Ett tag sedan sist!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Ett tag sedan sist!

    Har ju tänkt att vara här minst en gång i veckan och nu har det gått flera veckor pga intensiv tid på mitt arbete, inte för att inte maten fungerar.
    Kör LCHF och njuter av min stadiga blodsockerkurva. Två saker kan/ska bli bättre. Det första är träningen. Det andra är planeringen med middag och matlådor. I sommar blev det mycket grill och har nu fortsatt av bara farten med mycket kött och är så less på sån mat att jag hellre äter nötter, ostkuber, vispgrädde m. bär och sånt. Tiden har också varit knapp. Går inte upp, men inte heller ner som jag vill. Det är ju heller inte hållbart i längden att inte äta riktig mat. Så nu har jag läst en bok om LCHF-husmanskost och ska handla imorgon och planera veckan.
    Ska bla testa laxpudding m. skirat smör och laxburgare m. skagenröra. Gillar att ha bjudningar där jag lagar smarrig mat, men inte denna vardagsmat igen, igen och igen
    Väger 70,2 och det är en minsknng på 8,5 kg sedan 26 april - måste dra på här!!!
    Nu ska jag läsa ikapp lite!! Trevlig helg alla!
  2. 1
    Ett tag sedan sist! Har ju tänkt att vara här minst en gång i veckan och nu har det gått flera veckor pga intensiv tid på mitt arbete, inte för att inte maten fungerar.
    Kör LCHF och njuter av min stadiga blodsockerkurva. Två saker kan/ska bli bättre. Det första är träningen. Det andra är planeringen med middag och matlådor. I sommar blev det mycket grill och har nu fortsatt av bara farten med mycket kött och är så less på sån mat att jag hellre äter nötter, ostkuber, vispgrädde m. bär och sånt. Tiden har också varit knapp. Går inte upp, men inte heller ner som jag vill. Det är ju heller inte hållbart i längden att inte äta riktig mat. Så nu har jag läst en bok om LCHF-husmanskost och ska handla imorgon och planera veckan.
    Ska bla testa laxpudding m. skirat smör och laxburgare m. skagenröra. Gillar att ha bjudningar där jag lagar smarrig mat, men inte denna vardagsmat igen, igen och igen
    Väger 70,2 och det är en minsknng på 8,5 kg sedan 26 april - måste dra på här!!!
    Nu ska jag läsa ikapp lite!! Trevlig helg alla!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Låter kul med ny kokbok

    Bra minskning ändå tycker jag,fortsatt lycka till
  4. 2
    Låter kul med ny kokbok

    Bra minskning ändå tycker jag,fortsatt lycka till
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Hej! Låter klokt med en nystart och ny kokbok. Lycka till nu!
  6. 3
    Hej! Låter klokt med en nystart och ny kokbok. Lycka till nu!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Vad härligt att du känner att ätandet ändå funkar, att blodsockret är jämnt etc. Lycka till med nystarten vad gäller matlagning!
  8. 4
    Vad härligt att du känner att ätandet ändå funkar, att blodsockret är jämnt etc. Lycka till med nystarten vad gäller matlagning!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Lycka till med planeringen och matlagningen
  10. 5
    Lycka till med planeringen och matlagningen
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Tack hörrni!
  12. 6
    Tack hörrni!

Liknande trådar

  1. Var här för tre år sedan sist.
    By kicki72 in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 20:09
  2. Ett tag sedan sist..
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 19:35
  3. Oj, det var ett tag sedan sist...
    By Älsklingsfrö in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 09:50
  4. ETt tag sedan sist...
    By Kristin med 8 barn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 16:05
  5. Sex år sedan sist!
    By svea71 in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar