Fan då... Hur löser jag detta?!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Fan då... Hur löser jag detta?!

    Jag vill så gärna gå på en anställningsintervju. Men det är ca 20 mil bort och jag jobbar till kl 14:30 och maken är borta i jobbet just nu. :-/ Finns det ens på kartan att be personen som vill träffa mig där om en annan dag? Eller kan man be om att få träffas på kvällen (typ kl 17)? Åhhh, just när det hör av sig någon med något som bara känns KUL så vill man ju inte vara jobbig precis...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Fan då... Hur löser jag detta?! Jag vill så gärna gå på en anställningsintervju. Men det är ca 20 mil bort och jag jobbar till kl 14:30 och maken är borta i jobbet just nu. :-/ Finns det ens på kartan att be personen som vill träffa mig där om en annan dag? Eller kan man be om att få träffas på kvällen (typ kl 17)? Åhhh, just när det hör av sig någon med något som bara känns KUL så vill man ju inte vara jobbig precis...
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    vill du verkligen ha jobbet tycker jag att du ska kontakta dem och tala om att du inte kan komma utsatt tid
  4. 2
    vill du verkligen ha jobbet tycker jag att du ska kontakta dem och tala om att du inte kan komma utsatt tid
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Är det helt uteslutet att någon/några annan kan ta barnen?
  6. 3
    Är det helt uteslutet att någon/några annan kan ta barnen?
  7. Medlem sedan
    Nov 1998
    #4
    Fast jag ser inte som nåt problem att ringa och säga att man är intresserad men inte kan den tiden. De som rekryterar vet ju - och vill väl kanske egentligen - att man har ett liv och kanske ett annat jobb, så det brukar inte vara nåt problem. Ring dem och kom överens om en annan tid!
  8. 4
    Fast jag ser inte som nåt problem att ringa och säga att man är intresserad men inte kan den tiden. De som rekryterar vet ju - och vill väl kanske egentligen - att man har ett liv och kanske ett annat jobb, så det brukar inte vara nåt problem. Ring dem och kom överens om en annan tid!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Min erfarenhet är att det brukar gå bra att byta dag. Om man säger att den och den dagen inte passar med jobbet så är man lojal med sin arbetsgivare och det brukar vara bra.
  10. 5
    Min erfarenhet är att det brukar gå bra att byta dag. Om man säger att den och den dagen inte passar med jobbet så är man lojal med sin arbetsgivare och det brukar vara bra.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Farmor/farfar/mormor/morfar/brorsan??
  12. 6
    Farmor/farfar/mormor/morfar/brorsan??
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Alltså, det måste jag ju säga i vilket fall eftersom jag verkligen inte kan komma precis då. Frågan är om man kör sig själv genom att göra så?
  14. 7
    Alltså, det måste jag ju säga i vilket fall eftersom jag verkligen inte kan komma precis då. Frågan är om man kör sig själv genom att göra så?
  15. alle
    #8
    Klart det finns på kartan. Tvärtom visar det att du är lojal mot din nuvarande arbetsgivare, och det säger en hel del.
  16. 8
    Klart det finns på kartan. Tvärtom visar det att du är lojal mot din nuvarande arbetsgivare, och det säger en hel del.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Nej, det är inte uteslutet, men jag jobbar ju hur eller hur till kl 14:30 och det går inteatt ändra.
  18. 9
    Nej, det är inte uteslutet, men jag jobbar ju hur eller hur till kl 14:30 och det går inteatt ändra.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Men det är väl klart att man kan be om annan tid för en anställningsintervju! Du har ju ett liv utöver ditt arbete, och är de inte villiga att acceptera det vid intervjun är det nog FEL arbetsgivare.
  20. 10
    Men det är väl klart att man kan be om annan tid för en anställningsintervju! Du har ju ett liv utöver ditt arbete, och är de inte villiga att acceptera det vid intervjun är det nog FEL arbetsgivare.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Du tror de är resonabla alltså? Hoppas det!
  22. 11
    Du tror de är resonabla alltså? Hoppas det!
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Oh, hoppas du har rätt!
  24. 12
    Oh, hoppas du har rätt!
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Barnen kan nog lösa sig - men tror du man kan få till en kvällsintervju? Eller är sånt omöjligt. Jag har inte sökt jobb så på miljoners år.
  26. 13
    Barnen kan nog lösa sig - men tror du man kan få till en kvällsintervju? Eller är sånt omöjligt. Jag har inte sökt jobb så på miljoners år.
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Be om en annan tid

    Att du inte vill missköta ditt nuvarande jobb trots att du är intresserad av det här måste väl ändå ge ett gott intryck?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Be om en annan tid Att du inte vill missköta ditt nuvarande jobb trots att du är intresserad av det här måste väl ändå ge ett gott intryck?
  29. Medlem sedan
    Nov 1998
    #15
    Jag tänker att om de inte är det, så är de ju vansinnigt oflexibla och jag undrar om du verkligen vill jobba där. Seriösa arbetsgivare vill ju rekrytera den som är bäst på jobbet. Även om den inte kan på tisdag kl 14.30.
  30. 15
    Jag tänker att om de inte är det, så är de ju vansinnigt oflexibla och jag undrar om du verkligen vill jobba där. Seriösa arbetsgivare vill ju rekrytera den som är bäst på jobbet. Även om den inte kan på tisdag kl 14.30.
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Hoppas hoppas...
  32. 16
    Hoppas hoppas...
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jag bytte tid en halvtimme innan en gång. Min bil gick sönder. Jag fick jobbet...
  34. 17
    Jag bytte tid en halvtimme innan en gång. Min bil gick sönder. Jag fick jobbet...
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    Jo, det är ju sant. Det är lite komplicerat då det är folk från flera länder som är inblandade, det är väl det som känns lite jobbigt.
  36. 18
    Jo, det är ju sant. Det är lite komplicerat då det är folk från flera länder som är inblandade, det är väl det som känns lite jobbigt.
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    Ja, jag hoppas det...
  38. 19
    Ja, jag hoppas det...
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    När jag bytte tid hade jag fått en intervjutid kl17, för jag arbetade ju. Det förstod de. och som sagt, jag fick jobbet.
  40. 20
    När jag bytte tid hade jag fått en intervjutid kl17, för jag arbetade ju. Det förstod de. och som sagt, jag fick jobbet.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur löser vi detta?
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 08:53
  2. Hur löser vi detta?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:38
  3. Hur löser jag detta nu då?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:02
  4. Går detta? Hur löser man det?
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 11:03
  5. Hur löser vi detta?
    By HELP! in forum Kärlek & relationer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar