Upprepar mig ;) ....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Upprepar mig ;) ....

    ... med en matdag
    Frukost: lättfil, musli
    Mellis: 1 päron
    Lunch: 1 dl keso,100 gr rökt skinka, morot,gurka,tomat och purjolök.
    Mellis: 1 dl lättfil, 1 dl blåbär
    Middag: 2 crispies, 1,5 potatisar , kokta herrgårdsgrönsaker

    Ingen motion idag annan än gång,till o från skolan, till o från dagis och fritids

    Har svalt 20 pp, 9 kvar alltså Vet inte om eller hur jag ska fördela dem Är ganska trött efter en riktigt tuff eftermiddagsdrabbning med dottern Är så glad för att hon har mer bra än dåliga dagar nu, men de dåliga dagarna är fortfarande riktigt tunga och svåra att hantera.... Nöjd dock att jag efter drabbningen och samtal med fröken INTE föll i sötsuget som gav sig till känna En gnska typisk fälla för mig, efter middan,trött med trötta barn,disk och massa måsten att ta reda på,lätt att falla i tyck synd om då , men jag gjorde det inte
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  2. 1
    Upprepar mig ;) .... ... med en matdag
    Frukost: lättfil, musli
    Mellis: 1 päron
    Lunch: 1 dl keso,100 gr rökt skinka, morot,gurka,tomat och purjolök.
    Mellis: 1 dl lättfil, 1 dl blåbär
    Middag: 2 crispies, 1,5 potatisar , kokta herrgårdsgrönsaker

    Ingen motion idag annan än gång,till o från skolan, till o från dagis och fritids

    Har svalt 20 pp, 9 kvar alltså Vet inte om eller hur jag ska fördela dem Är ganska trött efter en riktigt tuff eftermiddagsdrabbning med dottern Är så glad för att hon har mer bra än dåliga dagar nu, men de dåliga dagarna är fortfarande riktigt tunga och svåra att hantera.... Nöjd dock att jag efter drabbningen och samtal med fröken INTE föll i sötsuget som gav sig till känna En gnska typisk fälla för mig, efter middan,trött med trötta barn,disk och massa måsten att ta reda på,lätt att falla i tyck synd om då , men jag gjorde det inte
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Och jag upprepar mig igen: jösses vad lite mat du äter!!! Fattar inte att du klarar dig! Kan inte du och jag mötas lite halvvägs - du får lite av min aptit så får jag lite av din förmåga att begränsa dig! Min matdag ser fullkomligt absurd ut jämfört med din och då har jag ändå varit lite småförsiktig med vad jag ätit idag!

    Nåväl, vissa dagar blir ju lite knepiga (även om jag tycker du äter för lite för det mesta....) och det få man väl tolerera. Förstår att du haft det jobbigt! Men imorgon är en ny - och förhoppningsvis bättre - dag!!!!
  4. 2
    Och jag upprepar mig igen: jösses vad lite mat du äter!!! Fattar inte att du klarar dig! Kan inte du och jag mötas lite halvvägs - du får lite av min aptit så får jag lite av din förmåga att begränsa dig! Min matdag ser fullkomligt absurd ut jämfört med din och då har jag ändå varit lite småförsiktig med vad jag ätit idag!

    Nåväl, vissa dagar blir ju lite knepiga (även om jag tycker du äter för lite för det mesta....) och det få man väl tolerera. Förstår att du haft det jobbigt! Men imorgon är en ny - och förhoppningsvis bättre - dag!!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Fast två dar i rad har jag ätit JÄTTEMYCKET ju Känner mig riktigt duktig då

    Och idag tycker jag nog inte att ag ätit lite faktiskt, det var stora potatisar Var lunchen liten tycker du?
  6. 3
    Fast två dar i rad har jag ätit JÄTTEMYCKET ju Känner mig riktigt duktig då

    Och idag tycker jag nog inte att ag ätit lite faktiskt, det var stora potatisar Var lunchen liten tycker du?
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Jag tyckte det mesta såg litet ut om jag ska vara ärlig. Eller så är det jag som är kass på detta med mängder (kanske förklarar att det går segt för mig att gå ner i vikt, hehe). Men med tanke på att du landat på endast 20 pp kan det ju inte vara så mycket eller? Men det låter bra att du ätit mycket tidigare två dagar! Heja dig!
  8. 4
    Jag tyckte det mesta såg litet ut om jag ska vara ärlig. Eller så är det jag som är kass på detta med mängder (kanske förklarar att det går segt för mig att gå ner i vikt, hehe). Men med tanke på att du landat på endast 20 pp kan det ju inte vara så mycket eller? Men det låter bra att du ätit mycket tidigare två dagar! Heja dig!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Nä, det ultimata är ju att hamna på 29, och om jag skulle vara uppe länge till så skulle jag säkert bli hungrig, men jag ska bara vänta in sonen som är på fritidsgården, sen ska jag lägga mig. Resten av huset sover

    Jag väger och mäter maten nu och tycker att 1 dl keso är mycket keso Man är otroligt olika
  10. 5
    Nä, det ultimata är ju att hamna på 29, och om jag skulle vara uppe länge till så skulle jag säkert bli hungrig, men jag ska bara vänta in sonen som är på fritidsgården, sen ska jag lägga mig. Resten av huset sover

    Jag väger och mäter maten nu och tycker att 1 dl keso är mycket keso Man är otroligt olika
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Jag tycker fortfarande att du äter ganska lite mat. Lunchen ser pyttig ut! Vad är crispies?
  12. 6
    Jag tycker fortfarande att du äter ganska lite mat. Lunchen ser pyttig ut! Vad är crispies?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Bra att du inte föll i tycka-synd-om-träsket,,,bra jobbat!
  14. 7
    Bra att du inte föll i tycka-synd-om-träsket,,,bra jobbat!
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Crispies är barnens önskemiddag... Vi har en deal, de provar nåt nytt eller nåt de inte gillar en dag i veckan mot att de får bestämma mat en dag i veckan Det är panerade fiskbitar, inte speciellt nyttigt alls, men ganska gott Fast visst tycker du jag ätit mer de senaste två dagarna??
  16. 8
    Crispies är barnens önskemiddag... Vi har en deal, de provar nåt nytt eller nåt de inte gillar en dag i veckan mot att de får bestämma mat en dag i veckan Det är panerade fiskbitar, inte speciellt nyttigt alls, men ganska gott Fast visst tycker du jag ätit mer de senaste två dagarna??
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Ja, det känns bra
  18. 9
    Ja, det känns bra
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Ja, det tycker jag, och det är bra!
  20. 10
    Ja, det tycker jag, och det är bra!
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Bra att du ätit regelbundet idag. För mycket har du ju definitivt inte ätit!
  22. 11
    Bra att du ätit regelbundet idag. För mycket har du ju definitivt inte ätit!
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Haha Va ni e gnälliga
  24. 12
    Haha Va ni e gnälliga

Liknande trådar

  1. Historien upprepar sig...
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 08:21
  2. Nu upprepar jag mig....
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 20:45
  3. Upprepar - den är så bra!! :)
    By myb1972 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 12:55
  4. Upprepar mig för sista ggn..
    By Dupin in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 02:16
  5. Upprepar mig
    By Il_Capitana in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar