Tokiga unge!
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Tokiga unge!

    Igår fick Leo sitt MPR-vaccin under 18-månaders besöket på BVC. Den lille rackarn anade ugglor i mossen redan innan vi klev in i rummet. Han vägrade kliva över tröskeln och korvade sig som sjutton! Väl inne började han skrika (riktigt högt) direkt läkaren började prata. Han fick inte lyssna på varken hjärta eller lungor och det blev gallskrik och korvade utan dess like..... *pust å stön*
    Att väga och mäta var en riktig pest. Leo skrek sig högröd i ansiktet och tårarna sprutade åt alla håll! Fick hålla i för kung och fosterland för att han skulle kunna få sprutan sen. Läkaren ställde massa frågor som jag knappt svarade på, då Leo överröstade honom med god marginal. En fråga kommer jag dock ihåg som läkaren ställde: "bits han också?"
    Eeeh, neeej. För det vore väl onormalt?

    Nåja, var helt svett när vi gick därifrån. Men nu är det inga fler kontroller där på ett år. Sköööönt

    Nån annan som har en unge som är sån där när det händer saker som den absolut inte vill? För Leo är rätt lugn i vanliga fall, så jag fick en mindre chock över hans beteende faktiskt.
  2. 1
    Tokiga unge! Igår fick Leo sitt MPR-vaccin under 18-månaders besöket på BVC. Den lille rackarn anade ugglor i mossen redan innan vi klev in i rummet. Han vägrade kliva över tröskeln och korvade sig som sjutton! Väl inne började han skrika (riktigt högt) direkt läkaren började prata. Han fick inte lyssna på varken hjärta eller lungor och det blev gallskrik och korvade utan dess like..... *pust å stön*
    Att väga och mäta var en riktig pest. Leo skrek sig högröd i ansiktet och tårarna sprutade åt alla håll! Fick hålla i för kung och fosterland för att han skulle kunna få sprutan sen. Läkaren ställde massa frågor som jag knappt svarade på, då Leo överröstade honom med god marginal. En fråga kommer jag dock ihåg som läkaren ställde: "bits han också?"
    Eeeh, neeej. För det vore väl onormalt?

    Nåja, var helt svett när vi gick därifrån. Men nu är det inga fler kontroller där på ett år. Sköööönt

    Nån annan som har en unge som är sån där när det händer saker som den absolut inte vill? För Leo är rätt lugn i vanliga fall, så jag fick en mindre chock över hans beteende faktiskt.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Men lille stackaren! med min etta kunde det vara så där - och ganska opredikterbart! Men jag tror som du säger att de känner på sig och börjar det kännas konstigt så beter sig alla kring en ännu konstigare och så är snurret igång! Jag har förresten en liten bitare.... men tycker inte att det är så konstigt - hon biter syskonen när hon tycker att de bråkar med henne. Hoppas att han inte får för ont efter sprutan idag iallfall!
  4. 2
    Men lille stackaren! med min etta kunde det vara så där - och ganska opredikterbart! Men jag tror som du säger att de känner på sig och börjar det kännas konstigt så beter sig alla kring en ännu konstigare och så är snurret igång! Jag har förresten en liten bitare.... men tycker inte att det är så konstigt - hon biter syskonen när hon tycker att de bråkar med henne. Hoppas att han inte får för ont efter sprutan idag iallfall!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vilken rackarunge :S

    Wilda ska till BVC på måndag.

    Hon börjar nog inte skrika förrän hon blir avklädd för vägning och mätning. Sedan blir det ett gallskrik vid sprutan.

    Wilda har varit hos läkaren 2 ggr då hon har varit dunderförkyld. Sist tog de halsprov (det är ju bla det värsta att bli "utsatt" för :S ) Stick i fingret, inte ett ljud, det värsta var plåstret som de satte på Sedan när doktorn skulle titta i öronen också, det var sååå läskigt...
    Blir inte klok på den ungen :S
  6. 3
    Vilken rackarunge :S

    Wilda ska till BVC på måndag.

    Hon börjar nog inte skrika förrän hon blir avklädd för vägning och mätning. Sedan blir det ett gallskrik vid sprutan.

    Wilda har varit hos läkaren 2 ggr då hon har varit dunderförkyld. Sist tog de halsprov (det är ju bla det värsta att bli "utsatt" för :S ) Stick i fingret, inte ett ljud, det värsta var plåstret som de satte på Sedan när doktorn skulle titta i öronen också, det var sååå läskigt...
    Blir inte klok på den ungen :S

Liknande trådar

  1. Tokiga unge...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 01:29
  2. Tokiga unge!!!
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 11:01
  3. Hur tokiga kan män bli??
    By Vill bara väl.. in forum Sex & erotik
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 12:45
  4. Vi är nog tokiga!
    By Mineo in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 06:40
  5. Min tokiga unge...
    By frkJenny in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar