Egoistisk pappa.. :(
_1106 Junibarn
  1. Anonym
    #1

    Egoistisk pappa.. :(

    Är så himla less på min sambo just nu. Han kan i vissa lägen var så gullig men ibland är han så egotrippad att jag blir galen! Har en hel del kilon att tappa, både från graviditeten och sen innan, och min kropp funkar så att man måste ha hög puls för att den verkligen ska förbränna. Alltså funkar inte promenader med vagnen speciellt bra. Klart det ger nått men det gör ingen större skillnad. Hittade ett flertal pass på gymmet som jag verkligen gillade (vilket inte är vanligt då jag inte är någon träningsmänniska direkt) men nu får jag aldrig gå på dem för att han då måste vara ensamma med barnen i en dryg timme!

    Blir så förbannad för han kan ju träna på luncher men ska ändå komma hem senare för att träna efter jobbet. Men jag ska tacksam gå oändliga promenader tre dagar i veckan när stora tjejen är på dagis. Gaaaah, blir så arg! Vet med mig att om jag inte tappat mina kilon innan jag börjar jobba så kommer det vara kvar, för jag klarar inte av att äta rätt och riktigt när jag jobbar (äter ofta lunch ute). Måste han vara så förbannat egotrippad.

    Sorry för ett litet deppigt inlägg men jag var bara tvungen att få ut det.
  2. 1
    Egoistisk pappa.. :( Är så himla less på min sambo just nu. Han kan i vissa lägen var så gullig men ibland är han så egotrippad att jag blir galen! Har en hel del kilon att tappa, både från graviditeten och sen innan, och min kropp funkar så att man måste ha hög puls för att den verkligen ska förbränna. Alltså funkar inte promenader med vagnen speciellt bra. Klart det ger nått men det gör ingen större skillnad. Hittade ett flertal pass på gymmet som jag verkligen gillade (vilket inte är vanligt då jag inte är någon träningsmänniska direkt) men nu får jag aldrig gå på dem för att han då måste vara ensamma med barnen i en dryg timme!

    Blir så förbannad för han kan ju träna på luncher men ska ändå komma hem senare för att träna efter jobbet. Men jag ska tacksam gå oändliga promenader tre dagar i veckan när stora tjejen är på dagis. Gaaaah, blir så arg! Vet med mig att om jag inte tappat mina kilon innan jag börjar jobba så kommer det vara kvar, för jag klarar inte av att äta rätt och riktigt när jag jobbar (äter ofta lunch ute). Måste han vara så förbannat egotrippad.

    Sorry för ett litet deppigt inlägg men jag var bara tvungen att få ut det.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    vad tråkigt att du inte kan träna när du vill, vet han om att du blir arg och ledsen? kan du inte försöka prata med honom och berätta hur du känner, låt honom läsa ditt inlägg här. Ni kanske kan träna varannan dag? Min man tränar själv och vet att jag också vill göra det och ibland har farmor kommit hit och passat barnen om han inte varit hemma. Finns det någon annan som kan ta barnen den timme du är borta?

    Jag går också på barnvagnspromenader men tycker även att det är skönt att komma hemifrån utan bebis ibland. han är ju med mig dygnet runt annars och ibland behöver jag bara vara mig själv och inte alltid mamma...

    hoppas det löser sig!

    kram
  4. 2
    vad tråkigt att du inte kan träna när du vill, vet han om att du blir arg och ledsen? kan du inte försöka prata med honom och berätta hur du känner, låt honom läsa ditt inlägg här. Ni kanske kan träna varannan dag? Min man tränar själv och vet att jag också vill göra det och ibland har farmor kommit hit och passat barnen om han inte varit hemma. Finns det någon annan som kan ta barnen den timme du är borta?

    Jag går också på barnvagnspromenader men tycker även att det är skönt att komma hemifrån utan bebis ibland. han är ju med mig dygnet runt annars och ibland behöver jag bara vara mig själv och inte alltid mamma...

    hoppas det löser sig!

    kram
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Vad tråkigt att du inte får egen-tid,det behöver man verkligen för att orka med allt med hushåll och barn dygnet runt! Hoppas han snart hittar tillbaka till sitt förnuft!Kram
  6. 3
    Vad tråkigt att du inte får egen-tid,det behöver man verkligen för att orka med allt med hushåll och barn dygnet runt! Hoppas han snart hittar tillbaka till sitt förnuft!Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Trist! Men du har de något gym i din närhet med barnpassning? Jag har kort (just nu vilande men skasnart väcka upp det) på SATS och de har barnpassning även för bäbisar. Det ska jag helt klart testa. Det skulle va strålande om det funkar så slipper jag vänta tills sambon kommit hem strax innan 7för då är det full rulle med lägging och ev läxor som inte blivit gjorda innan etc...

    Hoppas ni löser det här. Förstår verkligen att du surar ihop. Hur ska han kunna vara pappa-ledig om han inte kan ta hand om barnen ens en timme???
  8. 4
    Trist! Men du har de något gym i din närhet med barnpassning? Jag har kort (just nu vilande men skasnart väcka upp det) på SATS och de har barnpassning även för bäbisar. Det ska jag helt klart testa. Det skulle va strålande om det funkar så slipper jag vänta tills sambon kommit hem strax innan 7för då är det full rulle med lägging och ev läxor som inte blivit gjorda innan etc...

    Hoppas ni löser det här. Förstår verkligen att du surar ihop. Hur ska han kunna vara pappa-ledig om han inte kan ta hand om barnen ens en timme???
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    Bara att ställa krav och inte ge något annat alternativ.

    Vi kan ha lite diskussioner här också, då min karl jobbar skift och KAN träna på arbetstid, men ibland blir det inte så, och då blir det före eller efter jobbet. Vilket gör att det är helt kört för mig dessa dagar..
    Det är nog illa för mig tycker jag att jag inte kan ha en regelbundenhet i träningen, eftersom han jobbar konstiga tider, men ibland håller jag koll på schemat hans o så säger jag bara att tisdag torsdag o fredag ska jag träna de här tiderna. Inget snack, det är ingen fråga, utan jag konstaterar. O det är inga problem =o)
    Men jag får givetvis påminna honom, och förklara att det är galet viktigt att jag får lite egen tid också. Man kvävs annars, jag gör det i alla fall.
    Hoppas du kan lösa detta, för din o din familjs skull. O för kilonas skull förstås ;o)
  10. 5
    Bara att ställa krav och inte ge något annat alternativ.

    Vi kan ha lite diskussioner här också, då min karl jobbar skift och KAN träna på arbetstid, men ibland blir det inte så, och då blir det före eller efter jobbet. Vilket gör att det är helt kört för mig dessa dagar..
    Det är nog illa för mig tycker jag att jag inte kan ha en regelbundenhet i träningen, eftersom han jobbar konstiga tider, men ibland håller jag koll på schemat hans o så säger jag bara att tisdag torsdag o fredag ska jag träna de här tiderna. Inget snack, det är ingen fråga, utan jag konstaterar. O det är inga problem =o)
    Men jag får givetvis påminna honom, och förklara att det är galet viktigt att jag får lite egen tid också. Man kvävs annars, jag gör det i alla fall.
    Hoppas du kan lösa detta, för din o din familjs skull. O för kilonas skull förstås ;o)

Liknande trådar

  1. Är jag egoistisk?!
    By mirella* in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 21:43
  2. Jag en egoistisk fru?
    By anonymt namn in forum Värme & medkänsla
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 17:27
  3. är jag egoistisk?
    By Fanny_Jesper in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 10:04
  4. Egoistisk?
    By Anonym idag in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 11:06
  5. Är jag egoistisk???
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 10:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar