Ni gravida...
_1009 Septemberbarn
  1. jagbarajag
    #1

    Ni gravida...

    Hur går det? Skulle inte någon ha bebis i november?

    Uppdatering?
  2. 1
    Ni gravida... Hur går det? Skulle inte någon ha bebis i november?

    Uppdatering?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    De går fin fint här. Mår lika bra som me Jonathan, enda skillnaden nu e att jag måste jaga mer. Dock borde jag lägga mig tidigare på kvällarna/nätterna så jag inte e så sjukt trött hela tiden. Men de e ju självförvållat...jag ska skärpa mig...ja eller nåt.

    Är 33 fulla veckor idag, så 7 veckor plus övertid sen så blir de till att snusa bebis igen.

    Just de, kom på nåt som inte e så bra. Mitt sf-mått e lika stort som me min yngsta tjej som vägde 4765 när hon kom så jag e JÄVLIGT orolig att de ska bli en till bamsebebis! Jag ska få gå på TUL i v. 38 och de längtar jag till för jag vill ställa in mig på hur stor bebisen e innan de e dags att klämma ut den.

    Tack för att du frågade, riktigt roligt!
  4. 2
    De går fin fint här. Mår lika bra som me Jonathan, enda skillnaden nu e att jag måste jaga mer. Dock borde jag lägga mig tidigare på kvällarna/nätterna så jag inte e så sjukt trött hela tiden. Men de e ju självförvållat...jag ska skärpa mig...ja eller nåt.

    Är 33 fulla veckor idag, så 7 veckor plus övertid sen så blir de till att snusa bebis igen.

    Just de, kom på nåt som inte e så bra. Mitt sf-mått e lika stort som me min yngsta tjej som vägde 4765 när hon kom så jag e JÄVLIGT orolig att de ska bli en till bamsebebis! Jag ska få gå på TUL i v. 38 och de längtar jag till för jag vill ställa in mig på hur stor bebisen e innan de e dags att klämma ut den.

    Tack för att du frågade, riktigt roligt!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Är i v. 32 nu så det rullar på här med. Mår som med Anna ungefär.
    Fått tillbaka min grav. diabetes men inte förgiftningen =)

    SF måttet var 29 för några veckor sen men på onsdag är det kontroll igen. Precis som för kicki är det inte någon tid för vila direkt, man jagar efter den lilla och längtar tills det blir dags att gå och sova.

    Vi hade 1 års kalas i helgen så idag är det rast/vila på vardagsrumsgolvet.
  6. 3
    Är i v. 32 nu så det rullar på här med. Mår som med Anna ungefär.
    Fått tillbaka min grav. diabetes men inte förgiftningen =)

    SF måttet var 29 för några veckor sen men på onsdag är det kontroll igen. Precis som för kicki är det inte någon tid för vila direkt, man jagar efter den lilla och längtar tills det blir dags att gå och sova.

    Vi hade 1 års kalas i helgen så idag är det rast/vila på vardagsrumsgolvet.
  7. jagbarajag
    #4
    Kul att höra att allt går bra!!! Häftigt...snart ännu en till. Utan att hjälpa så börjar jag känna att jag skulle kunna tänka mig en till. Men inte ännu...vi måste fixa bättre boende och jag skulle helst vilja plugga innan en ny stjärna gör entré.

    Vad gör de om bebisen är så stor... kan man överväga kejsarsnitt då? Upplevde du att förlossningen var jobbigare med en stor bebis?
  8. 4
    Kul att höra att allt går bra!!! Häftigt...snart ännu en till. Utan att hjälpa så börjar jag känna att jag skulle kunna tänka mig en till. Men inte ännu...vi måste fixa bättre boende och jag skulle helst vilja plugga innan en ny stjärna gör entré.

    Vad gör de om bebisen är så stor... kan man överväga kejsarsnitt då? Upplevde du att förlossningen var jobbigare med en stor bebis?
  9. jagbarajag
    #5
    Nä, kan ju tänka att det inte är som förra gången. Skönt att allt går bra! Kul att läsa
  10. 5
    Nä, kan ju tänka att det inte är som förra gången. Skönt att allt går bra! Kul att läsa
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Då finns de iaf planer, sen får vi se när ni "skrider till verket".

    Snitt finns inte på världskartan för mig, det e min absolut värsta mardröm. En igångsättning e vad jag vill ha om den e stor. Helst lite tidigare men jag vill absolut inte gå över tiden.

    Förlossningen var inte jobbigare utan den tog bara tid. Va inne på sjukhuset i 12 timmar dock utan smärta, det var de sista timmarna me droppet som va lite jobbigt. Själva krystningen va en konstig känsla, de tog bara stopp liksom. BM sa att nästa gång kommer hon...nähä...nästa gång kommer hon, de drog och slet så hela jag följde me. Helt galet men den krystningen tog kortare tid än me min första som jag låg en halvtimme me. Men de kändes som evigheter. :S
  12. 6
    Då finns de iaf planer, sen får vi se när ni "skrider till verket".

    Snitt finns inte på världskartan för mig, det e min absolut värsta mardröm. En igångsättning e vad jag vill ha om den e stor. Helst lite tidigare men jag vill absolut inte gå över tiden.

    Förlossningen var inte jobbigare utan den tog bara tid. Va inne på sjukhuset i 12 timmar dock utan smärta, det var de sista timmarna me droppet som va lite jobbigt. Själva krystningen va en konstig känsla, de tog bara stopp liksom. BM sa att nästa gång kommer hon...nähä...nästa gång kommer hon, de drog och slet så hela jag följde me. Helt galet men den krystningen tog kortare tid än me min första som jag låg en halvtimme me. Men de kändes som evigheter. :S

Liknande trådar

  1. ni gravida...
    By Lin-nea in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 22:08
  2. Gravida gravida vart jag än ser.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:00
  3. Gravida, gravida överallt bara gravida!!
    By Lexiee in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:50
  4. Gravida???
    By kattis-75 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 15:19
  5. ni som är gravida
    By annanym in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar