Flygresan
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Flygresan

    Hej!
    Tack för tipsen jag fick ang flygning. Det gick fantastiskt bra och Rasmus verkar tycka det är helt ok att flyga. Flög med Kullaflyg så både barnvagn och babyskydd fick följa med gratis, påsarna att packa i var gratis och de tom hjälpte till på Bromma :-), inte illa. Blev lite stressad dock när de i säkerhetskontrollen sa att jag måste ta ur Rasmus ur Babybjörnen så att den kunde skannas och att jag var tvungen att bära honom igenom. En snäll tjej såg min desperation och hjälpte mig så det gick bra. Men på vägen hem fick vi ta honom i babyskyddet genom säkerhetskontroll och ombord på planet. Konstigt att det är olika regler på olika flygplatser.

    Att amma vid start och landning gick utan problem och Rasmus verkade inte få ont i öronen över huvud taget. På vägen hem somnade han t o m.

    Missade tyvärr stockholmsträffen i onsdags men hoppas att det blir fler tillfällen.
    Njut av en skön helg!

    Katrin
  2. 1
    Flygresan Hej!
    Tack för tipsen jag fick ang flygning. Det gick fantastiskt bra och Rasmus verkar tycka det är helt ok att flyga. Flög med Kullaflyg så både barnvagn och babyskydd fick följa med gratis, påsarna att packa i var gratis och de tom hjälpte till på Bromma :-), inte illa. Blev lite stressad dock när de i säkerhetskontrollen sa att jag måste ta ur Rasmus ur Babybjörnen så att den kunde skannas och att jag var tvungen att bära honom igenom. En snäll tjej såg min desperation och hjälpte mig så det gick bra. Men på vägen hem fick vi ta honom i babyskyddet genom säkerhetskontroll och ombord på planet. Konstigt att det är olika regler på olika flygplatser.

    Att amma vid start och landning gick utan problem och Rasmus verkade inte få ont i öronen över huvud taget. På vägen hem somnade han t o m.

    Missade tyvärr stockholmsträffen i onsdags men hoppas att det blir fler tillfällen.
    Njut av en skön helg!

    Katrin
  3. Medlem sedan
    Nov 2010
    #2
    Skönt att det gick bra att flyga! Vi ska flyga till Thailand i jul, har inte börjat oroa mig för den resan än... men det kommer säkert snart . Både på gott och ont så är Esther lite större då (5,5 mån). Men det ska säkert gå bra .
  4. 2
    Skönt att det gick bra att flyga! Vi ska flyga till Thailand i jul, har inte börjat oroa mig för den resan än... men det kommer säkert snart . Både på gott och ont så är Esther lite större då (5,5 mån). Men det ska säkert gå bra .
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Så skönt att det gick bra
  6. 3
    Så skönt att det gick bra

Liknande trådar

  1. Flygresan from hell!
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 17:47
  2. flygresan gick bra
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 18:30
  3. Flygresan gick bra
    By Catti m E, A & S in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 06:26
  4. zetazeta - ang flygresan
    By alma98 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 08:58
  5. Thailand-hur låg är flygresan?
    By kristinast in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar