Tuttfråga
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Tuttfråga

    Alltså, hur länge är det meningen att brösten ska kännas hårda egentligen? Mina är nästan konstant som Pamela-tuttar, och Algot är snart två månader. Trodde liksom att brösten skulle bli mjuka efter några veckor. Mina ammande vänner verkar inte alls ha sådana bröst som jag har- deras är stora, mjuka och hängiga medan mina är fasta, mjölkstinna och ja, rätt snygga om jag får säga det själv. Men det är ju inte speciellt bekvämt när det nästan känns som att de ska sprängas. Kommer nog aldrig kunna bli av med amningsnappen om brösten fortsätter såhär- min lille pojk kan inte få tag om bröstet när det är hårt. Och det är de ju nästan ständigt.
  2. 1
    Tuttfråga Alltså, hur länge är det meningen att brösten ska kännas hårda egentligen? Mina är nästan konstant som Pamela-tuttar, och Algot är snart två månader. Trodde liksom att brösten skulle bli mjuka efter några veckor. Mina ammande vänner verkar inte alls ha sådana bröst som jag har- deras är stora, mjuka och hängiga medan mina är fasta, mjölkstinna och ja, rätt snygga om jag får säga det själv. Men det är ju inte speciellt bekvämt när det nästan känns som att de ska sprängas. Kommer nog aldrig kunna bli av med amningsnappen om brösten fortsätter såhär- min lille pojk kan inte få tag om bröstet när det är hårt. Och det är de ju nästan ständigt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2010
    #2
    Vad skumt, mina är bara hårda o stinna när det gått lång tid sedan förra amningen. De mjuknar efter nästa amningstillfälle. Mina va som dina några dagar efter förlossningen sedan blev de mer mjuka... Men jag undrar om du har ont?
    Isf behöver du kanske rådfråga Bvc eller amningshjälpen.
  4. 2
    Vad skumt, mina är bara hårda o stinna när det gått lång tid sedan förra amningen. De mjuknar efter nästa amningstillfälle. Mina va som dina några dagar efter förlossningen sedan blev de mer mjuka... Men jag undrar om du har ont?
    Isf behöver du kanske rådfråga Bvc eller amningshjälpen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Jag har frågat både amningshjälpen (gav lite tips och hänvisade sen till bvc) och bvc som inte hade så mycket att säga om saken mer än att jag nog har mycket mjölk. Det hjälper ju inte att pumpa ur heller för då stimuleras mjölkproduktionen ytterligare. Inatt blev jag dock tvungen att pumpa för att kunna sova, det var så obehagligt.

    Antar att det bara är att försöka stå ut och vänta på att det blir bättre. Det gör ju ine ont iaf, och jag har aldrig haft stockning så allt är väl som det ska.

    Får jag fråga om din bebis har svårt för att ta bröstet när det har gått långt mellan amningarna? Algot kan bara ta bröstet om jag kan klämma ihop det (hamburgargreppet) och det går ju inte när det är hårt. Därav amningsnapp...
  6. 3
    Jag har frågat både amningshjälpen (gav lite tips och hänvisade sen till bvc) och bvc som inte hade så mycket att säga om saken mer än att jag nog har mycket mjölk. Det hjälper ju inte att pumpa ur heller för då stimuleras mjölkproduktionen ytterligare. Inatt blev jag dock tvungen att pumpa för att kunna sova, det var så obehagligt.

    Antar att det bara är att försöka stå ut och vänta på att det blir bättre. Det gör ju ine ont iaf, och jag har aldrig haft stockning så allt är väl som det ska.

    Får jag fråga om din bebis har svårt för att ta bröstet när det har gått långt mellan amningarna? Algot kan bara ta bröstet om jag kan klämma ihop det (hamburgargreppet) och det går ju inte när det är hårt. Därav amningsnapp...
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Nej hon har inte svårt att ta det men jag har blivit van att alltid anv hamburgargreppet lite lätt.
    Tänkte på en sak, du pumpar väl inte ut en massa? Pumpa bara så att trycket släpper annars produceras ju ännu mer. Har hört att amningsnapp ska hämma mjölkproduktionen.. inte tvärt om haha. Hoppas d blir bättre för dig snart!
  8. 4
    Nej hon har inte svårt att ta det men jag har blivit van att alltid anv hamburgargreppet lite lätt.
    Tänkte på en sak, du pumpar väl inte ut en massa? Pumpa bara så att trycket släpper annars produceras ju ännu mer. Har hört att amningsnapp ska hämma mjölkproduktionen.. inte tvärt om haha. Hoppas d blir bättre för dig snart!

Liknande trådar

  1. Tuttfråga
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 18:39
  2. Tuttfråga
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 23:20
  3. Tuttfråga
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 20:22
  4. Tuttfråga
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 21:13
  5. Tuttfråga
    By Grekyogin in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar