Inget Sverige än...
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Inget Sverige än...

    för oss! Vi skulle flytta nu i början av oktober men p g a långa handläggningstider hos migrationsverket ser det ut som det bli först om 3 månader. Jag som trodde jag blivit bättre på att leva i nuet började gråta av beskedet. Bara för att det känns lite hopplöst att vara hemma med de små just nu. Vi har precis flyttat och jag känner inga i området. Lovisa är i värsta 2-årstrotsen och behöver massa stimulans. Jag har ingen syskonvagn utan måste ha Andréa i sele och Lovisa i vagn om vi ska ut. Jag har ingen bil och åka kommunalt in till stan eller till någon kompis är uteslutet med 2 små. Tyvärr. Så nu sitter jag här och känner mig ensam, strandsatt och ynklig. Blä...
    Mamma till Lovisa Joséphine 090908 och Andréa Kristina 110422
    Bloggar på http://karinloiske.blogspot.com
  2. 1
    Inget Sverige än... för oss! Vi skulle flytta nu i början av oktober men p g a långa handläggningstider hos migrationsverket ser det ut som det bli först om 3 månader. Jag som trodde jag blivit bättre på att leva i nuet började gråta av beskedet. Bara för att det känns lite hopplöst att vara hemma med de små just nu. Vi har precis flyttat och jag känner inga i området. Lovisa är i värsta 2-årstrotsen och behöver massa stimulans. Jag har ingen syskonvagn utan måste ha Andréa i sele och Lovisa i vagn om vi ska ut. Jag har ingen bil och åka kommunalt in till stan eller till någon kompis är uteslutet med 2 små. Tyvärr. Så nu sitter jag här och känner mig ensam, strandsatt och ynklig. Blä...
  3. Julborg
    #2
    Kram till dig, Karin!
    Hoppas det löser sig. Men är det klart annars med Sverige, att det blir av, bortsett från att ni inte vet riktigt när det blir? Var i Sverige kommer ni bo då?
  4. 2
    Kram till dig, Karin!
    Hoppas det löser sig. Men är det klart annars med Sverige, att det blir av, bortsett från att ni inte vet riktigt när det blir? Var i Sverige kommer ni bo då?
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Oj, vilket tråkigt bakslag. Inte kul när man är inställd på något. Har ni tänk flytta till sverige för gott eller bara för en tid?
    Här har vi oxå en 2åring med mycket vilja och en lillebror på drygt 3 månader.
    Mitt tips är att investera i en syskonvagn, det är toppen att kunna ta båda i vagnen till nån lekpark eller bara på en promenad. Kram
  6. 3
    Oj, vilket tråkigt bakslag. Inte kul när man är inställd på något. Har ni tänk flytta till sverige för gott eller bara för en tid?
    Här har vi oxå en 2åring med mycket vilja och en lillebror på drygt 3 månader.
    Mitt tips är att investera i en syskonvagn, det är toppen att kunna ta båda i vagnen till nån lekpark eller bara på en promenad. Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Jo det ska vara klart (men man vet ju aldrig!). Vi kommer bo i Sthlm troligtvis rätt centralt. Kontraktet innebär bl a att vi blir erbjudna en lägenhet och jag håller tummarna för ett bra och barnvänligt området!
  8. 4
    Jo det ska vara klart (men man vet ju aldrig!). Vi kommer bo i Sthlm troligtvis rätt centralt. Kontraktet innebär bl a att vi blir erbjudna en lägenhet och jag håller tummarna för ett bra och barnvänligt området!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    KRAAAM!!!
    Fy vad trist, dessa papper *suck*.
    Men du måste ju skaffa en syskonvagn, synd ni inte bor hör för då kunde du fått min, har haft massor av användning för den första 2 åren men nu börjar det bli trångt (och tungt)med en på 2 och en på 4 men den används fortfarande ibland så det är en bra investering.
    Trots var det ja, bara förnamnet mellan varven och där emllan ett strålande solsken som man bara måste älska <3
    Hoppas du får fira JUL i sverige iaf i en fin lägenhet med massor av kompisar och bra dagis till dina "frö"

    KRAAM igen för det verkar du behöva
  10. 5
    KRAAAM!!!
    Fy vad trist, dessa papper *suck*.
    Men du måste ju skaffa en syskonvagn, synd ni inte bor hör för då kunde du fått min, har haft massor av användning för den första 2 åren men nu börjar det bli trångt (och tungt)med en på 2 och en på 4 men den används fortfarande ibland så det är en bra investering.
    Trots var det ja, bara förnamnet mellan varven och där emllan ett strålande solsken som man bara måste älska <3
    Hoppas du får fira JUL i sverige iaf i en fin lägenhet med massor av kompisar och bra dagis till dina "frö"

    KRAAM igen för det verkar du behöva
  11. Kastanj
    #6
    Ja men så jobbigt. Och så känns det helt befängt att det över huvudtaget behöver hanteras när du är svenska och era barn är födda i Sverige! Jag är frustrerad på migrationsverket. Fast de stackarna är väl bara alldeles för få och så måste de göra sitt jobb. När de väl börjar med ett ärende så går det tydligen fort.
    Var någonstans ni ska bo kan ni påverka själva, till viss del i alla fall. Kom med några önskemål!
  12. 6
    Ja men så jobbigt. Och så känns det helt befängt att det över huvudtaget behöver hanteras när du är svenska och era barn är födda i Sverige! Jag är frustrerad på migrationsverket. Fast de stackarna är väl bara alldeles för få och så måste de göra sitt jobb. När de väl börjar med ett ärende så går det tydligen fort.
    Var någonstans ni ska bo kan ni påverka själva, till viss del i alla fall. Kom med några önskemål!
  13. Medlem sedan
    Mar 2009
    #7
    Ja, jag hoppas boendet löser sig bra. H har kontakt med någon snubbe på företagsbostäder (tror jag det heter) och han har lämnat lite önskemål.

    Hoppas du har rätt angående MIG, att de snabbt arbetar av högarna! Det är ju förstås inte deras fel men det känns, som sagt, så himla trist...
  14. 7
    Ja, jag hoppas boendet löser sig bra. H har kontakt med någon snubbe på företagsbostäder (tror jag det heter) och han har lämnat lite önskemål.

    Hoppas du har rätt angående MIG, att de snabbt arbetar av högarna! Det är ju förstås inte deras fel men det känns, som sagt, så himla trist...

Liknande trådar

  1. Inget Sverige än...
    By Karin Lovisa in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 18:01
  2. Inget Sverige än...
    By Karin Lovisa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 14:04
  3. Inget slutdatum - inget blir gjort...
    By _Maa_ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 09:54
  4. Sverige, Sverige, fosterland!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 17:00
  5. Inget allvarligt, faktiskt inget alls
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar