Vilket är ditt nästa träningsmål?
Träning
  1. Salander
    #1

    Vilket är ditt nästa träningsmål?

    Eller du kanske har flera?

    När kommer du att ha nått dit?
  2. 1
    Vilket är ditt nästa träningsmål? Eller du kanske har flera?

    När kommer du att ha nått dit?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Att bli bra i knät! Det är mitt främsta mål just nu, så jag kan köra på för fullt igen.

    Sedan vill jag fortsätta utvecklas i min styrketräning, vore t ex kul att fortsätta jobba med marklyften, och så vill jag kunna ta 30 kilo i hantelrodd!

    Och så funderar jag allvarligt på att utbilda mig till instruktör i vår!
  4. 2
    Att bli bra i knät! Det är mitt främsta mål just nu, så jag kan köra på för fullt igen.

    Sedan vill jag fortsätta utvecklas i min styrketräning, vore t ex kul att fortsätta jobba med marklyften, och så vill jag kunna ta 30 kilo i hantelrodd!

    Och så funderar jag allvarligt på att utbilda mig till instruktör i vår!
  5. Salander
    #3
    Vilka bra och roliga mål!
    Skador är ett skit, det hindrar en från allt kul man vill göra
  6. 3
    Vilka bra och roliga mål!
    Skador är ett skit, det hindrar en från allt kul man vill göra
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Ett mål gäller klättringen, det har jag tyvärr haft ett tag utan att nå dit: Att kunna leda minst 6a på egna säkringar. För att nå dit måste jag lägga ner mer tid på klättringen, och det vet jag inte om jag kommer att kunna göra.
    Ett nyare mål är att bli bättre på mountainbike så att jag slipper leda och bära cykeln så långa sträckor i skogen. Det är nog ett lättare mål att nå, eftersom jag är nybörjare. Man brukar väl alltid utvecklas snabbast i början.
  8. 4
    Ett mål gäller klättringen, det har jag tyvärr haft ett tag utan att nå dit: Att kunna leda minst 6a på egna säkringar. För att nå dit måste jag lägga ner mer tid på klättringen, och det vet jag inte om jag kommer att kunna göra.
    Ett nyare mål är att bli bättre på mountainbike så att jag slipper leda och bära cykeln så långa sträckor i skogen. Det är nog ett lättare mål att nå, eftersom jag är nybörjare. Man brukar väl alltid utvecklas snabbast i början.
  9. Salander
    #5
    Kul! Ja det finns ju en gräns för hur mycket tid man kan lägga på att nå ett mål. Hoppas du lyckas med båda!
  10. 5
    Kul! Ja det finns ju en gräns för hur mycket tid man kan lägga på att nå ett mål. Hoppas du lyckas med båda!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Det äratt få en mer muskulös kropp och bli starkare. Har inget slutmål utan det får tiden utvisa, förhoppningsvis sker det ju lite succesivt..
  12. 6
    Det äratt få en mer muskulös kropp och bli starkare. Har inget slutmål utan det får tiden utvisa, förhoppningsvis sker det ju lite succesivt..
  13. Salander
    #7
    Hur ska du mäta det? Är det måttband eller bara på känn? Lycka till!
  14. 7
    Hur ska du mäta det? Är det måttband eller bara på känn? Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Dels använder jag måttband och sen även fettmätning. Tack!
  16. 8
    Dels använder jag måttband och sen även fettmätning. Tack!
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Jag tränar för att klara av Göteborgsvarvet. Det går i maj nångång.
  18. 9
    Jag tränar för att klara av Göteborgsvarvet. Det går i maj nångång.
  19. Salander
    #10
    Vad kul! Hur långt är det?
  20. 10
    Vad kul! Hur långt är det?
  21. Medlem sedan
    Sep 1998
    #11
    Ska mönstra på tisdag ( fick veta det idag! ) så blir jag antagen kommer jag genomgå 4 veckors grundläggande soldatutbildning med inriktning på utlandstjänstgöring i höst!!! Då är mitt mål klara fälttest ( springa 2 km med full stridsutrustning inkl AK5, i kängor, på under 14 min ) samt multitesten ( situps, armhävningar, hänga i stång, hoppa bla ) och förstås hänga med i den tuffa fysträningen det blir under den utbildnignen!!

    Sen är mitt nästa mål Vasaloppet och därefter Vätternrundan. De datumen är givna, skidträningen börjar NU med styrka riktad mot stakträning bla.
  22. 11
    Ska mönstra på tisdag ( fick veta det idag! ) så blir jag antagen kommer jag genomgå 4 veckors grundläggande soldatutbildning med inriktning på utlandstjänstgöring i höst!!! Då är mitt mål klara fälttest ( springa 2 km med full stridsutrustning inkl AK5, i kängor, på under 14 min ) samt multitesten ( situps, armhävningar, hänga i stång, hoppa bla ) och förstås hänga med i den tuffa fysträningen det blir under den utbildnignen!!

    Sen är mitt nästa mål Vasaloppet och därefter Vätternrundan. De datumen är givna, skidträningen börjar NU med styrka riktad mot stakträning bla.
  23. Salander
    #12
    Men du! Vilken tuffing du är! Nu blev jag mållös.
    Stort lycka till!
  24. 12
    Men du! Vilken tuffing du är! Nu blev jag mållös.
    Stort lycka till!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Känner mig rätt ofokad i dethär gänget..

    Jag tränar crossfit för att det är KUL!
    Och jag springer för att ta mig dit. Enda tävlingen jag är anmäld till är GV2012 och där är målet under 2 timmar (eller hur var det AT?). för att ta mig dit behöver jag trappa upp löpningen utan att få återfall av hälsporren. Förhoppningen är att jag kan springa till gymmet tre ggr i veckan till jul, och sen börja trappa upp.

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  26. 13
    Känner mig rätt ofokad i dethär gänget.. Jag tränar crossfit för att det är KUL!
    Och jag springer för att ta mig dit. Enda tävlingen jag är anmäld till är GV2012 och där är målet under 2 timmar (eller hur var det AT?). för att ta mig dit behöver jag trappa upp löpningen utan att få återfall av hälsporren. Förhoppningen är att jag kan springa till gymmet tre ggr i veckan till jul, och sen börja trappa upp.

    //A
  27. Salander
    #14
    Men träna för att det är kul är väl perfekt.
    Det är ju ett mål i sig! Hoppas hälen sköter sig!
  28. 14
    Men träna för att det är kul är väl perfekt.
    Det är ju ett mål i sig! Hoppas hälen sköter sig!
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Vet ej - kom med förslag:-) Har nyss avslutat tjejklassikern, där målsättningen var att göra bra tider och prestera vad jag kunde. Kul upplägg där man kunde få kompisumgänge samtidigt som jag fick tagga upp träningen och tävla.

    Nu vet jag inte vad jag skall göra. Vill åka vasaloppet, men det är fullt. Stockholm Marathon funderar jag på. Skulle även vilja prova triathlon, men hittar inget lopp som är "lagom" (är kass på att simma). Så just nu försöker jag bli av med min hälseneinflammation och samtidigt bibehålla konditionen.
  30. 15
    Vet ej - kom med förslag:-) Har nyss avslutat tjejklassikern, där målsättningen var att göra bra tider och prestera vad jag kunde. Kul upplägg där man kunde få kompisumgänge samtidigt som jag fick tagga upp träningen och tävla.

    Nu vet jag inte vad jag skall göra. Vill åka vasaloppet, men det är fullt. Stockholm Marathon funderar jag på. Skulle även vilja prova triathlon, men hittar inget lopp som är "lagom" (är kass på att simma). Så just nu försöker jag bli av med min hälseneinflammation och samtidigt bibehålla konditionen.
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    Halvmaraton; 21 km!
  32. 16
    Halvmaraton; 21 km!
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Ja, jag har flera mål för min träning. Det mål som ligger som ett paraply över de andra är att slutföra En Svensk Klassiker, där jag nu är halvvägs. OM jag lyckas genomföra loppen som planerat är jag färdig med den iom Vätternrundan 2012.
    Sedan har jag flera delmål och mindre mål:
    * Att springa 10 km under 50 min. Om träningen flyter på som den ska kan jag nå det under säsongen 2012. Det är i alla fall inte helt omöjligt.
    * Att bli en snabbare simmare. Det jobbar jag med under vintern och får förhoppningsvis resultat till våren.
    * Att delta i någon/några Triathlontävlingar. Det SKA jag göra nästa år.
  34. 17
    Ja, jag har flera mål för min träning. Det mål som ligger som ett paraply över de andra är att slutföra En Svensk Klassiker, där jag nu är halvvägs. OM jag lyckas genomföra loppen som planerat är jag färdig med den iom Vätternrundan 2012.
    Sedan har jag flera delmål och mindre mål:
    * Att springa 10 km under 50 min. Om träningen flyter på som den ska kan jag nå det under säsongen 2012. Det är i alla fall inte helt omöjligt.
    * Att bli en snabbare simmare. Det jobbar jag med under vintern och får förhoppningsvis resultat till våren.
    * Att delta i någon/några Triathlontävlingar. Det SKA jag göra nästa år.
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    NY marathon 2012!

    Det stora målet är New York marathon i november 2012! Det blir helt fantastiskt underbart. Mitt mål nr 2 är att under 2012 spräcka 5 min/km - alltså att kunna springa 10 km på under 50 min. Det kommer att kräva en del disciplin i träningen för att kunna uppnå det målet, min hittills snabbaste mil är 54 min.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  36. 18
    NY marathon 2012! Det stora målet är New York marathon i november 2012! Det blir helt fantastiskt underbart. Mitt mål nr 2 är att under 2012 spräcka 5 min/km - alltså att kunna springa 10 km på under 50 min. Det kommer att kräva en del disciplin i träningen för att kunna uppnå det målet, min hittills snabbaste mil är 54 min.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Kul att du också vill nå sub50 på milen! Min snabbaste mil just nu är 55, så jag ligger efter dig. Det känns som att det kommer att bli väldigt tufft att nå målet, men jag skall verkligen ge det en ordentlig match. Hur tänker du lägga upp träningen?
  38. 19
    Kul att du också vill nå sub50 på milen! Min snabbaste mil just nu är 55, så jag ligger efter dig. Det känns som att det kommer att bli väldigt tufft att nå målet, men jag skall verkligen ge det en ordentlig match. Hur tänker du lägga upp träningen?
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    Kommer främst att försöka vara disciplinerad och inte fuska med intervallträningen, som jag annars har en tendens till...jag hatar intervallträning, sååå tråkigt! Men det FINNS liksom inget annat sätt. Funderar även på om jag borde gå ner ett par kilo för att nå målet, men det är lite en balansgång. Jag är inte så jättestor, väger mellan 57-58 kg (171) och jag vill ju inte bli för 'klen' heller.
    Vi får peppa varandra! Jag ska tillägga att min snabbaste mil var ett lopp, så då springer man ju alltid lite snabbare än man gör på träning, så vil ligger nog ganska lika.
  40. 20
    Kommer främst att försöka vara disciplinerad och inte fuska med intervallträningen, som jag annars har en tendens till...jag hatar intervallträning, sååå tråkigt! Men det FINNS liksom inget annat sätt. Funderar även på om jag borde gå ner ett par kilo för att nå målet, men det är lite en balansgång. Jag är inte så jättestor, väger mellan 57-58 kg (171) och jag vill ju inte bli för 'klen' heller.
    Vi får peppa varandra! Jag ska tillägga att min snabbaste mil var ett lopp, så då springer man ju alltid lite snabbare än man gör på träning, så vil ligger nog ganska lika.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilket är ditt knäppaste sms idag?
    By *Tovan in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 09:48
  2. Vilket är ditt favoritordspråk?
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 10:59
  3. Vilket är ditt största intresse?
    By huskors in forum Medelålders 45+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 03:08
  4. Vilket är ditt favoritcitat?
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 20:12
  5. Vilket format har ditt barn?
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 23:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar