Kikar in lite...
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Kikar in lite...

    ...bara för att berätta för er som minns mig, att jag nu har plussat igen. Jag hoppas innerligt att oturen nu är slut för vår del och att vi får behålla denna lilla räka.

    Hoppas ni mår bra med era magar!
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  2. 1
    Kikar in lite... ...bara för att berätta för er som minns mig, att jag nu har plussat igen. Jag hoppas innerligt att oturen nu är slut för vår del och att vi får behålla denna lilla räka.

    Hoppas ni mår bra med era magar!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Ååååh, grattis Erica!!!! Massa massa kramar och tummar hållna för dig att allt går vägen!

    Kommer du att bli monitorerad mer nu med den historik du har i bagaget?
  4. 2
    Ååååh, grattis Erica!!!! Massa massa kramar och tummar hållna för dig att allt går vägen!

    Kommer du att bli monitorerad mer nu med den historik du har i bagaget?
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jo, jag har fått löften om det. Visserligen så hade inget av de andra barnens död kunnat förhindras, men de vill att jag ska må så bra som möjligt. Jag får tryck över bröstet och svårt att andas när jag tänker på att jag ska göra ultraljud. Panikångest.

    Så vill detta pyre stanna, så ska jag träna på att göra ul, så då blir det ul i v7-8, v12-13, v15-17 också rul i v19-20. De extra ultraljuden finns inskrivna i min journal på spec mvc, så jag behöver inte boka dem genom min bm utan jag kan ringa spec mvc direkt och boka själv. Det finns även ett löfte om att kunna få komma på fler ul senare under graviditeten om jag känner att jag behöver det också. Jag kommer att gå tätare till min bm och lyssna på hjärtljud mellan v12 och rul. Jag är "specialmarkerad" på spec mvc, så jag ska tex inte behöva sitta och vänta i väntrummet, utan jag ska få komma in på min utsatta tid, även om det innebär att jag får gå före någon annan som sitter och väntar. Det enda rum som jag inte fått tråkiga nyheter i, ska vara bokat för mig när jag kommer dit. Jag får ta med ytterligare en person in, förutom min man, när jag ska göra ul, och inför rul så kommer vi att boka så att jag träffar kuratorn innan, så att jag kan gå från henne och direkt till spec mvc. Det finns tydliga instruktioner om att skärmen ska vara släckt från början och tanken är att det ska vara en läkare som gör mina ul, och om det är möjligt kommer det att vara samma läkare som gör dem. Så det känns som om de gör allt de kan får att jag ska kunna slappna av så mycket som möjligt den här gången trots mina erfarenheter.

    Tack för att du håller tummarna för mig!
  6. 3
    Jo, jag har fått löften om det. Visserligen så hade inget av de andra barnens död kunnat förhindras, men de vill att jag ska må så bra som möjligt. Jag får tryck över bröstet och svårt att andas när jag tänker på att jag ska göra ultraljud. Panikångest.

    Så vill detta pyre stanna, så ska jag träna på att göra ul, så då blir det ul i v7-8, v12-13, v15-17 också rul i v19-20. De extra ultraljuden finns inskrivna i min journal på spec mvc, så jag behöver inte boka dem genom min bm utan jag kan ringa spec mvc direkt och boka själv. Det finns även ett löfte om att kunna få komma på fler ul senare under graviditeten om jag känner att jag behöver det också. Jag kommer att gå tätare till min bm och lyssna på hjärtljud mellan v12 och rul. Jag är "specialmarkerad" på spec mvc, så jag ska tex inte behöva sitta och vänta i väntrummet, utan jag ska få komma in på min utsatta tid, även om det innebär att jag får gå före någon annan som sitter och väntar. Det enda rum som jag inte fått tråkiga nyheter i, ska vara bokat för mig när jag kommer dit. Jag får ta med ytterligare en person in, förutom min man, när jag ska göra ul, och inför rul så kommer vi att boka så att jag träffar kuratorn innan, så att jag kan gå från henne och direkt till spec mvc. Det finns tydliga instruktioner om att skärmen ska vara släckt från början och tanken är att det ska vara en läkare som gör mina ul, och om det är möjligt kommer det att vara samma läkare som gör dem. Så det känns som om de gör allt de kan får att jag ska kunna slappna av så mycket som möjligt den här gången trots mina erfarenheter.

    Tack för att du håller tummarna för mig!
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Åh vad kul att läsa att du plussat igen! Lycka till nu och hoppas att det går vägen denna gång!
  8. 4
    Åh vad kul att läsa att du plussat igen! Lycka till nu och hoppas att det går vägen denna gång!
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Åh så underbart att höra!! Stort grattis till dig och familjen! jag skall hålla alla tummar jag kommer över för er. Det bara måste ju gå den här gången...

    Ta hand om dig och magen nu!
    Massa kramar
  10. 5
    Åh så underbart att höra!! Stort grattis till dig och familjen! jag skall hålla alla tummar jag kommer över för er. Det bara måste ju gå den här gången...

    Ta hand om dig och magen nu!
    Massa kramar
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Åhhhh STORT grattis! Kikar in i och kommenterar i din blogg mellan varven och hoppas verkligen, verkligen att ni får behålla denna lilla hos er nu! Stor kram och lika mycket lycka till. Håll oss uppdaterade om du vill och orkar!
  12. 6
    Åhhhh STORT grattis! Kikar in i och kommenterar i din blogg mellan varven och hoppas verkligen, verkligen att ni får behålla denna lilla hos er nu! Stor kram och lika mycket lycka till. Håll oss uppdaterade om du vill och orkar!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Tack! :-)
  14. 7
    Tack! :-)
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Tack för tumhållningen och kramarna! :-)
  16. 8
    Tack för tumhållningen och kramarna! :-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Ja, i bloggen kommer jag att vara tyst ett tag till. :-) Kanske efter det första ul:et runt v7-8 att jag berättar där. :-) Kommer jag ihåg så uppdaterar jag här också, men annars kommer det mesta att finnas i bloggen sen, så där går det att följa mig. :-)
  18. 9
    Ja, i bloggen kommer jag att vara tyst ett tag till. :-) Kanske efter det första ul:et runt v7-8 att jag berättar där. :-) Kommer jag ihåg så uppdaterar jag här också, men annars kommer det mesta att finnas i bloggen sen, så där går det att följa mig. :-)
  19. Medlem sedan
    Mar 2011
    #10
    Massor med grattis och kramar! Jag läser din blogg mellan varven och måste säga att du verkar vara en förbannat stark människa! Jag önskar dig och din familj allt gott i framtiden

    Kram Anna
  20. 10
    Massor med grattis och kramar! Jag läser din blogg mellan varven och måste säga att du verkar vara en förbannat stark människa! Jag önskar dig och din familj allt gott i framtiden

    Kram Anna
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Tack! Både för tumhållningen och berömmet.
  22. 11
    Tack! Både för tumhållningen och berömmet.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    Såååå kul att höra!! Jätteglad för er skull, håller tummar och tår och du skall se att nu går det vägen!!! Kram!
  24. 12
    Såååå kul att höra!! Jätteglad för er skull, håller tummar och tår och du skall se att nu går det vägen!!! Kram!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Tack!
  26. 13
    Tack!
  27. Medlem sedan
    May 2011
    #14
    Åh vad härligt att höra! Och vad skönt att de håller extra koll och är så måna om att du ska må bra.

    Många kramar och stort lycka till! Kommer att fortsätta följa din blogg förstås
  28. 14
    Åh vad härligt att höra! Och vad skönt att de håller extra koll och är så måna om att du ska må bra.

    Många kramar och stort lycka till! Kommer att fortsätta följa din blogg förstås
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Tack! Och ja, det känns jätteskönt att de kommer att hålla lite extra koll så att jag kan må så bra som möjligt.
  30. 15
    Tack! Och ja, det känns jätteskönt att de kommer att hålla lite extra koll så att jag kan må så bra som möjligt.
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16
    Vad skönt att de tar det på så stor allvar och att du får all hjälp du kan få! Kram
  32. 16
    Vad skönt att de tar det på så stor allvar och att du får all hjälp du kan få! Kram
  33. Medlem sedan
    May 2011
    #17
    Jätte stort grattis till er och nu håller vi alla tummarna för att det ska gå vägen. Va skönt med extra stöd från spec MVC. Styrketräning kramar!
  34. 17
    Jätte stort grattis till er och nu håller vi alla tummarna för att det ska gå vägen. Va skönt med extra stöd från spec MVC. Styrketräning kramar!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    Tack!
  36. 18
    Tack!

Liknande trådar

  1. Kikar in här lite
    By karinlj_84 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 21:24
  2. kikar in lite här...
    By M med nr 4! in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 10:23
  3. Kikar in lite!!
    By Älvan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 21:17
  4. kikar in lite
    By mozart in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 11:13
  5. Kikar in lite..
    By Silja in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar