utedag
Förskoleklass (6-års.)
  1. Anonym 1
    #1

    utedag

    Grabbens klass hade ute dag idag. Eftersom det hade regnat under natten, så utrustade jag grabben med galon byxor & stövlar.
    Det vissade sig att grabben var en av dom ende som hade galon byxor.
    Dom flesta hade bara överdrags byxor.
    Vad har era 6-åringar?
  2. 1
    utedag Grabbens klass hade ute dag idag. Eftersom det hade regnat under natten, så utrustade jag grabben med galon byxor & stövlar.
    Det vissade sig att grabben var en av dom ende som hade galon byxor.
    Dom flesta hade bara överdrags byxor.
    Vad har era 6-åringar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Galonbyxor, så fort det har regnat och är blött och lerigt på marken. Annars överdragsbyxor, men dom blir ju jätteblöta, om man har ett barn som gillar att göra aktiva saker i sand, och just stå på knä i vattenpölar som bildats. Märker en hysteri att barnen som har börjat på skolan är för stora för galon byxor, men jag anser att kläder efter väder, och det tycker mina barn också.
  4. 2
    Galonbyxor, så fort det har regnat och är blött och lerigt på marken. Annars överdragsbyxor, men dom blir ju jätteblöta, om man har ett barn som gillar att göra aktiva saker i sand, och just stå på knä i vattenpölar som bildats. Märker en hysteri att barnen som har börjat på skolan är för stora för galon byxor, men jag anser att kläder efter väder, och det tycker mina barn också.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Galonbyxor, så fort det har regnat och är blött och lerigt på marken. Annars överdragsbyxor, men dom blir ju jätteblöta, om man har ett barn som gillar att göra aktiva saker i sand, och just stå på knä i vattenpölar som bildats. Märker en hysteri att barnen som har börjat på skolan är för stora för galon byxor, men jag anser att kläder efter väder, och det tycker mina barn också.
    Stå på knä och leka vid vattenpölar,skulle det stå.
  6. 3
    Galonbyxor, så fort det har regnat och är blött och lerigt på marken. Annars överdragsbyxor, men dom blir ju jätteblöta, om man har ett barn som gillar att göra aktiva saker i sand, och just stå på knä i vattenpölar som bildats. Märker en hysteri att barnen som har börjat på skolan är för stora för galon byxor, men jag anser att kläder efter väder, och det tycker mina barn också.
    Stå på knä och leka vid vattenpölar,skulle det stå.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Min pojke går i tvåan han har galonregnkläder. Det är krav från skola/fritids att de har ordentliga regnkläder och barnen blir också tillsagda att ta på sig regnkläder när det är vått ute. Löjligt att tycka att ett barn är för stort för galonbyxor. I och för sig finns det ju bra regnkläder oms inte är galon.
  8. 4
    Min pojke går i tvåan han har galonregnkläder. Det är krav från skola/fritids att de har ordentliga regnkläder och barnen blir också tillsagda att ta på sig regnkläder när det är vått ute. Löjligt att tycka att ett barn är för stort för galonbyxor. I och för sig finns det ju bra regnkläder oms inte är galon.
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Mina barn har sällan haft galon.
    Galon är för varmt och svettigt för aktiva barn. Skalkläder har funkat bättre i de flesta väder.

    Vi har försökt ha så lite extraplagg som möjligt på dagis.
    I början hade vi en extra fleece eller kofta och galonkläder hängande på dagis, men det slutade alltid med att man hämtade ett svettigt barn med dubbla tröjor + vinteroverall + galonkläder.
  10. 5
    Mina barn har sällan haft galon.
    Galon är för varmt och svettigt för aktiva barn. Skalkläder har funkat bättre i de flesta väder.

    Vi har försökt ha så lite extraplagg som möjligt på dagis.
    I början hade vi en extra fleece eller kofta och galonkläder hängande på dagis, men det slutade alltid med att man hämtade ett svettigt barn med dubbla tröjor + vinteroverall + galonkläder.
  11. Rakel A
    #6
    Vad menar du med "bara" överdragsbyxor? Många skalbyxor har bättre vattenpelare än galon. Både mina skolbarn och dagisbarnet har skalkläder istället för galonkläder, men de har ju fortfarande regnkläder. MIn erfarenhet är att de oftare blir blötare i galon än bra skalkläder och det är därför jag köpt in de senare. Svettigt blir det också med galon.
  12. 6
    Vad menar du med "bara" överdragsbyxor? Många skalbyxor har bättre vattenpelare än galon. Både mina skolbarn och dagisbarnet har skalkläder istället för galonkläder, men de har ju fortfarande regnkläder. MIn erfarenhet är att de oftare blir blötare i galon än bra skalkläder och det är därför jag köpt in de senare. Svettigt blir det också med galon.
  13. Anonym
    #7
    Skalkläder med hög vattenpelare.
    Här påminns barnen att ta på sig innan de går ut och vad jag vet är det inga problem. Mitt barn har vid ett tillfälle varit utan regnkläder - solen strålade på morgonen och jag la inte ner kläderna i väskan. Senare på dagen kom regnet. Ingen utedag utan vanlig utelek. Fanns möjlighet att leka inne.

    Mina barn blir blöta och svettiga innanför kläderna av galon. Har provat och de har INTE gillat det.
  14. 7
    Skalkläder med hög vattenpelare.
    Här påminns barnen att ta på sig innan de går ut och vad jag vet är det inga problem. Mitt barn har vid ett tillfälle varit utan regnkläder - solen strålade på morgonen och jag la inte ner kläderna i väskan. Senare på dagen kom regnet. Ingen utedag utan vanlig utelek. Fanns möjlighet att leka inne.

    Mina barn blir blöta och svettiga innanför kläderna av galon. Har provat och de har INTE gillat det.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Både galonbyxor och funktionsöverdragsbyxor.
    Galonisarna tycker jag har lite får låg slitstyrka för att klara ett barn i skogen en hel dag.
  16. 8
    Både galonbyxor och funktionsöverdragsbyxor.
    Galonisarna tycker jag har lite får låg slitstyrka för att klara ett barn i skogen en hel dag.

Liknande trådar

  1. Utedag
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 22:08
  2. Utedag
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 21:09
  3. Utedag
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:11
  4. utedag
    By soffijoh in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 20:00
  5. Utedag
    By sångfågel in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 17:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar