Ryan air
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Ryan air

    man skall ange om man ska ha väska max 15 resp 20 kg
    Avses det bagaget elr HANDbagaget?

    Jag ska bara ha handbagae , då ska jag väl ange noll väskor?
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Ryan air man skall ange om man ska ha väska max 15 resp 20 kg
    Avses det bagaget elr HANDbagaget?

    Jag ska bara ha handbagae , då ska jag väl ange noll väskor?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Korrekt. Det avser endast incheckat bagage. När det gäller handbagaget är de HÅRDA, åtminstone när man flyger _från_ Sverige. De tillåter t ex inte handväska OCH övernattningsväska, eller datorväska OCH handväska. Inte ens en plastpåse ihop med en väska. Allt du bär med dig ombord på planet måste ligga i samma väska/påse och naturligtvis då understiga både vikt- och storleksregleringarna.
  4. 2
    Korrekt. Det avser endast incheckat bagage. När det gäller handbagaget är de HÅRDA, åtminstone när man flyger _från_ Sverige. De tillåter t ex inte handväska OCH övernattningsväska, eller datorväska OCH handväska. Inte ens en plastpåse ihop med en väska. Allt du bär med dig ombord på planet måste ligga i samma väska/påse och naturligtvis då understiga både vikt- och storleksregleringarna.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    tack för tips
    det funkar , brukar stoppa handväskan i bagen
  6. 3
    tack för tips
    det funkar , brukar stoppa handväskan i bagen
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    När jag åkte hem med Ryanair från Stanstedt var de helst hysteriska. Man fick inte ha typ en tidning i handen plus en handväska. Alla som hade mer än _ett_ handbagage fick gå ur kön. Folk stod och stoppade vinflaskor i fickorna på jackan.
  8. 4
    När jag åkte hem med Ryanair från Stanstedt var de helst hysteriska. Man fick inte ha typ en tidning i handen plus en handväska. Alla som hade mer än _ett_ handbagage fick gå ur kön. Folk stod och stoppade vinflaskor i fickorna på jackan.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Ah, sist jag flög fr Stansted så var de ganska avslappnade. Bra att veta att de blivit så petiga där också
  10. 5
    Ah, sist jag flög fr Stansted så var de ganska avslappnade. Bra att veta att de blivit så petiga där också

Liknande trådar

  1. Ryan air
    By lillplopp in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 23:27
  2. Ryan 1 år:)
    By Lina_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 07:02
  3. Ryan
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 23:00
  4. Ryan Air
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 10:15
  5. Ryan AIr
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 12:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar