Terrible 2!!!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Terrible 2!!!

    Har inletts ordentligt nu, herre jisses vilken envis unge, vet inte om jag ska skratt, gråta, skrika och slita mitt hår eller helt enkelt bara gå ut ibland *suck*
    Lika go och gla som han kan va lika grinig och tjurig kan han va när han inte får som han vil.
    Häromdagen lämnade jag honom på dagis precis när det var dax att gå in så han hann inte leka ute, illvrål och riktigt förbannad och sååå envis, han var så arg så han tom vägrade äta lunchen 30 min senare, fröknarna bara skrattade på eftermiddagen när jag kom och skulle hämta honom "Hahaha här har du fått nåt att bita i" !!! Tur att jag och N iaf är överens om dom flesta reglerna här hemma och vi kan vara envisa och tjuriga vi med så vi får väl se vem som vinner kampen det här året
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Terrible 2!!! Har inletts ordentligt nu, herre jisses vilken envis unge, vet inte om jag ska skratt, gråta, skrika och slita mitt hår eller helt enkelt bara gå ut ibland *suck*
    Lika go och gla som han kan va lika grinig och tjurig kan han va när han inte får som han vil.
    Häromdagen lämnade jag honom på dagis precis när det var dax att gå in så han hann inte leka ute, illvrål och riktigt förbannad och sååå envis, han var så arg så han tom vägrade äta lunchen 30 min senare, fröknarna bara skrattade på eftermiddagen när jag kom och skulle hämta honom "Hahaha här har du fått nåt att bita i" !!! Tur att jag och N iaf är överens om dom flesta reglerna här hemma och vi kan vara envisa och tjuriga vi med så vi får väl se vem som vinner kampen det här året
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Jamen jag VET HUR DET KÄNNS! Fy sicken envis liten argbigga vi har här hemma!

    Massa styrkekramar!
  4. 2
    Jamen jag VET HUR DET KÄNNS! Fy sicken envis liten argbigga vi har här hemma!

    Massa styrkekramar!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jodå... Fy fan! säger jag! Varenda liten grej blir en strid. Allra värst är påklädning just nu. De går inte på något sätt att resonera sig fram till att blöja och byxor är en bra idé att ha på sig när man går till lekplatsen... Det är hemskt, men det slutar alltid med att jag och Rikard måste hjälpas åt att hålla fast och klä på Elna varje dag. Och efter varje blöjbyte samma sak... Efteråt gråter hon och är jättearg. Lägger sig ofta bredvid Gunnar och berättar vilka hemska föräldrar vi är. Skönt att hon har honom att gadda ihop sig med nu.
    Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig. Det är jobbigt att se henne så ledsen och arg...
  6. 3
    Jodå... Fy fan! säger jag! Varenda liten grej blir en strid. Allra värst är påklädning just nu. De går inte på något sätt att resonera sig fram till att blöja och byxor är en bra idé att ha på sig när man går till lekplatsen... Det är hemskt, men det slutar alltid med att jag och Rikard måste hjälpas åt att hålla fast och klä på Elna varje dag. Och efter varje blöjbyte samma sak... Efteråt gråter hon och är jättearg. Lägger sig ofta bredvid Gunnar och berättar vilka hemska föräldrar vi är. Skönt att hon har honom att gadda ihop sig med nu.
    Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig. Det är jobbigt att se henne så ledsen och arg...
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    med Tilia var verkligen året mellan 2-3 värre än den sk 3-årstrotsen som kommer sen
    När dom är 3 går det ändå att prata med dom på ett annat vis, nu med Troj så är det bara att vara fysiskt starkare som gäller och att hela tiden bokstavligt talat lyfta bort, ner, upp honom för han slutar då inte för att man säger nej eller stopp...fattar INTE hur jag orkade som ni har det nu med en 2-åring och 1 spädis men vi överlevde fast jag är atcksam att jag inte har en spädis igen nu iaf
  8. 4
    med Tilia var verkligen året mellan 2-3 värre än den sk 3-årstrotsen som kommer sen
    När dom är 3 går det ändå att prata med dom på ett annat vis, nu med Troj så är det bara att vara fysiskt starkare som gäller och att hela tiden bokstavligt talat lyfta bort, ner, upp honom för han slutar då inte för att man säger nej eller stopp...fattar INTE hur jag orkade som ni har det nu med en 2-åring och 1 spädis men vi överlevde fast jag är atcksam att jag inte har en spädis igen nu iaf

Liknande trådar

  1. bad to worse to terrible!
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 07:16
  2. Terrible 6
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 17:02
  3. Terrible two..
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 20:17
  4. Terrible Two...
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 16:26
  5. Terrible Twos...
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 03:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar