Plussat!!!
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Plussat!!!

    Kan knappt fatta det själv, men i morse fanns det ett plus på stickan! Visserligen så håller jag på att känna min kropp så bra, det här är nionde gången jag får ett plus, att jag borde ha kunnat lita på känslan jag haft i kroppen de sista dagarna, men jag vågade inte det. Så det fick bli ett test. Som visade plus. Bf borde bli runt 8 juni.

    På ett sätt skulle jag vilja hoppa och skutta, men jag har för många erfarenheter av att det inte går vägen, så det vågar jag inte göra... Jag har tre tidiga missfall (v8, v5, v5) och 2 sena (båda i v19, båda tidigare i år) med mig i bagaget, så det är väl det som gör att jag inte vågar fira något än. Troligen kommer jag inte att våga glädjas helt förrän efter rutin-ultraljudet.

    För övrigt är jag snart 35 år, gift och jag har tre levande barn. (De två sena missfallen räknas rent medicinskt inte som barn (bara som foster) men för mig var de barn, och därför skriver jag levande barn.)

    Jag hoppas att vi blir många i den här gruppen och att vi får följas åt ända till juni.
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  2. 1
    Plussat!!! Kan knappt fatta det själv, men i morse fanns det ett plus på stickan! Visserligen så håller jag på att känna min kropp så bra, det här är nionde gången jag får ett plus, att jag borde ha kunnat lita på känslan jag haft i kroppen de sista dagarna, men jag vågade inte det. Så det fick bli ett test. Som visade plus. Bf borde bli runt 8 juni.

    På ett sätt skulle jag vilja hoppa och skutta, men jag har för många erfarenheter av att det inte går vägen, så det vågar jag inte göra... Jag har tre tidiga missfall (v8, v5, v5) och 2 sena (båda i v19, båda tidigare i år) med mig i bagaget, så det är väl det som gör att jag inte vågar fira något än. Troligen kommer jag inte att våga glädjas helt förrän efter rutin-ultraljudet.

    För övrigt är jag snart 35 år, gift och jag har tre levande barn. (De två sena missfallen räknas rent medicinskt inte som barn (bara som foster) men för mig var de barn, och därför skriver jag levande barn.)

    Jag hoppas att vi blir många i den här gruppen och att vi får följas åt ända till juni.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Grattis!!!
    Hoppas nu så innerligt att det lilla pyret får stanna och växa sig stor & stark därinne innan h-n kommer ut och förgyller ert liv!

    Har ni fått svar på varför Milo & Harry dog? Om det beror på något som de kan förhindra denna gången?

    Stort lycka till nu!! Kommer kika in här ibland och se hur det går för dig <3

    Kram
  4. 2
    Grattis!!!
    Hoppas nu så innerligt att det lilla pyret får stanna och växa sig stor & stark därinne innan h-n kommer ut och förgyller ert liv!

    Har ni fått svar på varför Milo & Harry dog? Om det beror på något som de kan förhindra denna gången?

    Stort lycka till nu!! Kommer kika in här ibland och se hur det går för dig <3

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Haha! Du hittar visst igen mig överallt!

    Med Milo så har vi inte fått något riktigt svar. Han hade ju varit död ett par veckor så han var för det första lite förändrad, men sen var han lite för liten för en del undersökningar. Gissningen är att det kan ha varit något fel på hjärtat.

    Med Harry så har de kommit fram till att han ströp sig själv med navelsträngen. Han var väldigt livlig (såg vi på KUB-testet) och hade en ovanligt lång navelsträng. På något sätt hade han fått den fyra varv hårt runt halsen, så antingen ströp han blodflödet i sin hals, eller så ströp han cirkulationen i navelsträngen. Oavsett så fick det samma effekt, alltså att han ströps.

    Så det finns ingen ökad risk den här gången. Fattade jag rätt så är risken att få ett sent missfall, efter ett fint kub-test, 0,5%. Risken att barnet ska strypas av navelsträngen är 0,5 promille...

    Tack för att du håller tummarna för mig! Kram!
  6. 3
    Haha! Du hittar visst igen mig överallt!

    Med Milo så har vi inte fått något riktigt svar. Han hade ju varit död ett par veckor så han var för det första lite förändrad, men sen var han lite för liten för en del undersökningar. Gissningen är att det kan ha varit något fel på hjärtat.

    Med Harry så har de kommit fram till att han ströp sig själv med navelsträngen. Han var väldigt livlig (såg vi på KUB-testet) och hade en ovanligt lång navelsträng. På något sätt hade han fått den fyra varv hårt runt halsen, så antingen ströp han blodflödet i sin hals, eller så ströp han cirkulationen i navelsträngen. Oavsett så fick det samma effekt, alltså att han ströps.

    Så det finns ingen ökad risk den här gången. Fattade jag rätt så är risken att få ett sent missfall, efter ett fint kub-test, 0,5%. Risken att barnet ska strypas av navelsträngen är 0,5 promille...

    Tack för att du håller tummarna för mig! Kram!
  7. Ili
    #4
    Grattis till plusset. Oj, vilka sorgliga erfarenheter! Jag hoppas verkligen att vi har tur och får behålla våra små den här gången och få hålla dem i famnen i juni!
  8. 4
    Grattis till plusset. Oj, vilka sorgliga erfarenheter! Jag hoppas verkligen att vi har tur och får behålla våra små den här gången och få hålla dem i famnen i juni!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Haha, ja, nästan lite stalkervarning va? Såg ditt inlägg i listan över inlägg som inte hade nåt svar & blev ju eld och lågor!

    Ni har haft sådan maximal otur.. helt ofattbart. Men denna gången går det vägen! Det måste det!

    Kram!
  10. 5
    Haha, ja, nästan lite stalkervarning va? Såg ditt inlägg i listan över inlägg som inte hade nåt svar & blev ju eld och lågor!

    Ni har haft sådan maximal otur.. helt ofattbart. Men denna gången går det vägen! Det måste det!

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    -tittar in från januarigruppen-

    jag har läst om allt du varit med om, och blir så glad när jag läser att du plussat igen! jag hoppas verkligen att allt går vägen denna gång! kram från mig
  12. 6
    -tittar in från januarigruppen-

    jag har läst om allt du varit med om, och blir så glad när jag läser att du plussat igen! jag hoppas verkligen att allt går vägen denna gång! kram från mig
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Tack! Kram!
  14. 7
    Tack! Kram!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Tack! Ja, det hoppas jag med!
  16. 8
    Tack! Ja, det hoppas jag med!
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Japp! Denna gång SKA det gå vägen! Kram!
  18. 9
    Japp! Denna gång SKA det gå vägen! Kram!
  19. N+3
    #10
    Grattis till plusset och tråkigt att höra om dina sorgliga erfarenheter, håller tummarna för att allt går vägen
  20. 10
    Grattis till plusset och tråkigt att höra om dina sorgliga erfarenheter, håller tummarna för att allt går vägen
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Tack!
  22. 11
    Tack!
  23. villvillvill
    #12
    Hej och stort GRATTIS!
    Jag blev så glad när jag såg den underbara nyheten. Vi höll ju till i samma ankomstgrupp 2011/12 ett tag, men fick båda lämna den :-( Min bebis hade trisomi 13 och kunde inte överleva, jag var då i v 16-17.
    Blev så glad när jag såg att du är gravid på nytt och håller verkligen tummarna för dig!
    Själv plussade jag också för några veckor sedan och håller till i majgruppen!
    Hoppas så innerligt att våra små stannar hos oss den här gången.
    Kram!
  24. 12
    Hej och stort GRATTIS!
    Jag blev så glad när jag såg den underbara nyheten. Vi höll ju till i samma ankomstgrupp 2011/12 ett tag, men fick båda lämna den :-( Min bebis hade trisomi 13 och kunde inte överleva, jag var då i v 16-17.
    Blev så glad när jag såg att du är gravid på nytt och håller verkligen tummarna för dig!
    Själv plussade jag också för några veckor sedan och håller till i majgruppen!
    Hoppas så innerligt att våra små stannar hos oss den här gången.
    Kram!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Grattis!!! Åh, vad kul att du också bär en skatt i magen igen! Jo, jag minns dig och det sorgliga som du fick gå igenom. Jag håller tummarna hårt att det barn du nu bär är friskt och stannar kvar i din mage! Kram!
  26. 13
    Grattis!!! Åh, vad kul att du också bär en skatt i magen igen! Jo, jag minns dig och det sorgliga som du fick gå igenom. Jag håller tummarna hårt att det barn du nu bär är friskt och stannar kvar i din mage! Kram!

Liknande trådar

  1. Har plussat
    By Anonym in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 09:32
  2. Plussat i dag
    By Stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 18:33
  3. plussat
    By Starchildgirl in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 20:58
  4. PLUSSAT!
    By hemliga jag in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:08
  5. ni som plussat!
    By rock strongo in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar