovstund. Det känns ju lite brutalt att väcka dem (och det kan vara svårt när de är mitt i nattsömnen!), men det är mitt bästa tips. Två dygn max har det tagit för mina barn att ställa om sig, åt vilket håll vi än har åkt.
  13. Medlem sedan
    May 2011
    #7
    Försöker puffa lite för min fråga igen! Några fler bra tips???
  14. 7
    Försöker puffa lite för min fråga igen! Några fler bra tips???

Liknande trådar

  1. Jetlag och bäbis
    By karinfx in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 12:00
  2. Jetlag
    By karinlj_84 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 11:11
  3. Jetlag???
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 16:54
  4. Jetlag
    By stajnus in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 21:22
  5. blä för jetlag....
    By -Selma- in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar