Mammakläder på Väla?
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Mammakläder på Väla?

    Internet i all ära, men jag tycker om att prova mina kläder innan jag bestämmer mig.. Är bara i v 15 men nu börjar det bli ont om kläder här hemma! Någon som vet hur det ser ut på gravidklädesfronten på Väla? Eller i västra skåne rent allmänt? :-S
  2. 1
    Mammakläder på Väla? Internet i all ära, men jag tycker om att prova mina kläder innan jag bestämmer mig.. Är bara i v 15 men nu börjar det bli ont om kläder här hemma! Någon som vet hur det ser ut på gravidklädesfronten på Väla? Eller i västra skåne rent allmänt? :-S
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Jag var på Väla förra veckan och jag kunde bara hitta mammakläder på H&M. Inte särskilt stort utbud heller, men jag hittade en kjol och ett par byxor
    Letade efter en bra bh också men det utbudet var också rätt skralt, blev till slut en från vanliga Lindex
  4. 2
    Jag var på Väla förra veckan och jag kunde bara hitta mammakläder på H&M. Inte särskilt stort utbud heller, men jag hittade en kjol och ett par byxor
    Letade efter en bra bh också men det utbudet var också rätt skralt, blev till slut en från vanliga Lindex
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Suuuuuck, det är ju precis det jag inte vill, vara hänvisad till H&M och Lindex =(
    Har kikat lite i (en annan) H&M men jag vände snabbt igen, jeansen såg förfärliga ut, iaf det lilla jag hann se. Helt otroligt att utbudet skall vara så tunt! Men tack, jag tror jag hoppar Väla då. Kanske Malmö?
  6. 3
    Suuuuuck, det är ju precis det jag inte vill, vara hänvisad till H&M och Lindex =(
    Har kikat lite i (en annan) H&M men jag vände snabbt igen, jeansen såg förfärliga ut, iaf det lilla jag hann se. Helt otroligt att utbudet skall vara så tunt! Men tack, jag tror jag hoppar Väla då. Kanske Malmö?
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Tror absolut mer på Malmö.. och kanske Köpenhamn? Lycka till och säg till om du hittar nån bra butik!
  8. 4
    Tror absolut mer på Malmö.. och kanske Köpenhamn? Lycka till och säg till om du hittar nån bra butik!
  9. Medlem sedan
    Feb 2011
    #5
    Jag är också i v 15, så igår var jag och shoppade lite mammakläder på H&M där jag bor. Tänkte egentligen gå in på nån butik till, tror det finns en till där som har lite, men jag är ingen shoppingmänniska så jag tog det jag hittade på H&M och var nöjd med det. Tre par jeans/jeansleggings, ett tvåpack amnings-BH (var så nöjd med att hitta min storlek för en gångs skull att jag struntade i att modellen kanske inte var den vackraste), en randig ganska lång top med trekvartsärm och en stickad tröja som var på rea.

    Jag är kanske inte så kräsen, men byxor tyckte jag att det fanns. Tröjor däremot... Den enda snygga jag hittade var egentligen den randiga, den framhäver magen jättesnyggt så att man ser gravid ut, men inte som en elefant (som jag annars tycker man gör i många tröjor). Däremot kan jag inte använda den än eftersom vi inte har berättat för nån än

    Någon som vet hur storlekarna är på bonprix? Tänkte om storlekarna t.ex. passar som de på H&M så vet jag ju vad jag kan beställa därifrån. Annars tycker jag inte alls om att beställa från nätet, det känns som ett lotteri.
  10. 5
    Jag är också i v 15, så igår var jag och shoppade lite mammakläder på H&M där jag bor. Tänkte egentligen gå in på nån butik till, tror det finns en till där som har lite, men jag är ingen shoppingmänniska så jag tog det jag hittade på H&M och var nöjd med det. Tre par jeans/jeansleggings, ett tvåpack amnings-BH (var så nöjd med att hitta min storlek för en gångs skull att jag struntade i att modellen kanske inte var den vackraste), en randig ganska lång top med trekvartsärm och en stickad tröja som var på rea.

    Jag är kanske inte så kräsen, men byxor tyckte jag att det fanns. Tröjor däremot... Den enda snygga jag hittade var egentligen den randiga, den framhäver magen jättesnyggt så att man ser gravid ut, men inte som en elefant (som jag annars tycker man gör i många tröjor). Däremot kan jag inte använda den än eftersom vi inte har berättat för nån än

    Någon som vet hur storlekarna är på bonprix? Tänkte om storlekarna t.ex. passar som de på H&M så vet jag ju vad jag kan beställa därifrån. Annars tycker jag inte alls om att beställa från nätet, det känns som ett lotteri.
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Ja varför ska det vara så svårt att få tag i mammakläder??
  12. 6
    Ja varför ska det vara så svårt att få tag i mammakläder??
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7

    Polarn och Pyret?

    Har inte Polarn och Pyret mammakläder också? Eller har jag helt fel för mig?
    Man anser ju att nu när Väla har och håller på att bygga om så borde de ha en affär med bara mammakläder Det hade de tjänat bra på!
    Det ända stället som jag vet och som jag tänkte börja inhandla mina mammakläder på är H&M :/
    Men lycka till! Jag hoppas att du hittar något!
  14. 7
    Polarn och Pyret? Har inte Polarn och Pyret mammakläder också? Eller har jag helt fel för mig?
    Man anser ju att nu när Väla har och håller på att bygga om så borde de ha en affär med bara mammakläder Det hade de tjänat bra på!
    Det ända stället som jag vet och som jag tänkte börja inhandla mina mammakläder på är H&M :/
    Men lycka till! Jag hoppas att du hittar något!
  15. Medlem sedan
    Mar 2011
    #8
    Jo helt rätt, kollade in Polarn&Pyret för inte så länge sen! Tyvärr var sortimentet väldigt begränsat, de hade en snygg jeanskjol men sen var det bara mjukisbyxor och supertråkiga tröjor.
    Ja, en mammaklädesbutik tycker jag borde öppna på Väla, känns mer befogat än alla lyxklädes butiker som öppnat nu.. tycker i alla fall jag
  16. 8
    Jo helt rätt, kollade in Polarn&Pyret för inte så länge sen! Tyvärr var sortimentet väldigt begränsat, de hade en snygg jeanskjol men sen var det bara mjukisbyxor och supertråkiga tröjor.
    Ja, en mammaklädesbutik tycker jag borde öppna på Väla, känns mer befogat än alla lyxklädes butiker som öppnat nu.. tycker i alla fall jag
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jag har kommit fram till att tunikor, stickade klänningar och kjolar är räddningen.. Indiska <3
  18. 9
    Jag har kommit fram till att tunikor, stickade klänningar och kjolar är räddningen.. Indiska <3

Liknande trådar

  1. Ikea och Väla idag,
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 20:57
  2. PO.P rea på Väla?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 15:12
  3. Hur väla bärsjal??
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 08:06
  4. Skåneträff - Väla
    By melkev in forum _0606 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 19:06
  5. Mot VÄLA...OT
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 20:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar