Gravid med 2a :)
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Gravid med 2a :)

    Har just plussat och är sååå glad

    Det var inte helt planerat då första barnet bara är 1år 1 mån, och kommer
    vara ca 21 mån när bebis nr 2 kommer.. Kanske lite tidigt, men men..

    Är dock inte helt klar över när pluttis blivit till, men tror BF enligt sista mensdagen blir 30/5.. tills UL får jag hålla kanske hålla till i både maj och juni gruppen


    Hoppas dock denna graviditet blir bättre än förra, då jag från v 7 mådde konstant illa och spydde 30-50 ggr om dagen, 24/7 i minst 2 mån...
    Blev bättre från mån 5-6...men spydde nog minst varannan dag efter det fram till förlossningen...

    Missa helt julen/nyår det året..men med facit i hand är det värt vad som helst för att få en pluttis till...
  2. 1
    Gravid med 2a :) Har just plussat och är sååå glad

    Det var inte helt planerat då första barnet bara är 1år 1 mån, och kommer
    vara ca 21 mån när bebis nr 2 kommer.. Kanske lite tidigt, men men..

    Är dock inte helt klar över när pluttis blivit till, men tror BF enligt sista mensdagen blir 30/5.. tills UL får jag hålla kanske hålla till i både maj och juni gruppen


    Hoppas dock denna graviditet blir bättre än förra, då jag från v 7 mådde konstant illa och spydde 30-50 ggr om dagen, 24/7 i minst 2 mån...
    Blev bättre från mån 5-6...men spydde nog minst varannan dag efter det fram till förlossningen...

    Missa helt julen/nyår det året..men med facit i hand är det värt vad som helst för att få en pluttis till...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Grattis! Jag har lite mindre än 21 månader mellan mina två äldsta och det upplevde jag som en perfekt ålderskillnad.
  4. 2
    Grattis! Jag har lite mindre än 21 månader mellan mina två äldsta och det upplevde jag som en perfekt ålderskillnad.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Aha...hoppas det blir lika bra här
    Måste fråga, hur gjorde du med vagn..hur mycket åkte den äldra vagn? syskonvagn eller bärsele..?
  6. 3
    Aha...hoppas det blir lika bra här
    Måste fråga, hur gjorde du med vagn..hur mycket åkte den äldra vagn? syskonvagn eller bärsele..?
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Vi valde syskonvagn. Den äldsta sov fortfarande på dagen och jag var ute och gick mycket. Hon var heller inte så villig att gå, så för mig var syskonvagnen oumbärlig. Då var jag fri att röra mig som jag ville, den tid jag ville.
  8. 4
    Vi valde syskonvagn. Den äldsta sov fortfarande på dagen och jag var ute och gick mycket. Hon var heller inte så villig att gå, så för mig var syskonvagnen oumbärlig. Då var jag fri att röra mig som jag ville, den tid jag ville.
  9. N+3
    #5
    Grattis! Håller tummarna för att du mår bättre denna gång. Själv mådde jag jättebra båda förra graviditeterna men då var jag väldigt ung och har nu en ny karl så antar att jag inte kommer att ha samma tur denna gång. Men man kan alltid hoppas
  10. 5
    Grattis! Håller tummarna för att du mår bättre denna gång. Själv mådde jag jättebra båda förra graviditeterna men då var jag väldigt ung och har nu en ny karl så antar att jag inte kommer att ha samma tur denna gång. Men man kan alltid hoppas

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar