Är 42 och kanske gravid...hjälp
Gravidsnack
  1. Anonym
    #1

    Är 42 och kanske gravid...hjälp

    Är sambo sedan 14 år. Vi har 3 flickor. (5,10,12 år.). Min sambo vill inte ha fler barn. Själv har jag också sagt att nu räcker det. Men kanske kunde ha tänkt mig en till. Men det var när minsta var 1 år. Nu tycker jag också att det räcker.

    Sedan augusti så har mensen krånglar. Den har inte kommit i tid. Sen några dagar och då bara 2 dagar istället för 3 dagar.

    Förra veckan var jag till B-M för att jag var öm över llivmodern/urinblåsan. Hon undersökte mig och då var jag också öm. Hon frågade om jag var gravid, nej sa jag. Jag äter dessutom p-piller.

    Lämnade urinprov hos läkaren och det visade bra förutom +2 på vitan. Hande flytningar som luktade lite illa så jag fick medicin mot det.

    Skulle sedan höra av mig om jag inte blev bra. Nu har jag börjat fundera. tänk om jag ändå är gravid?
    Ja, det finns ingen som kan svara på det utan att jag måste göra en test. Men ska vänta till nästa mens ska komma. KOmmer den då är jag inte gravid. Kommer den inte, då måste jag kolla.

    Känner mig gammal om jag ska ha barn då jag fyller 43 år. Fast här inne ser jag fler som är äldre=)
  2. 1
    Är 42 och kanske gravid...hjälp Är sambo sedan 14 år. Vi har 3 flickor. (5,10,12 år.). Min sambo vill inte ha fler barn. Själv har jag också sagt att nu räcker det. Men kanske kunde ha tänkt mig en till. Men det var när minsta var 1 år. Nu tycker jag också att det räcker.

    Sedan augusti så har mensen krånglar. Den har inte kommit i tid. Sen några dagar och då bara 2 dagar istället för 3 dagar.

    Förra veckan var jag till B-M för att jag var öm över llivmodern/urinblåsan. Hon undersökte mig och då var jag också öm. Hon frågade om jag var gravid, nej sa jag. Jag äter dessutom p-piller.

    Lämnade urinprov hos läkaren och det visade bra förutom +2 på vitan. Hande flytningar som luktade lite illa så jag fick medicin mot det.

    Skulle sedan höra av mig om jag inte blev bra. Nu har jag börjat fundera. tänk om jag ändå är gravid?
    Ja, det finns ingen som kan svara på det utan att jag måste göra en test. Men ska vänta till nästa mens ska komma. KOmmer den då är jag inte gravid. Kommer den inte, då måste jag kolla.

    Känner mig gammal om jag ska ha barn då jag fyller 43 år. Fast här inne ser jag fler som är äldre=)
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Kände mig oxå gammal när jag blev gravid och då var jag 42, nästan 43. Att vara gravid var lika underbart som innan trots min ålder. Det var heller inte jobbigare att föda och nu när jag sitter här med lilla Agnes så känner jag mig inte som en gammal mamma.
  4. 2
    Kände mig oxå gammal när jag blev gravid och då var jag 42, nästan 43. Att vara gravid var lika underbart som innan trots min ålder. Det var heller inte jobbigare att föda och nu när jag sitter här med lilla Agnes så känner jag mig inte som en gammal mamma.

Liknande trådar

  1. Kanske gravid
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 10:33
  2. Kanske gravid
    By Anonym in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 17:58
  3. Gravid...kanske....
    By tinakj in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 17:32
  4. Hjälp kanske gravid ...
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:56
  5. Gravid, kanske? :)
    By Anonymus idag in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar