Ibland blir man förbannad..
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Ibland blir man förbannad..

    Och idag blev jag det. Till lunch idag fick jag och fyra barn (2,5 år) 2 pizzor att dela på, storlek Billy pizza. Är det inte skamligt?? Kan inte pengarna besparas på annat håll än på små barns mat??
  2. 1
    Ibland blir man förbannad.. Och idag blev jag det. Till lunch idag fick jag och fyra barn (2,5 år) 2 pizzor att dela på, storlek Billy pizza. Är det inte skamligt?? Kan inte pengarna besparas på annat håll än på små barns mat??
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Eh, vaddå, var?? Varför?
  4. 2
    Eh, vaddå, var?? Varför?
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    Jo det är verkligen skamligt! Det är ju nästan lagom till en vuxen och så ska fyra ungar också ha? Sanslöst!
  6. 3
    Jo det är verkligen skamligt! Det är ju nästan lagom till en vuxen och så ska fyra ungar också ha? Sanslöst!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    nej usch jag mår dåligt när jag hör sådant, med tanke på att min son nog skulle äta en hel sådan pizza själv!
    Dåligt!!
  8. 4
    nej usch jag mår dåligt när jag hör sådant, med tanke på att min son nog skulle äta en hel sådan pizza själv!
    Dåligt!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    ............jag blir ju helt mållös! Vad är det att servera pizza på förskolan dessutom...?
  10. 5
    ............jag blir ju helt mållös! Vad är det att servera pizza på förskolan dessutom...?
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    Fy, vad dåligt!
    när jag jobbade på en förskola, påstod köksan där på allvar att det räcker med 3 köttbullar/barn 1-3 år, och 5 köttbullar/barn 4-6 år och vuxen. Tänk på att vissa barn vägrar äta potatis/pasta.

    På en annan förskola skulle inte barn få mer än 1/2 mugg mjölk, vill de dricka mer - servera vatten. Och bara 1/2 mjukt bröd och 1/2 hårt bröd. Absolut inget mer (mellanmål).
  12. 6
    Fy, vad dåligt!
    när jag jobbade på en förskola, påstod köksan där på allvar att det räcker med 3 köttbullar/barn 1-3 år, och 5 köttbullar/barn 4-6 år och vuxen. Tänk på att vissa barn vägrar äta potatis/pasta.

    På en annan förskola skulle inte barn få mer än 1/2 mugg mjölk, vill de dricka mer - servera vatten. Och bara 1/2 mjukt bröd och 1/2 hårt bröd. Absolut inget mer (mellanmål).
  13. Medlem sedan
    Mar 2009
    #7
    alltså, 1/2 av en skiva bröd (inte limpa
  14. 7
    alltså, 1/2 av en skiva bröd (inte limpa
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    På förskolan jag jobbar.. kommunen är väl dock inte ensam om att snåla på skolmat/förskolemat. Blir arg på principen. Vi bor i Sverige.. Sverige! Låt ungarna få bli mätta..
  16. 8
    På förskolan jag jobbar.. kommunen är väl dock inte ensam om att snåla på skolmat/förskolemat. Blir arg på principen. Vi bor i Sverige.. Sverige! Låt ungarna få bli mätta..
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    En vid mitt bord åt 1,5 själv pizza själv och skrek efter mer, fick lägga han att sova istället, vi andra var tvugna att äta också ju. Åh vad jag hatar sånt!! Som jag skrev ovan.. vi bor i Sverige!! Vi har råd till mat..
  18. 9
    En vid mitt bord åt 1,5 själv pizza själv och skrek efter mer, fick lägga han att sova istället, vi andra var tvugna att äta också ju. Åh vad jag hatar sånt!! Som jag skrev ovan.. vi bor i Sverige!! Vi har råd till mat..
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    Det är samma mat som skolan vi får. Ibland passar det inte superbra till småbarn, men oftast går det bra. Och denna mat tycker jag var helt okej, om vi bara hade fått tredubbelt så mycket! ungarna älskade det och jag tror alla barn hade ätit minst en hel bit själva om det hade funnits.
  20. 10
    Det är samma mat som skolan vi får. Ibland passar det inte superbra till småbarn, men oftast går det bra. Och denna mat tycker jag var helt okej, om vi bara hade fått tredubbelt så mycket! ungarna älskade det och jag tror alla barn hade ätit minst en hel bit själva om det hade funnits.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Ja, många tror att små barn äter lite...
  22. 11
    Ja, många tror att små barn äter lite...
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12
    typ, som en mus Löjligt att spara på det viset. Visst ska man inte laga alldeles för mycket och sedan kasta, men det där med 3 köttbullar alt. 1/2 mjölk. Hur mycket lyckas man spara på en förskola på en månad på sånt? Några få hundralappar...Det finns bättre o vettigare sätt.
    Dessutom oetiskt att behandla barn på det viset (som inte kan berätta)...
  24. 12
    typ, som en mus Löjligt att spara på det viset. Visst ska man inte laga alldeles för mycket och sedan kasta, men det där med 3 köttbullar alt. 1/2 mjölk. Hur mycket lyckas man spara på en förskola på en månad på sånt? Några få hundralappar...Det finns bättre o vettigare sätt.
    Dessutom oetiskt att behandla barn på det viset (som inte kan berätta)...
  25. Medlem sedan
    Mar 2009
    #13
    jag menar även de barn som kan berätta...barn kan inte hävda sina rättigheter och kräva på samma sätt som vi vuxna
  26. 13
    jag menar även de barn som kan berätta...barn kan inte hävda sina rättigheter och kräva på samma sätt som vi vuxna
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Nej barn ska få äta sig mätta. De har inget annat val än att vara där. Och argumentet att "barn äter ordentligt hemma när de kommer hem" köper jag inte. Barnen måste ju orka med hela dagen, vi har barn som är på förskolan 50/h i veckan.
  28. 14
    Nej barn ska få äta sig mätta. De har inget annat val än att vara där. Och argumentet att "barn äter ordentligt hemma när de kommer hem" köper jag inte. Barnen måste ju orka med hela dagen, vi har barn som är på förskolan 50/h i veckan.
  29. Medlem sedan
    Feb 2009
    #15

    idioti


    Barn ska få äta sig mätta!
    Där jag jobbade hade vi barn som åt som vuxna, vissa perioder.
    Vi hade ingen gräns så, utan köksan gick efter recept och räknade barnportioner och det blev ofta över mat som vi i personalen fick ta hem till middag.

    Här i vår kommun lagas maten på förskolorna och på Thelmas fsk är det ekologiska råvaror och minimalt med socker som gäller, så dom får bra mat.
    Jag uppfattar det som att dom får mat så det räcker, då dom iband säger att hon har ätit mycket.
  30. 15
    idioti
    Barn ska få äta sig mätta!
    Där jag jobbade hade vi barn som åt som vuxna, vissa perioder.
    Vi hade ingen gräns så, utan köksan gick efter recept och räknade barnportioner och det blev ofta över mat som vi i personalen fick ta hem till middag.

    Här i vår kommun lagas maten på förskolorna och på Thelmas fsk är det ekologiska råvaror och minimalt med socker som gäller, så dom får bra mat.
    Jag uppfattar det som att dom får mat så det räcker, då dom iband säger att hon har ätit mycket.
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16
    Har ni PIZZA på dagis!?!? *chockad*

    Igår diskuterade vi om de ens har ketchup på Simons dagis, jag hoppas att de INTE har det, iaf inte på lillsidan (1-3 år). Ser ingen som helst anledning att spruta på extra socker på maten.
  32. 16
    Har ni PIZZA på dagis!?!? *chockad*

    Igår diskuterade vi om de ens har ketchup på Simons dagis, jag hoppas att de INTE har det, iaf inte på lillsidan (1-3 år). Ser ingen som helst anledning att spruta på extra socker på maten.
  33. Medlem sedan
    Nov 2005
    #17
    Men gud... Här i skolan fick de 3 pannkakor förut (nu får de inga pannkakor alls, näringsfattigt)...

    På dagis här tror jag de får hur mkt de vill, Simon åt iaf 6 potatisar en lunch under inskolningen hehehehe...
  34. 17
    Men gud... Här i skolan fick de 3 pannkakor förut (nu får de inga pannkakor alls, näringsfattigt)...

    På dagis här tror jag de får hur mkt de vill, Simon åt iaf 6 potatisar en lunch under inskolningen hehehehe...
  35. Medlem sedan
    Nov 2005
    #18
    Ok, här fick jag svar på det jag frågade ovan... Klart det är gott, men ... nej, pizza hör till typ "en lördag i månaden".

    Men det viktigaste av detta är ju förstås mängden, man måste få bli mätt!
  36. 18
    Ok, här fick jag svar på det jag frågade ovan... Klart det är gott, men ... nej, pizza hör till typ "en lördag i månaden".

    Men det viktigaste av detta är ju förstås mängden, man måste få bli mätt!
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Men hur tänkte de där? Du hade ju behövt ha två själv om man nu tänker sig att man ska bli mätt på det. Sedan är ju min spontana tanke att sådan mat skulle inte mina barn smaka något alls av. Gjorde barnen det?

    Brukar ni få så dålig mat eller berodde det på sjukdom den här gången?
  38. 19
    Men hur tänkte de där? Du hade ju behövt ha två själv om man nu tänker sig att man ska bli mätt på det. Sedan är ju min spontana tanke att sådan mat skulle inte mina barn smaka något alls av. Gjorde barnen det?

    Brukar ni få så dålig mat eller berodde det på sjukdom den här gången?
  39. Medlem sedan
    May 2009
    #20
    Potatis har vi oändligt av. Och det är ju inte alltid snålt, men ibland och det irriterar jag mig på. Dessutom har de satt in vegetariskt 2 ggr i veckan för att spara pengar, obdå är det ibland skitmat. Potatis med sötsur sås fick vi en dag... ???????
  40. 20
    Potatis har vi oändligt av. Och det är ju inte alltid snålt, men ibland och det irriterar jag mig på. Dessutom har de satt in vegetariskt 2 ggr i veckan för att spara pengar, obdå är det ibland skitmat. Potatis med sötsur sås fick vi en dag... ???????
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Ibland blir jag lite förbannad..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:38
  2. Ibland blir jag så jävla förbannad!!På
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:39
  3. Blir så förbannad
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 09:55
  4. Blir förbannad nu...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 13:33
  5. Blir så jä*la förbannad!
    By -TH- in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 23:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar