Konstiga gravidsymtom
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Konstiga gravidsymtom

    Mitt konstigaste gravidsymtom både förra gången och den här är att jag får ont i pannan av värme. Både av att duscha, bada etc och saker som att öppna ugnsluckan. Det är bara i pannan och bara precis när den utsätts för värme, men då gör det riktigt ont! Trist när man vill njuta av ett varmt bad...

    Jag har ingen aning om vad det beror på, och förra gången höll det i sig hela graviditeten.

    Vad har ni upplevt för konstigheter hittills?
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Konstiga gravidsymtom Mitt konstigaste gravidsymtom både förra gången och den här är att jag får ont i pannan av värme. Både av att duscha, bada etc och saker som att öppna ugnsluckan. Det är bara i pannan och bara precis när den utsätts för värme, men då gör det riktigt ont! Trist när man vill njuta av ett varmt bad...

    Jag har ingen aning om vad det beror på, och förra gången höll det i sig hela graviditeten.

    Vad har ni upplevt för konstigheter hittills?
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Jag har galet ont i huvudet, trött jämt och mår lite illa fortfarande trots v.15. Tror jag har brist på något ska och ta prover på tisdag. Den här gången har absolut varit vätts hittills. Har två graviditeter bakom mig. Jobbar på som vanligt men måste sänka tempot om jag ska orka! Så var det med mig.
  4. 2
    Jag har galet ont i huvudet, trött jämt och mår lite illa fortfarande trots v.15. Tror jag har brist på något ska och ta prover på tisdag. Den här gången har absolut varit vätts hittills. Har två graviditeter bakom mig. Jobbar på som vanligt men måste sänka tempot om jag ska orka! Så var det med mig.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Låter precis som mig. Berätta gärna om proverna visar någon brist för då kanske det är samma för mig. Tycker det borde gå över någongång.
  6. 3
    Låter precis som mig. Berätta gärna om proverna visar någon brist för då kanske det är samma för mig. Tycker det borde gå över någongång.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Jag återkommer! Det här är ohållbart. Vaknar tom med huvudvärk ibland. Det börjar bli vardag...
  8. 4
    Jag återkommer! Det här är ohållbart. Vaknar tom med huvudvärk ibland. Det börjar bli vardag...
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Vad jobbigt! Hoppas du kommer tillrätta med det! Ja jag har också börjat besväras av huvudvärk mycket oftare än när jag inte är gravid. Som om det inte räcker med illamående, trötthet, andan i halsen när jag går någonstans utanför hemmet osv.
  10. 5
    Vad jobbigt! Hoppas du kommer tillrätta med det! Ja jag har också börjat besväras av huvudvärk mycket oftare än när jag inte är gravid. Som om det inte räcker med illamående, trötthet, andan i halsen när jag går någonstans utanför hemmet osv.
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Kanske kan du pröva att lägga en handduk som du sköljt i kallt vatten på pannan när du tar digg sköna varma bad? Förut när jag hade migrän så hjälpte det mig att "kyla" ner huvudet så jag kunde somna och sedan var det mycket bättre när jag vaknade.
  12. 6
    Kanske kan du pröva att lägga en handduk som du sköljt i kallt vatten på pannan när du tar digg sköna varma bad? Förut när jag hade migrän så hjälpte det mig att "kyla" ner huvudet så jag kunde somna och sedan var det mycket bättre när jag vaknade.
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    Ja, det var ett konstigt gravidsymptom Jag har upptäckt nåt konstigt, men som jag inte vet om det beror på graviditeten. Jag är jättetorr om läpparna, har varit det de senaste veckorna. Förr var jag aldrig torr om läpparna använde aldrig läppcerat tex utan bara läppglans om jag skulle på fest. Nu måste jag smörja läpparna flera gånger om dan för att de inte ska sprick a och göra ont.. konstigt..
  14. 7
    Ja, det var ett konstigt gravidsymptom Jag har upptäckt nåt konstigt, men som jag inte vet om det beror på graviditeten. Jag är jättetorr om läpparna, har varit det de senaste veckorna. Förr var jag aldrig torr om läpparna använde aldrig läppcerat tex utan bara läppglans om jag skulle på fest. Nu måste jag smörja läpparna flera gånger om dan för att de inte ska sprick a och göra ont.. konstigt..
  15. Medlem sedan
    Jul 2011
    #8
    hejsan
    Jag med! Jätte torra läppar och så har jag också världen huvudvärk. Kanske är det vätskebrist? (v.15)
  16. 8
    hejsan
    Jag med! Jätte torra läppar och så har jag också världen huvudvärk. Kanske är det vätskebrist? (v.15)
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Tusen tack för tipset. Detta ska testas
  18. 9
    Tusen tack för tipset. Detta ska testas
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    Äsch ok inte så ovanligt då men ack så besvärande . Har även fått sjukt starka och snygga naglar så det ena ger det andra.
  20. 10
    Äsch ok inte så ovanligt då men ack så besvärande . Har även fått sjukt starka och snygga naglar så det ena ger det andra.
  21. Medlem sedan
    Aug 2009
    #11
    Det var ett bra tips! Det ska jag testa!
  22. 11
    Det var ett bra tips! Det ska jag testa!

Liknande trådar

  1. Gravidsymtom?
    By andragångsmor in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 00:34
  2. Gravidsymtom...
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 19:33
  3. Gravidsymtom men EJ gravid ?
    By svalsta in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 10:00
  4. Har ni några gravidsymtom?
    By Anna-78 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 21:12
  5. Gravidsymtom?
    By ango in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar