hur har ni det med sömnen?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    hur har ni det med sömnen?

    elin har sovit bra eller ganska bra när hon är förkyld av naturliga skäl med hosta. sedan vi flyttat så har hon varit som en dröm med vissa undantag.

    men själv är jag hemskt dålig på att sova. vaknar för att kissa två ggr per natt och ibland har jag svårt att somna om, ligger där och vänder o vrider mig i minst en timme innan jag somnar om. nästan så man är sugen att ta till sömnmedel för att få sova ordentligt. men inte någon vanebildande varitant då utan en mild naturprodukt eller något sådant. någon med erfarenhet av detta tro?
    eva_b m linnea&elin
  2. 1
    hur har ni det med sömnen? elin har sovit bra eller ganska bra när hon är förkyld av naturliga skäl med hosta. sedan vi flyttat så har hon varit som en dröm med vissa undantag.

    men själv är jag hemskt dålig på att sova. vaknar för att kissa två ggr per natt och ibland har jag svårt att somna om, ligger där och vänder o vrider mig i minst en timme innan jag somnar om. nästan så man är sugen att ta till sömnmedel för att få sova ordentligt. men inte någon vanebildande varitant då utan en mild naturprodukt eller något sådant. någon med erfarenhet av detta tro?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Ingen erfarnehet - men är du gravid igen elelr varför kissar du två gånger varje natt? Det kanske du skulle kolla upp för jag trodde itne att man gjorde det i vanliga fall.
  4. 2
    Ingen erfarnehet - men är du gravid igen elelr varför kissar du två gånger varje natt? Det kanske du skulle kolla upp för jag trodde itne att man gjorde det i vanliga fall.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    nä gravid är jag inte men har alltid kissat en gång per natt. att det nu blivit två gånger vet jag inte. ska nog som du säger kolla upp det för mamma hade samma problem när hon levde. hon kissade ca en gång i timmen till slut men då hade hon framfall som förvärrade saken. hur det var efter op vet jag inte.
    ska nog ringa vc imorgon. tack för omtanken!
  6. 3
    nä gravid är jag inte men har alltid kissat en gång per natt. att det nu blivit två gånger vet jag inte. ska nog som du säger kolla upp det för mamma hade samma problem när hon levde. hon kissade ca en gång i timmen till slut men då hade hon framfall som förvärrade saken. hur det var efter op vet jag inte.
    ska nog ringa vc imorgon. tack för omtanken!
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Har inte heller nån erfarenhet eller tankar på vad det kan bero på.. Men jag är ej gravid och kissar ofta på nätterna.. du dricker inte mkt på dagen/kvällen?? Jag dricker mkt vatten hela dagar så jag har aldrig ens tänkt på att de kan vara nån annan orsak?!
    Hoppas du sover bättre snart!
  8. 4
    Har inte heller nån erfarenhet eller tankar på vad det kan bero på.. Men jag är ej gravid och kissar ofta på nätterna.. du dricker inte mkt på dagen/kvällen?? Jag dricker mkt vatten hela dagar så jag har aldrig ens tänkt på att de kan vara nån annan orsak?!
    Hoppas du sover bättre snart!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    nej jag dricker inte mycket på kvällen men däremot äter jag två frukter. förut åt jag en frukt så kan det vara den extra frukten som gör det? har inte tänkt på det förut.
  10. 5
    nej jag dricker inte mycket på kvällen men däremot äter jag två frukter. förut åt jag en frukt så kan det vara den extra frukten som gör det? har inte tänkt på det förut.
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Har samma problem! De få nätter Leo sover bra, då sover jag ändå som en kratta. Känns som om min kropp är så van att sova dåligt så jag har blivit oförmögen att sova hela natten. Inatt tex låg jag vaken nästan hela tiden. Kanske sov 2-3 timmar max! Då sov Leo utan att vakna en enda gång förrän vid 4.30. Fattar inte att det ska vara så här....

    Ska nog testa nåt sövande jag med, men vill inte heller ta nåt receptbelagt. Vet att det finns receptfria både på apoteket och hälsokost som man kan testa. Kommer dock inte på några namn nu direkt, men Valerina Natt klingar bekant? Eller nåt sånt.... Vet inte om det funkar med sånt, men värt å testa!
  12. 6
    Har samma problem! De få nätter Leo sover bra, då sover jag ändå som en kratta. Känns som om min kropp är så van att sova dåligt så jag har blivit oförmögen att sova hela natten. Inatt tex låg jag vaken nästan hela tiden. Kanske sov 2-3 timmar max! Då sov Leo utan att vakna en enda gång förrän vid 4.30. Fattar inte att det ska vara så här....

    Ska nog testa nåt sövande jag med, men vill inte heller ta nåt receptbelagt. Vet att det finns receptfria både på apoteket och hälsokost som man kan testa. Kommer dock inte på några namn nu direkt, men Valerina Natt klingar bekant? Eller nåt sånt.... Vet inte om det funkar med sånt, men värt å testa!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    du har nog rätt! kroppen är kanske så van vid att bli väckt att det blir svårt att somna om. jag är ju ingen orolig som brukar vara orsaken till att inte kunna sova.
    det är säkert inte du iheller.

    men idag har jag varit på apoteket och köpt neurol, ett växtbaserat läkemedel. får se om det funkar men kostade inte mer än 79 kr.
  14. 7
    du har nog rätt! kroppen är kanske så van vid att bli väckt att det blir svårt att somna om. jag är ju ingen orolig som brukar vara orsaken till att inte kunna sova.
    det är säkert inte du iheller.

    men idag har jag varit på apoteket och köpt neurol, ett växtbaserat läkemedel. får se om det funkar men kostade inte mer än 79 kr.
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Jag har det som du

    Inte att jag vaknar av att vara kissig, men jag vaknar och det verkar som om när jag väl vaknat så sätter hjärnan igång med tankar direkt och det är svårt att somna om. Riktigt irriterande är det att inte få sova ordentligt.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  16. 8
    Jag har det som du Inte att jag vaknar av att vara kissig, men jag vaknar och det verkar som om när jag väl vaknat så sätter hjärnan igång med tankar direkt och det är svårt att somna om. Riktigt irriterande är det att inte få sova ordentligt.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Ja visst är det! Man ska ju inte behöva ligga vaken och fundera på allt möjligt. Det receptfria sömnmedel som jag köpt har funkat bra och jag har kunnat somna om fort efter att ha kissat. Skönt! Är växtbaserat med så det känns mer ofarligt att ta.
  18. 9
    Ja visst är det! Man ska ju inte behöva ligga vaken och fundera på allt möjligt. Det receptfria sömnmedel som jag köpt har funkat bra och jag har kunnat somna om fort efter att ha kissat. Skönt! Är växtbaserat med så det känns mer ofarligt att ta.

Liknande trådar

  1. Går i sömnen i dag..
    By ~Milla~ in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 10:29
  2. Prata i sömnen = gå i sömnen?
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 08:15
  3. Sömnen
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 09:19
  4. Hur har era små det med sömnen?
    By Villervalla in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 21:07
  5. Hur är det med sömnen?
    By nenne33 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 18:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar