Plus, men orolig
_1206 Junibarn
  1. Ili
    #1

    Plus, men orolig

    Hej!
    Jag plussade i måndags, vilket känns underbart men oroligt. Jag har två missfall bakom mig i år, januari och maj, båda i vecka 7-8. Idag var jag på ett VUL för att kolla myom och då såg läkaren ingen hinnsäck. Brukar man kunna se det i v. 4+2? Jag vill så gärna få hänga med hela vägen den här gången... Om allt går bra är det bf 6 juni.
  2. 1
    Plus, men orolig Hej!
    Jag plussade i måndags, vilket känns underbart men oroligt. Jag har två missfall bakom mig i år, januari och maj, båda i vecka 7-8. Idag var jag på ett VUL för att kolla myom och då såg läkaren ingen hinnsäck. Brukar man kunna se det i v. 4+2? Jag vill så gärna få hänga med hela vägen den här gången... Om allt går bra är det bf 6 juni.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Alltså om jag minns rätt så går hinnsäcken att se och mäta från det att man gått 5 fulla veckor, men jag är inte helt säker på det. Om ditt prel bf är 6 juni är du idag i 4+0 (alt 3+6 beroende på om man räknar bf som 40+0 eller 39+6), och då borde det vara för tidigt att se.
  4. 2
    Alltså om jag minns rätt så går hinnsäcken att se och mäta från det att man gått 5 fulla veckor, men jag är inte helt säker på det. Om ditt prel bf är 6 juni är du idag i 4+0 (alt 3+6 beroende på om man räknar bf som 40+0 eller 39+6), och då borde det vara för tidigt att se.
  5. Ili
    #3
    Tack! Jag har korta cykler, därför tror jag att jag är 4+2.Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag orkar liksom inte det längre, efter två missfall. Det blir tortyr på något sätt. Nu ska jag försöka tänka att det kommer att gå bra, ända tills motsatsen visar sig.
  6. 3
    Tack! Jag har korta cykler, därför tror jag att jag är 4+2.Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag orkar liksom inte det längre, efter två missfall. Det blir tortyr på något sätt. Nu ska jag försöka tänka att det kommer att gå bra, ända tills motsatsen visar sig.
  7. N+3
    #4
    Grattis! Håller tummarna för att det går vägen denna gång.
  8. 4
    Grattis! Håller tummarna för att det går vägen denna gång.
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Grattis! Jag önskar att allt går bra för dig denna gång. Håller tummarna för dig för jag vet vad du går igenom. Jag är i en liknande situation. Men försök att njuta av graviditeten och så får vi räkna veckor tillsammans framöver. Hoppas, hoppas...
  10. 5
    Grattis! Jag önskar att allt går bra för dig denna gång. Håller tummarna för dig för jag vet vad du går igenom. Jag är i en liknande situation. Men försök att njuta av graviditeten och så får vi räkna veckor tillsammans framöver. Hoppas, hoppas...

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar