RUL-När?
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    RUL-När?

    Lite nyfiken, när ska ni göra era RUL och i vilken vecka är ni i då? Jag ska göra den 11/10 och jag är då i 17+4.

    Är det vanligt att en BM utför de? Jag tror jag hade läkare sist.
    LILLEFÖTTER
  2. 1
    RUL-När? Lite nyfiken, när ska ni göra era RUL och i vilken vecka är ni i då? Jag ska göra den 11/10 och jag är då i 17+4.

    Är det vanligt att en BM utför de? Jag tror jag hade läkare sist.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Min BM sa bara att jag skulle få en kallelse från specialmödravården när jag var ungefär i v. 18. Frågade på specialmödravården och de skickar ut en kallelse ca två-tre veckor innan. Jag tror hon var barnmorska på specialmödravården hon som utförde KUB ultraljudet.
  4. 2
    Min BM sa bara att jag skulle få en kallelse från specialmödravården när jag var ungefär i v. 18. Frågade på specialmödravården och de skickar ut en kallelse ca två-tre veckor innan. Jag tror hon var barnmorska på specialmödravården hon som utförde KUB ultraljudet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Jag ska på RUL den 17/10, vilket känns som en hel evighet!
    Utryckte det till bm så då bokade hon en tid den 23/9 för att lyssna på hjärtljuden, känns riktigt bra för det är ju bara en vecka tills dess

    Tror det är mest barnmorskor som utför ultraljuden men så finns det läkare de kan kalla på. Men tror också det beror på vilket typ av ultraljud det är och vilken avdelning.. har själv varit med om alla varianter.

    Höll på att glömma.. vid RUL kommer jag vara i vecka 19 (18+2)
  6. 3
    Jag ska på RUL den 17/10, vilket känns som en hel evighet!
    Utryckte det till bm så då bokade hon en tid den 23/9 för att lyssna på hjärtljuden, känns riktigt bra för det är ju bara en vecka tills dess

    Tror det är mest barnmorskor som utför ultraljuden men så finns det läkare de kan kalla på. Men tror också det beror på vilket typ av ultraljud det är och vilken avdelning.. har själv varit med om alla varianter.

    Höll på att glömma.. vid RUL kommer jag vara i vecka 19 (18+2)
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Jag tror jag får mitt runt vecka 19, men jag har inte fått kallelsen än. Min MVC har inget eget ultraljud så jag kommer att få åka till sjukhuset. När jag gjorde ultraljud med första barnet var det en BM som gjorde det.
  8. 4
    Jag tror jag får mitt runt vecka 19, men jag har inte fått kallelsen än. Min MVC har inget eget ultraljud så jag kommer att få åka till sjukhuset. När jag gjorde ultraljud med första barnet var det en BM som gjorde det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2011
    #5
    Jag ska göra mitt den 28/10 och kommer då ha gått 18+6 enligt BMs beräkning.
  10. 5
    Jag ska göra mitt den 28/10 och kommer då ha gått 18+6 enligt BMs beräkning.
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    RUL? tycker att det är jobbigt med alla förkortningar för mig som förstagångs gravid inte vet vad det är. Förstår att det är någon form av ultraljud. Men vadå R?
  12. 6
    RUL? tycker att det är jobbigt med alla förkortningar för mig som förstagångs gravid inte vet vad det är. Förstår att det är någon form av ultraljud. Men vadå R?
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Ska dit den 26:e så det e bara knappt 1 1/2 vecka kvar!!
    Då är jag i 17+2
  14. 7
    Ska dit den 26:e så det e bara knappt 1 1/2 vecka kvar!!
    Då är jag i 17+2
  15. Medlem sedan
    Feb 2009
    #8
    R= Rutin
    Alltså Rutin ultraljud

    RUL? tycker att det är jobbigt med alla förkortningar för mig som förstagångs gravid inte vet vad det är. Förstår att det är någon form av ultraljud. Men vadå R?
  16. 8
    R= Rutin
    Alltså Rutin ultraljud

    RUL? tycker att det är jobbigt med alla förkortningar för mig som förstagångs gravid inte vet vad det är. Förstår att det är någon form av ultraljud. Men vadå R?
  17. Medlem sedan
    Jul 2011
    #9
    Aha. då ska jag göra det vecka 17-18. Dom bokar bara in på sjukhuset i intervaller om 4 veckor så man ringer själv och bokar typ kring vecka 16 så jag vet inte vilket datum och vilken vecka prick jag är i då det sker.
    Dollylolly tack för ditt svar=)
  18. 9
    Aha. då ska jag göra det vecka 17-18. Dom bokar bara in på sjukhuset i intervaller om 4 veckor så man ringer själv och bokar typ kring vecka 16 så jag vet inte vilket datum och vilken vecka prick jag är i då det sker.
    Dollylolly tack för ditt svar=)
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Jag har inte ens fått tid än, och jag är nu i v 16. Borde jag kanske ringa och trycka på?
    Känns som om de kanske glömt mig. Vet ju inte om det blir skickat automatiskt eller om man måste be om det!
  20. 10
    Jag har inte ens fått tid än, och jag är nu i v 16. Borde jag kanske ringa och trycka på?
    Känns som om de kanske glömt mig. Vet ju inte om det blir skickat automatiskt eller om man måste be om det!
  21. Medlem sedan
    Jul 2011
    #11
    Ring och fråga kan ju aldrig skada. =) I mitt landstning så ska man boka själv iallafall..
  22. 11
    Ring och fråga kan ju aldrig skada. =) I mitt landstning så ska man boka själv iallafall..
  23. Medlem sedan
    Sep 2011
    #12
    ska göra då jag är i v. 19 och även lyssna på hjärtat hos bm samma vecka
  24. 12
    ska göra då jag är i v. 19 och även lyssna på hjärtat hos bm samma vecka
  25. Medlem sedan
    Oct 2009
    #13
    Fick också tid när jag är i vecka 19. Tiden fick vi automatisk så vi behövde inte boka själva. :-) jag tillhör Malmö-lund område. Vi ska göra det i lund eftersom både jag och min man jobbar där.
  26. 13
    Fick också tid när jag är i vecka 19. Tiden fick vi automatisk så vi behövde inte boka själva. :-) jag tillhör Malmö-lund område. Vi ska göra det i lund eftersom både jag och min man jobbar där.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar