Sömn
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Sömn

    Hej undrar hur era små sover om nätterna? Vår lille son( han är 11,5 mån) vaknar var 1,5 timme för att antingen dricka eller kolla så vi är där, jättejobbigt och det har varit så här i ett par månader nu, undrar om nån har nån tips på vad man kan göra?

    Han vaknar oftast vid 7 på morgonen, somnar vid 11-12 och sover då 1,5 timme, sen lägger vi honom vid halv 21. Vet inte om vi gär nåt fel men rätt jobbigt är det att vakna så ofta och man ska upp och jobba på morgonen.

    Tacksam för tips!
  2. 1
    Sömn Hej undrar hur era små sover om nätterna? Vår lille son( han är 11,5 mån) vaknar var 1,5 timme för att antingen dricka eller kolla så vi är där, jättejobbigt och det har varit så här i ett par månader nu, undrar om nån har nån tips på vad man kan göra?

    Han vaknar oftast vid 7 på morgonen, somnar vid 11-12 och sover då 1,5 timme, sen lägger vi honom vid halv 21. Vet inte om vi gär nåt fel men rätt jobbigt är det att vakna så ofta och man ska upp och jobba på morgonen.

    Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Joel sover också lite sisådär. Han somnar oftast strax före kl 19, vaknar 2-3 ggr per natt (enligt min man som är den som tar nätterna nu när jag jobbar och han är ledig). Vissa nätter är det knepigt att få honom att somna om och ibland tar vi in honom till oss (han delar rum med sin storebror).
    Sen vaknar Joel oftast någon gång mellan 5 och 6 på morgonen.
    Sen sover han oftast 1 gång på dagen (ca 11.30) och sover i 2-2,5 timme beroende på vad vi gör.
  4. 2
    Joel sover också lite sisådär. Han somnar oftast strax före kl 19, vaknar 2-3 ggr per natt (enligt min man som är den som tar nätterna nu när jag jobbar och han är ledig). Vissa nätter är det knepigt att få honom att somna om och ibland tar vi in honom till oss (han delar rum med sin storebror).
    Sen vaknar Joel oftast någon gång mellan 5 och 6 på morgonen.
    Sen sover han oftast 1 gång på dagen (ca 11.30) och sover i 2-2,5 timme beroende på vad vi gör.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Jag glömde skriva att jag inte har så mycket tips, men min erfarenhet från Joels storebror är att det går över. Det händer så mycket i den här åldern med barnen både psykiskt och fysiskt att de sover lite dåligt.
    I alla fall verkar mina barn göra det, och det har även varit lite så när det senare har kommit utvecklingssprång eller händer mycket så blir sömnen orolig.
  6. 3
    Jag glömde skriva att jag inte har så mycket tips, men min erfarenhet från Joels storebror är att det går över. Det händer så mycket i den här åldern med barnen både psykiskt och fysiskt att de sover lite dåligt.
    I alla fall verkar mina barn göra det, och det har även varit lite så när det senare har kommit utvecklingssprång eller händer mycket så blir sömnen orolig.
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Låter väldigt jobbigt för er. Som jag nämnt tidigare kan sömnen bli sämre nattetid om de sover för lite under dagen. Jag hade nog provat att lägga in ett sovpass till på efm och kanske lägga lite tidigare på kvällen. Det fungerar för oss iaf. William vaknar vid 6-7, vilar ca 1h på fm och 1-2h på efm. Lägger sig för natten ca 19 och sover hela natten.

    Lycka till!
  8. 4
    Låter väldigt jobbigt för er. Som jag nämnt tidigare kan sömnen bli sämre nattetid om de sover för lite under dagen. Jag hade nog provat att lägga in ett sovpass till på efm och kanske lägga lite tidigare på kvällen. Det fungerar för oss iaf. William vaknar vid 6-7, vilar ca 1h på fm och 1-2h på efm. Lägger sig för natten ca 19 och sover hela natten.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Det är så jobbigt när sömnen krånglar... Vi har varit bortskämda med mestadels bra nätter sen Sigge var ca 7 månader. Han brukar vakna till vid 23 tiden ibland (när vi lägger oss o jag tror vi väcker honom) men då har han bara kommit över i vår säng och sen somnat om.
    Men de sista veckorna har han sovit mer oroligt, ätit lite sämre på dagen och velat ha välling runt 02 några nätter, vilket inte har hänt sen han var 6-7 månader.. Han har även börjat vakna 05.30 och varit ledsen nån halvtimma tills han somnar om. Man blir ju helt slut av att inte sova!
    Vi har haft lite strul med sömnen dagtid och vissa dagar sover han 2 ggr, vissa bara en och jag kopplar ihop det med för lite sömn dagtid=sämre nattsömn.
    Så nu satsar jag på 2 sovpass igen..
    Vanligtvis somnar han 19 och sover till 6.30-7 ungefär
  10. 5
    Det är så jobbigt när sömnen krånglar... Vi har varit bortskämda med mestadels bra nätter sen Sigge var ca 7 månader. Han brukar vakna till vid 23 tiden ibland (när vi lägger oss o jag tror vi väcker honom) men då har han bara kommit över i vår säng och sen somnat om.
    Men de sista veckorna har han sovit mer oroligt, ätit lite sämre på dagen och velat ha välling runt 02 några nätter, vilket inte har hänt sen han var 6-7 månader.. Han har även börjat vakna 05.30 och varit ledsen nån halvtimma tills han somnar om. Man blir ju helt slut av att inte sova!
    Vi har haft lite strul med sömnen dagtid och vissa dagar sover han 2 ggr, vissa bara en och jag kopplar ihop det med för lite sömn dagtid=sämre nattsömn.
    Så nu satsar jag på 2 sovpass igen..
    Vanligtvis somnar han 19 och sover till 6.30-7 ungefär
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Kolla mitt inlägg högre upp om huv vi fått göra...
  12. 6
    Kolla mitt inlägg högre upp om huv vi fått göra...

Liknande trådar

  1. sömn å åter sömn
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:18
  2. Mera sömn fråga, brist på sömn
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 17:36
  3. sömn sömn och åter sömn..
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:43
  4. Sömn, sömn... *långt* även på ank. 11/2004
    By Katti med Petter & Victor in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:37
  5. Sömn, sömn och åter igen sömn *långt*
    By Katti med Petter & Victor in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar