på tal om kisseri
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    på tal om kisseri

    Jag blir knäpp på detta läckande, idag har lillkillen kissat ner ryggen två gånger redan, använder pampers 3-6 kilo och grabben väger 4500 så storleken kan ju inte vara fel. Så vitt jag ser så ligger picken neråt när jag stänger blöjan
    Behöver jag säga att jag tvättar extremt ofta...
    Är kanske libero bättre för pojkar?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    på tal om kisseri Jag blir knäpp på detta läckande, idag har lillkillen kissat ner ryggen två gånger redan, använder pampers 3-6 kilo och grabben väger 4500 så storleken kan ju inte vara fel. Så vitt jag ser så ligger picken neråt när jag stänger blöjan
    Behöver jag säga att jag tvättar extremt ofta...
    Är kanske libero bättre för pojkar?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Jag har alltid bara haft Libero, så jag vet inte om det är bäst för pojkar eller flickor (jag har ju en av varje). Det är väl bara att testa sig fram?
  4. 2
    Jag har alltid bara haft Libero, så jag vet inte om det är bäst för pojkar eller flickor (jag har ju en av varje). Det är väl bara att testa sig fram?
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jag tycker att libero är bättre, sen gillade jag bättre den modellen som har resår i ryggen, alltså som inte är slät, vilket jag har för mig att babymodellen var.
  6. 3
    Jag tycker att libero är bättre, sen gillade jag bättre den modellen som har resår i ryggen, alltså som inte är slät, vilket jag har för mig att babymodellen var.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    jag tycker alltid att blöjorna läckte vid benen när barnen var bebisar och vi använde blöjor som egentligen var för små för att de skulle läcka mindre, alltså vi använde fortfarande 2-4 kg när bebisen vägde 4-4,5kg men gick sen över till nästa storlek
  8. 4
    jag tycker alltid att blöjorna läckte vid benen när barnen var bebisar och vi använde blöjor som egentligen var för små för att de skulle läcka mindre, alltså vi använde fortfarande 2-4 kg när bebisen vägde 4-4,5kg men gick sen över till nästa storlek
  9. Liz*
    #5
    Han ligger ned när det händer eller är i babysitter i halvliggande?
  10. 5
    Han ligger ned när det händer eller är i babysitter i halvliggande?
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Jag hade också libero tidigare till de äldre barnen men nu hade Willys ett bra erbjudande så jag sitter här med 130 pampersblöjor
  12. 6
    Jag hade också libero tidigare till de äldre barnen men nu hade Willys ett bra erbjudande så jag sitter här med 130 pampersblöjor
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Han låg i säng resp på en filt på golvet båda gångerna (idag iallafall)
  14. 7
    Han låg i säng resp på en filt på golvet båda gångerna (idag iallafall)
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Jag tycker det har varit helt beroende på hur barnet ser ut i kroppen. Här har aldrig blöjorna läckt. Tilde är långsmal väger ca 7 kilo och har 3-6 blöjor fortfarande, libero.
  16. 8
    Jag tycker det har varit helt beroende på hur barnet ser ut i kroppen. Här har aldrig blöjorna läckt. Tilde är långsmal väger ca 7 kilo och har 3-6 blöjor fortfarande, libero.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    nästa paket får bli libero känner jag. men resår har han nog på dessa blöjor också..
  18. 9
    nästa paket får bli libero känner jag. men resår har han nog på dessa blöjor också..
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    och de ska heta flex, så är det bättre resår i ryggen.
  20. 10
    och de ska heta flex, så är det bättre resår i ryggen.
  21. Liz*
    #11
    Försök att se till att blöjan ligger tillräckligt långt upp på ryggen, kanske du behöver en större blöja, och att den sitter tight.
  22. 11
    Försök att se till att blöjan ligger tillräckligt långt upp på ryggen, kanske du behöver en större blöja, och att den sitter tight.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Ja, han är ju inte så knubbig ännu, kanske det är därför?
  24. 12
    Ja, han är ju inte så knubbig ännu, kanske det är därför?
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13
    Jag tror nästan att den är för stor istället eftersom jag drar åt nästan max i midjan men jag ska prova att dra upp den ännu högre i ryggen, ja.
  26. 13
    Jag tror nästan att den är för stor istället eftersom jag drar åt nästan max i midjan men jag ska prova att dra upp den ännu högre i ryggen, ja.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Han är ju ganska liten, 54 cm till 4500 gram. Kanske libero är bättre och i en mindre storlek just för att hans ben är så pass smala...och midjan inte så stor héller.
  28. 14
    Han är ju ganska liten, 54 cm till 4500 gram. Kanske libero är bättre och i en mindre storlek just för att hans ben är så pass smala...och midjan inte så stor héller.
  29. Liz*
    #15
    Kanske den är för stor om du behöver dra åt den så mycket kring magen, blöjan behöver sitta tätt så att kisset fångas upp av blöjan och inte hinner rinna iväg.
  30. 15
    Kanske den är för stor om du behöver dra åt den så mycket kring magen, blöjan behöver sitta tätt så att kisset fångas upp av blöjan och inte hinner rinna iväg.
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Jag gissar på att du får köra 3-6 flex. De har varit bra lääänge för oss.
  32. 16
    Jag gissar på att du får köra 3-6 flex. De har varit bra lääänge för oss.
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    Ok, tack då ska jag kika på dem
  34. 17
    Ok, tack då ska jag kika på dem
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    Jamen är det inte såna som är liksom släta därbak trots resåren? Om jag minns rätt så såg liberon annorlunda ut därbak?
  36. 18
    Jamen är det inte såna som är liksom släta därbak trots resåren? Om jag minns rätt så såg liberon annorlunda ut därbak?
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19
    *går och kikar* du har rätt, den är banne mig helt slät!
  38. 19
    *går och kikar* du har rätt, den är banne mig helt slät!
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Jag tycker libro eller icas egna blöjor är bäst.
  40. 20
    Jag tycker libro eller icas egna blöjor är bäst.

Liknande trådar

  1. Kisseri
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 13:58
  2. Kisseri
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 11:43
  3. kisseri
    By Gabricia in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 21:51
  4. kisseri
    By malinsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 08:54
  5. kisseri
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar