Tredje gången gillt
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Tredje gången gillt

    Med ettan mådde jag superilla och var sjukskriven i tre veckor och åt bara apelsiner och äpplen, spydde aldrig.
    Med tvåan mådde jag illa i en vecka men fick i mig lite lite mat, spydde inte.
    Denna gången har jag också mått superilla men ändå kunnat äta bra. Idag vaknade jag av att jag mådde illa och var tvungen att gå på toa för att spy, blä! Tredje gången gillt asså.... 9 fulla veckor imorn så det här lär ju hålla i sig ett tag .

    Hoppas ni alla mår bättre!
    Mina bästaste, Olle polle 070722 och Nils pils 090909
    www.mamapapabarn.blogg.se
  2. 1
    Tredje gången gillt Med ettan mådde jag superilla och var sjukskriven i tre veckor och åt bara apelsiner och äpplen, spydde aldrig.
    Med tvåan mådde jag illa i en vecka men fick i mig lite lite mat, spydde inte.
    Denna gången har jag också mått superilla men ändå kunnat äta bra. Idag vaknade jag av att jag mådde illa och var tvungen att gå på toa för att spy, blä! Tredje gången gillt asså.... 9 fulla veckor imorn så det här lär ju hålla i sig ett tag .

    Hoppas ni alla mår bättre!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Men usch så jobbigt
    Man blir ju så begränsad av illamåendet, även om det inte är så illa att man måste hänga över toaletten hela tiden. Jag har mått illa men inte kräkts en enda gång under någon av mina graviditeter (alla tre). Dock sitter kräkset ända uppe i halsen konstant i flera veckor. v 13 för mig nu och det har än j inte gett med sig. Dock anar jag att det är lite olika olika dagar så kanske är det på väg att vända?

    Har du prövat någon mot illamåendet?

    Kram!
  4. 2
    Men usch så jobbigt
    Man blir ju så begränsad av illamåendet, även om det inte är så illa att man måste hänga över toaletten hela tiden. Jag har mått illa men inte kräkts en enda gång under någon av mina graviditeter (alla tre). Dock sitter kräkset ända uppe i halsen konstant i flera veckor. v 13 för mig nu och det har än j inte gett med sig. Dock anar jag att det är lite olika olika dagar så kanske är det på väg att vända?

    Har du prövat någon mot illamåendet?

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Ja fy, konstigt nog kändes det bättre efteråt, men kom naturligtvis tillbaka efter ett tag , har tagit postafen som inte hjälpte och nu äter jag lergigan som funkar hyfsat med mat, men inte denna veckan. Gick hem i måndags och har varit hemma sedan dess..

    Hur mår du idag?
    Kram
  6. 3
    Ja fy, konstigt nog kändes det bättre efteråt, men kom naturligtvis tillbaka efter ett tag , har tagit postafen som inte hjälpte och nu äter jag lergigan som funkar hyfsat med mat, men inte denna veckan. Gick hem i måndags och har varit hemma sedan dess..

    Hur mår du idag?
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Klart du ska vara hemma. Du lär inte kunna jobba bra ändå. Ska du kunna bli bättre så behöver du vila.

    Håll i dig, här kommer dagens klagovisa: öm i hela magen, illamående, ser i huvudet och nackspärr. Nacken började göra ont i tisdags. Maken, som är massör, ska få titta på den ikväll. Tidigare har jag inte vågat låta honom peta på den. Om jag var lite mer andlig av mig skulle jag varit övertygad om att det var måndagens pärs som satt sig där. Nu är jag i ett läge där jag anar att det kan ha samband.

    Jag har tagit mig till jobbet i alla fall. En början.

    Ta det försiktigt i dag. Kram!
  8. 4
    Klart du ska vara hemma. Du lär inte kunna jobba bra ändå. Ska du kunna bli bättre så behöver du vila.

    Håll i dig, här kommer dagens klagovisa: öm i hela magen, illamående, ser i huvudet och nackspärr. Nacken började göra ont i tisdags. Maken, som är massör, ska få titta på den ikväll. Tidigare har jag inte vågat låta honom peta på den. Om jag var lite mer andlig av mig skulle jag varit övertygad om att det var måndagens pärs som satt sig där. Nu är jag i ett läge där jag anar att det kan ha samband.

    Jag har tagit mig till jobbet i alla fall. En början.

    Ta det försiktigt i dag. Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Menar "seg i huvudet"...
    Gissar att det är något vi får dras med närmaste året eller så
  10. 5
    Menar "seg i huvudet"...
    Gissar att det är något vi får dras med närmaste året eller så
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Ush stackare, du får ta helgen och vila upp dig!
    KraM
  12. 6
    Ush stackare, du får ta helgen och vila upp dig!
    KraM

Liknande trådar

  1. Tredje gången gillt?
    By norpisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 13:10
  2. Tredje gången gillt...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 09:32
  3. Tredje gången gillt
    By marilen in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 09:07
  4. Tredje gången gillt?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 16:57
  5. Tredje gången gillt?
    By Stellaris in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar