Idag cyklade jag nästan på en ko
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Idag cyklade jag nästan på en ko

    och några timmar senare var det en häst som var en halvmeter från att i vild panik backa in i mig.
    När man bor på landet är allt livsfarligt, det har jag förstått idag.
  2. 1
    Idag cyklade jag nästan på en ko och några timmar senare var det en häst som var en halvmeter från att i vild panik backa in i mig.
    När man bor på landet är allt livsfarligt, det har jag förstått idag.
  3. Salander
    #2
    Hahaha jag såg bilden på FB.
    Imorgon blir det älgar och rådjur och kanske en get, som kommer i vägen?
  4. 2
    Hahaha jag såg bilden på FB.
    Imorgon blir det älgar och rådjur och kanske en get, som kommer i vägen?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Eller en liten skock med får? Och så, förstås, flugor och bromsar och myggor och en och annan gigantisk slända.
  6. 3
    Eller en liten skock med får? Och så, förstås, flugor och bromsar och myggor och en och annan gigantisk slända.
  7. Salander
    #4
    Ja det gäller att ha munnen stängd
  8. 4
    Ja det gäller att ha munnen stängd
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Och ögonen, de fylls ju upp som icakassar under vatten om man råkar cykla in i ett stim med knott.
  10. 5
    Och ögonen, de fylls ju upp som icakassar under vatten om man råkar cykla in i ett stim med knott.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    de dras till dig ha ha
    de vill att du ska ta hand om dem och klappa lite på dem kanske ??
  12. 6
    de dras till dig ha ha
    de vill att du ska ta hand om dem och klappa lite på dem kanske ??
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Hade jag försökt klappa hästen hade den ätit upp mig, jajks vad den blev rädd för mig! Hon som satt på försökte använda sin mest bestämda röst men hästen bara yyyyl steppsteppstepp mot mig, med ändan och därmed de sparkande benen supernära. Hu. Och sen kom en cyklist TILL! Och sen kom en MOPPE! Haha, kaos.
  14. 7
    Hade jag försökt klappa hästen hade den ätit upp mig, jajks vad den blev rädd för mig! Hon som satt på försökte använda sin mest bestämda röst men hästen bara yyyyl steppsteppstepp mot mig, med ändan och därmed de sparkande benen supernära. Hu. Och sen kom en cyklist TILL! Och sen kom en MOPPE! Haha, kaos.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Jag har numera mest problem med änderna som envisas att gå över cykelbanan när jag kommer, sedan på vägen hem är det massor av barnvagnar och små barn.
    Fotgängarna är ett otyg. När jag skulle till Gustav på lunchen så gick det flera i bredd på gatan och ville inte alls flytta på sig.
  16. 8
    Jag har numera mest problem med änderna som envisas att gå över cykelbanan när jag kommer, sedan på vägen hem är det massor av barnvagnar och små barn.
    Fotgängarna är ett otyg. När jag skulle till Gustav på lunchen så gick det flera i bredd på gatan och ville inte alls flytta på sig.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Jag brukar cykla svinnära då. Hahaha, de blir skiträdda och så ler jag soligt och då vet de inte om de ska bli arga eller vad de ska bli.
  18. 9
    Jag brukar cykla svinnära då. Hahaha, de blir skiträdda och så ler jag soligt och då vet de inte om de ska bli arga eller vad de ska bli.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Det var en kvinna från Borlänge här under några dagar, hon visste inte vad hon skulle gå pga alla cyklister.
    Idag stod vi i kö och väntade på grönt, 5 cyklister på rad och det före klockan 07.
  20. 10
    Det var en kvinna från Borlänge här under några dagar, hon visste inte vad hon skulle gå pga alla cyklister.
    Idag stod vi i kö och väntade på grönt, 5 cyklister på rad och det före klockan 07.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Som Köpenhamn! Det är helt bra ju.
  22. 11
    Som Köpenhamn! Det är helt bra ju.
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    *S* Låter farligt!
  24. 12
    *S* Låter farligt!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Men eller hur! En hund har skällt ut mig också, fast sen tryckte den sig mot mig och grävde in näsan i knävecket på mig så den var nog inte så arg egentligen.
  26. 13
    Men eller hur! En hund har skällt ut mig också, fast sen tryckte den sig mot mig och grävde in näsan i knävecket på mig så den var nog inte så arg egentligen.
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Själv fick jag nästan en kotte i huvudet i skogen idag. Farliga ställen finns det....
  28. 14
    Själv fick jag nästan en kotte i huvudet i skogen idag. Farliga ställen finns det....
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Galet! Man borde säkra upp skogen?
  30. 15
    Galet! Man borde säkra upp skogen?
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Absolut! Du skulle sett hur många som snubblade på rötter. Bort med träden bara så att skogen blir en säkrare plats att vara på.
  32. 16
    Absolut! Du skulle sett hur många som snubblade på rötter. Bort med träden bara så att skogen blir en säkrare plats att vara på.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Ja, ditt parti är det jag som röstar på DIREKT.
  34. 17
    Ja, ditt parti är det jag som röstar på DIREKT.

Liknande trådar

  1. Idag cyklade Tösen :)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 19:02
  2. ca 15 km cyklade vi idag
    By mallaco in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 16:21
  3. Idag cyklade
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 20:51
  4. cyklade 1.5 mil idag =)
    By Elin Solstråle in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:32
  5. Han cyklade, han cyklade!
    By Marie_AOA in forum _99 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 20:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar