Baktips?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Baktips?

    Dottern ska ha med sig en kompis hem från skolan idag och jag tänkte föreslå att vi ska baka något. Frågan är vad... jag är för ovanlighetens skull riktigt sötsakssugen men kan inte komma på _vad_ jag är sugen på Ge mig tips!
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Baktips? Dottern ska ha med sig en kompis hem från skolan idag och jag tänkte föreslå att vi ska baka något. Frågan är vad... jag är för ovanlighetens skull riktigt sötsakssugen men kan inte komma på _vad_ jag är sugen på Ge mig tips!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Snoddas, chokladbollar, kladdkaka
  4. 2
    Snoddas, chokladbollar, kladdkaka
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Vad är snoddas? Chokladbollar gillar jag inte och kladdkaka är... inte vad jag är sugen på idag
  6. 3
    Vad är snoddas? Chokladbollar gillar jag inte och kladdkaka är... inte vad jag är sugen på idag
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Snoddas är mockarutor/kärleksmums
  8. 4
    Snoddas är mockarutor/kärleksmums
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Jag är inne i en morotskakeperiod så jag rekomenderar det. Eller en banankaka med frosting.
  10. 5
    Jag är inne i en morotskakeperiod så jag rekomenderar det. Eller en banankaka med frosting.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Morotskaka?
  12. 6
    Morotskaka?
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Silviakaka, vaniljkaka eller kanske chokladmuffins?
    Eller kanske gaffelkakor?
  14. 7
    Silviakaka, vaniljkaka eller kanske chokladmuffins?
    Eller kanske gaffelkakor?
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Äppelkaka?

    Lätt som en plätt. Eller syltkakor? Beror ju alldeles på vad man gillar ju;-)
  16. 8
    Äppelkaka? Lätt som en plätt. Eller syltkakor? Beror ju alldeles på vad man gillar ju;-)
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Hm, känner mig plötsligt väldigt kräsen när det gäller sötsaker Gillar tyvärr inte glasyren på morotskaka och banankaka gillar jag inte alls. Trist typ va? Men nu blev jag ändå lite inspirerad, kanske ska vi baka sådana där amerikanska carrot and cinnamon muffins? De jag tänker på är med delvis fullkornsmjöl och med grovrivna morötter i, jättegoda. Ska googla recept tror jag, tack för inspiration
  18. 9
    Hm, känner mig plötsligt väldigt kräsen när det gäller sötsaker Gillar tyvärr inte glasyren på morotskaka och banankaka gillar jag inte alls. Trist typ va? Men nu blev jag ändå lite inspirerad, kanske ska vi baka sådana där amerikanska carrot and cinnamon muffins? De jag tänker på är med delvis fullkornsmjöl och med grovrivna morötter i, jättegoda. Ska googla recept tror jag, tack för inspiration
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Glasyren är inte min pryl, men inspiration fick jag, se ovan
  20. 10
    Glasyren är inte min pryl, men inspiration fick jag, se ovan
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Vaniljkaka lät gott, är det en mjuk kaka? Har du recept?
  22. 11
    Vaniljkaka lät gott, är det en mjuk kaka? Har du recept?
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Den där glasyren kan jag äta en liter av. Minst

    Dina muffins låter goda!
  24. 12
    Den där glasyren kan jag äta en liter av. Minst

    Dina muffins låter goda!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Älskar äppelkaka. Det är typ det enda jag bakar. Och jag har en stooor papperskasse med äpplen som vi plockade på landet i helgen på balkongen. Hade tänkt att jag skulle variera mig lite men det kanske man inte behöver?
  26. 13
    Älskar äppelkaka. Det är typ det enda jag bakar. Och jag har en stooor papperskasse med äpplen som vi plockade på landet i helgen på balkongen. Hade tänkt att jag skulle variera mig lite men det kanske man inte behöver?
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Jepp det är en mjuk kaka, här är receptet: http://www.tasteline.com/recept/Saftig_vaniljkaka
  28. 14
    Jepp det är en mjuk kaka, här är receptet: http://www.tasteline.com/recept/Saftig_vaniljkaka
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Aha. Ja de är ju goda, mååånga år sedan jag åt en sådan. Minns att jag brukade baka dem när jag var tonåring. Bra förslag
  30. 15
    Aha. Ja de är ju goda, mååånga år sedan jag åt en sådan. Minns att jag brukade baka dem när jag var tonåring. Bra förslag
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16
    muffins med olika fyllningar
  32. 16
    muffins med olika fyllningar
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Var det du som för någon vecka sedan gjorde riven äpplekaka? Var det inte du så gör det idag. Var det du så gör den igen, den är ju såååå god. Bästa efter morotskaka
  34. 17
    Var det du som för någon vecka sedan gjorde riven äpplekaka? Var det inte du så gör det idag. Var det du så gör den igen, den är ju såååå god. Bästa efter morotskaka
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Det är något med det där sötsyrliga i phillyglasyren som ger mig rysningar... samma med cremefraiche blandat med florsocker som man ser i tårtfyllningar ibland. Men jag kan göra glasyren och skicka till dig kanske?
  36. 18
    Det är något med det där sötsyrliga i phillyglasyren som ger mig rysningar... samma med cremefraiche blandat med florsocker som man ser i tårtfyllningar ibland. Men jag kan göra glasyren och skicka till dig kanske?
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Ja det var jag! Och jag håller med, det är grymt gott. Ska fundera allvarligt på saken!
  38. 19
    Ja det var jag! Och jag håller med, det är grymt gott. Ska fundera allvarligt på saken!
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Jag är dålig på muffins, men dottern vill ofta baka det så egentligen är det en bra idé. Måste fundera på vilken sort i så fall bara...
  40. 20
    Jag är dålig på muffins, men dottern vill ofta baka det så egentligen är det en bra idé. Måste fundera på vilken sort i så fall bara...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Baktips
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 12:39
  2. Baktips!?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 07:20
  3. Baktips
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:09
  4. Baktips???
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 15:05
  5. Baktips
    By Anonym in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar